Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva er fikjsons litteratur?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal skrive fordypningsemne hvor jeg undersøker hvorfor kriminal- og fiksjons litteratur er så dominerende på det norsk markedet, men jeg har ikke funnet ut mye om fiksjons litteratur, og det jeg lurer på er om det er noe forskjell i fiksjons litteratur og fantasy litteraturen? Jeg tar gjerne imot tips til hvordan jeg kan skrive hvis dere har det.

-Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Fiction is closely connoted with unbelievable science and advanced technologies, whereas fantasies are linked closer to an archetypal landscape that is culturally influenced, like the concept of dragons.

2. Fiction is intended to be understood, while fantasies are more concepts to be loved and cherished.

3. Generally, most fiction is placed in the futuristic timeline, whereas most fantasies are placed in the past.

Read more: Difference Between Fiction and Fantasy | Difference Between http://www.differencebetween.net/language/difference-between-fiction-and-fantasy/#ixzz50nSzZS5O

Lenke til kommentar

''Fiksjonslitteratur som bryter med samtidens forventninger om sannsynlighet, oftest gjennom fri anvendelse av mystiske, eventyraktige og overnaturlige elementer. ''

Altså alt som ikke er basert på fakta, men kun oppdiktet historie.

Ditt sitat mangler ett ord fremst: "Fantasy: ". Altså er ditt sitat en definisjon på fantasilitteratur (fantasy):

Fantasy: fiksjonslitteratur som bryter med samtidens forventninger om sannsynlighet, oftest gjennom fri anvendelse av mystiske, eventyraktige og overnaturlige elementer.

Fantasy er skjønnlitteratur, m.a.o. (Det visste vi vel?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...