Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil i gir, går som på tomgang. Hva er galt? Vet ikke hvor jeg skal begynne.

Keth

Anbefalte innlegg

Hei, har en Toyota Rav4 II 4X4 2002 2.0L bensin som har gitt meg hodebry. Har slitt med at turtallet plutselig stiger under kjøring uten at bilen drar noe mer, noe jeg mistenker er en defekt lambdasonde som jeg har feilmelding på. Har jo selvsagt lagt det nederst på todo lista så har bare blitt værre å værre. Men i dag skjedde det store hjalp svigerfar med noe sofagreier og da var det på med tilhenger, gikk bra de første 40 minuttene men så begynte probleme som nevt over å bli ille. Mistet mye kraft, måtte finne en "sweetspot" på turtallet for å få den til å dra best mulig, oppoverbakkene ble vanskeligere og vanskligere og gikk saktere og saktere, måtte ut av bilen for å dytte 2 ganger (ene gangen på E18) siste lille bakken opp til shell stasjonen jeg hadde lånt hengeren kjørte vi i 10 km/t i første og pumpet gassen så turtallet var mellom 4-5000 bare for å komme opp. Etter jeg tok av hengeren og bilen hadde stått litt tenkte jeg endelig at bilen skulle gå bedre uten ekstravekten men fant ut at den gikk ikke i det hele tatt. Kan sette bilen i gir og ta ut clutchen og det er som bilen står i fri, har ikke noe problem med å clutche eller bytte gir, kan dytte bilen framover. La merke til ulyd i dag under oppoverbakkene noe jeg tror hørtes ut som drev som spolet, pluss noe som hørtes ut som hull i eksos anlegget som ikke har vært der tidligere i den grad.

Noen som vet hva dette kan være?

Girkasse, clutch, kraftoverføring, drev?

Alle svar blir takket med en bønn av en atheist om at du vinner over 200kr i lotto :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...