qwerty500 Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 (endret) Hei, kjørte med et uhell mot en envegskjørt gate i ett nabolag (utenfor sentrum) for å droppe av noen venner. Var ubevist på at veien var enveiskjørt da jeg kjørte der, og hadde 2-3 biler som kom i mot som jeg la meg fint til siden for, så de kunne passere. Gaten brukes av busser og på høyre side av veien ligger det noen biler parkert. Gaten er akkurat trang nok til at biler ikke kan passere hverandre fordi det ligger biler parkert på siden, men slik er det nesten i hele nabolaget hvor det ikke er envegskjørt også. Når jeg kom på enden av gaten så kom en sur eldre dame bort til meg og vinket at jeg måtte snu, jeg rullet så ned vinduet og fikk informert at gaten var enveiskjørt. Jeg beklaget meg så mye og sa jeg skulle snu. Deretter begynte hun å spørre hvor jeg bor (Som ikke er langt unna gaten) og sa hun tok ned bilnummeret mitt. Nå som jeg er klar over gaten, kommer jeg aldri til å gjøre feilen igjen, og mener det er helt ok at veien er envegskjørt for å få bedre trafikkflyt. Har nå i ettertid dårlig samvittighet for at jeg kjørte der, og er litt bekymret for å få bot. Er det mulig at damen sender inn nummeret mitt og kanskje et bilde for å så at jeg får bot? Endret 10. desember 2017 av qwerty500 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Mulig hun gjør det, men du vil neppe få en reaksjon fra myndighetene. Slapp av, du gjorde det ikke med vilje. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Sov godt. Ingen fare. Lenke til kommentar
Populært innlegg LabWeiler Skrevet 10. desember 2017 Populært innlegg Del Skrevet 10. desember 2017 Nei, som grumpy gamling så gjør vi slikt for at synderen skal leve i uvisshet og angre på det som er gjort; mens vi selv spiser småkaker og smatter på en Kongen av Danmark til kaffen. 13 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 (endret) Shit happens, og du lærer av dine feil. Anekdotisk så har jeg hørt at selv politiet kan vise skjønn for sjåfører som har gjort slike mindre forseelser som å kjøre feil på enveiskjørte gater, noe som får meg til å tvile på at de gidder å behandle bildebevis eller vitnebevis på noen som hadde et blondt øyeblikk. Endret 10. desember 2017 av Gavekort Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 "og kanskje et bilde" ... tok hun bilde? Hvis ikke, så har hun jo ingen bevis, altså blir det ord mot ord, med mindre hun kan spore opp de som kom kjørende mot deg, noe som er ekstremt usannsynlig. Så du kan i teorien nekte, bare si at hun må være dement, at du aldri har sett ho før. Eller bare be dem bevise det, hvis du skal spille hardball. Du -kan- selvsagt gjøre det enkelt for polisen og innrømme skyld, -hvis- det blir en sak ut av det... men du har jo ikke gjort noe kriminelt her, du har dårlig samvittighet og lærer av feilen. Noen ganger må man se alt i en helhet, urettferdig at en lovlydig person som gjør en liten miss skal miste førerkortet og få 10 000 i bot, når andre går fri for mye verre kriminelle handlinger. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Høres ut som om du har vært utsatt for en eldre kvinnelig utgave av meg. Vi hadde noen unger/ungdom som laget litt bøll i nabolaget for kort tid siden. En kveld da dem holdt på, gikk jeg ut og spilte litt dum - spurte om dem visste hvem som gjorde det, og om dem hadde sett noe. Jeg spurte om navnet deres og knipset bilde av dem med telefonen. Da de spurte jeg trengte navn og bilde svarte jeg "navnet trenger politiet - slik at de kan ta kontakt med dere om det skulle komme flere klager i området. Kanskje dere har sett noe en annen gang. Bildet tenkte jeg å ta til skolen om det viser seg at navnene deres er falske. Kanskje lærere på ungdomsskolen vet hvem noen av dere er". Bildene på telefonen ble knipset med snapchat for å få "blits". Jeg har teflonhjerne når det kommer til navn. De har selvsagt ingenting å frykte - jeg er bare en bitter gammel mann som synes at ungdommen har rare hobbier i dag. 2 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Jeg tror de aller fleste mennesker gjør mindre forseelser i trafikken fordi de ikke vet eller forstår. Og da er det vanligvis ikke av en art som er farlig for noen. Og sånt skjer med alle. Kanskje om det står en politimann der og da og ser det så vil du få en bot, men det er ikke veldig mye poeng for dem gå etter folk slik som det. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Med mindre den gamle damen er politikvinne, så kan du slappe helt av! Politiet har ikke anledning til å basere avgjørelsen i en straffesak på privatpersoners utsagn alene. Hvis det var så enkelt, kunne jo du bare si at hun slo deg med en kjevle i hodet, så hun fikk enda mer straff enn deg. Lenke til kommentar
Knoyken Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Alle må ha lov å kjøre feil i byen en eller annen gang. Har selv kjørt rett frem ved påbud om å svinge til høyre. I enden av gaten stod motorsykkelpolitiet og spurte hvorfor jeg ikke overholdt skiltingen i veikrysset. Svarte helt ærlig at det var en misforståelse. Slapp boten den dagen selv om det var derfor de faktisk avholdt kontroll på stedet. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Sov godt. Ingen fare. Det kommer ikke til å skje noe som helst. Vi har ringt politiet angående folk som vi vet kjører uten førekort og svaret er at politiet selv må være til stede der det skjer, for at de skal reagere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå