TheNarsissist Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Hei, jeg var ferdig med bachelorgraden min i vår (Aldri hatt noen forsinkelse hos lånekassen). Bestemte meg for å ta et "friår" før jeg skulle på master og ta et årstudium i realfag på UiO. Plutselig fikk jeg et internship i en annen avdeling på jobb, og et par uker senere fikk jeg internship i et fond. Jeg jobber derfor mer enn fulltid nå og skole har blitt nedprioritert. Meldte meg derfor av eksamen på 2/3 av emnene jeg skulle ha. Etter dette semesterer vil jeg derfor ligge 20 stp etter. Planen er at jeg skal ta master i utlandet fra høsten, og jeg har blitt litt bekymret for at det er noen andre regler når det gjelder utenlandsstudier. Har fått med meg at for studier i Norge kan man henge etter opp til 60 stp før de kutter støtten, det jeg lurer på er om det er noen andre regler for utenlandsstudier. Jeg har rotet rundt på lånekassen, men kan ikke finne noen regler om forsinkelser der. Har sendt dem epost, men de bruker en evighet på å svare. Snakket i telefonen med dem, men hun jeg snakket med var ubrukelig. Noen med peiling? Lenke til kommentar
signii Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Min erfaring er at det er samme regler i utlandet som i Norge. Var i alle fall ikke noe problem å få innvilget støtte. De ber deg melde ifra dersom noe skjer (slutter, blir syk osv.) siden du får utbetalingene to ganger i året og selv må sende inn bevis på studiepoengproduksjon. Har ikke satt meg så godt inn i konsekvensene, fordi jeg ikke har planer om å stryke. Men å få støtte til masteren var ikke noe problem. Bare pass på at du ikke havner mer enn 60 sp bak før august så går det nok fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå