Gå til innhold

Er dette greit?

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i barnehage og er en mann på 25 år. En mor som egentlig er skeptisk og kritisk til alt barnehagen driver med kommer for å levere ungen sin først. Jeg har vært på do og glemt å lukke igjen glidelåsen ved skrittet uten å ha merket det. Hun ser på meg å sier: "Du må lukke igjen smekken din, det der ser ikke bra ut når du jobber i barnehage"

Er dette egentlig greit å påpeke? eller bygger dette opp under mistenkeliggjøring av menn når det egentlig bare kunne vært en morsom greie. "Haha, du glemte å lulle smekken liksom"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du bør overdrive, bare ta det som kritikk, og pass på å lukke smekken til neste gang. Det ser jo tross alt ikke bra ut, uavhengig av om du jobber i barnehage eller ikke. Men jobber man med folk, og kanskje spesielt unger som liker å påpeke ting, så kan det være greit å te seg ordentlig.

Endret av Pliscin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er altså ikke noe jeg bør ta opp med ped leder?

Jeg hadde tatt det med ped. leder. Du har absolutt ingenting å tape på å nevne det. Du trenger ikke lage noen stor sak ut av det, men dersom det skulle bli nevnt en gang skader det ikke at du har vært åpen om det. I tillegg er det ikke så dumt at ped. leder vet om dette dersom denne mora skulle finne på å bli "ekstra vanskelig" i fremtiden. Alltid greit å vite mest mulig :)

Lenke til kommentar

Om hun skulle bli "ekstra vanskelig" i fremtiden har det vel lite å si om glidlåsen var oppe en gang og hun påpekte det?

La oss si hun rapporterer misstanke om overgrep senere, tror du den blir forkastet fordi TS sa ifra om at hun påpekte at smekken var oppe engang? jeg håper virkelig ikke det...

Selv ser jeg absolutt ingen grunn til noe annet enn å huske å lukke igjen smekken, det ser aldri bra ut med den oppe, uavhengig av situasjon.

Men for all del, føler du for å ta det opp med noen så gjør det, men hvilken nytte har f.eks ped leder av informasjonen?

Og hva får du ut av å si ifra?

Lenke til kommentar

Om hun skulle bli "ekstra vanskelig" i fremtiden har det vel lite å si om glidlåsen var oppe en gang og hun påpekte det?

La oss si hun rapporterer misstanke om overgrep senere, tror du den blir forkastet fordi TS sa ifra om at hun påpekte at smekken var oppe engang? jeg håper virkelig ikke det...

Selv ser jeg absolutt ingen grunn til noe annet enn å huske å lukke igjen smekken, det ser aldri bra ut med den oppe, uavhengig av situasjon.

Men for all del, føler du for å ta det opp med noen så gjør det, men hvilken nytte har f.eks ped leder av informasjonen?

Og hva får du ut av å si ifra?

Hva har man å tape på å fortelle om "saken"? Dersom det en gang kommer en mistanke/ anklage, kan noen i verste fall ta dette som et tegn på at det kan være noe i mistanken?

Hvis svaret er "ingenting" på det første og "ja" på det andre er saken åpenbar: Da har man alt å tjene på å nevne det. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du må nevne dette for ledelsen i barnehagen. Ettersom denne moren kan sende en klage til en myndighet, der hun mistenktgjør deg for å være utro tjenestemann (selvom, du ikke har gjort noe. Slike kvinner har en tendens til å overreagere, har skjedd med flere menn i barnehagen).

Endret av Fast Jobb
Lenke til kommentar

Det spørs om det er kultur for å snakke om ting der. Hvis ikke, ville jeg latt være. Hvis det er møter hvor man prater om ting, så kunne jeg kanskje nevnt det. Når man jobber med ansvarsfulle og sensitive jobber, så kan ting fort mistolkes. Men for å nå frem med noe, så tenker jeg at man må ha sterkere indisier enn akkurat en åpen smekk. Så jeg ville ikke bekymret meg, og lagt det bak meg. Shit happens, no big deal! Utover dét, så får kunden bare bestemme selv om de vil fortsette å ha barna der eller ikke. Regner med at dere gjør en suverén jobb ellers, så å velte hele selvtilliten basért på en sånn liten fillegreie, er ikke rettferdig overfor deg selv.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...