Gå til innhold

Moto g5+ eller sony xperia X?

Anbefalte innlegg

Heisann, har nå p9lite men aux utgangen er ødelagt så er da ute etter en telefon som gir god lyd til ørepluggene til trening, bruker eller mobilen bare til facebook/snapchat/surfing så har ikke noe særlig krav annet enn at det må være høy/god lyd og greit kamera og har sett pris på maks 2500kr.

Skal kjøpe idag så tenkte sjekke her først. evt andre telefoner som leverer i samme prisklasse

Moto g5+ koster nå 2400 på netonnet og sony x koster 2500 på netonnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Eier av en G5 Plus her. Tror jeg vil gå for en Motorola i motsetning til Sony som fort legger mobilene døde uten oppdateringer, men det er din vurdering. Siterer en XDA-bruker:

- The X has better camera.
- The X also has a better screen
- The X has more sensors, however the g5+ has fewer senors but it uses them better (moto actions and gestures).
- The X looks better than the g5+

- The G5+ has a better fingerprint scanner (both are quite decent)
- The G5+ has fingerprint scanner gestures for navigation
- The battery life on G5+ is better. The G5+ does not over heat at all
- The G5+ is smoother than the X (overall performance) but both are pretty smooth
- G5+ camera probably scratches easier (so use a case)
G5+ speakers are louder (and headphone jack louder)

Mitt notat: Hvis du har sett og brukt en Samsungs AMOLED, blir det en skuffelse og se på begge disse skjermene.

Lenke til kommentar

Nå er jeg kanskje litt biased, men Samsung er veldig foretrukket fremfor andre enheter grunnet den lekre skjermen(er nok den du betaler mer for) og du slipper Google Now bloatware(permanent søkefelt klistret til hovedskjermen til Moto/Sony) pluss menyene er finere.

Ytelsesmessig, bruker begge like prosessor mens A5 har 100Mhz høyere klokkehastighet(kanskje ubetydelig forskjell).

Lenke til kommentar

Du kan bruke sammenlignings-funksjonen hos f.eks. Netonnet. Da får man opp verdiene på de forskjellige spesifikasjonene, og kan se forskjellene.

Selv har jeg Moto E4 plus, og er fornøyd med den. Den har 5,5" skjerm og 5000 mAh batteri. Minnet er bare på 16 GB, men man kan sette inn et minnekort opptil 128 GB. Dessuten har den dobbel-sim, om man skulle ha behov for det. Pris hos Netonnet er for tiden kr 1.790,- og hos cdon.no kr 1.266,50

Endret av Hanne9867
Lenke til kommentar

Nå er jeg kanskje litt biased, men Samsung er veldig foretrukket fremfor andre enheter grunnet den lekre skjermen(er nok den du betaler mer for) og du slipper Google Now bloatware(permanent søkefelt klistret til hovedskjermen til Moto/Sony) pluss menyene er finere.

Ytelsesmessig, bruker begge like prosessor mens A5 har 100Mhz høyere klokkehastighet(kanskje ubetydelig forskjell).

Opplevd ytelse vil nok være hakket bedre på G5+ (Ren Android vs. Samsung Experience).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...