Bone Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Hei, Har en Sony KD55XD9305. Pga kabelrot har jeg lyst til å kun ha 1 kabel inn i TV-en, og kjøre en mine enheter inn i en slags switch. Trenger hjelp med å finne den rette / en god en. Jeg ønsker å koble til følgende enheter: Xbox One X PS 4 Pro Nintendo Switch Så ønsker å kjøre disse i én switch, og så fra den til TV-en. Og en annen ting: Er det noe problemer med lengre HDMI-kabler fra switchen til TV-en? 5+ meter..? Noen spesielle HDMI-kabler man bør kjøpe? Leser noen steder at "HDMI er HDMI, så lenge du får signal er det ingen forskjell", og andre steder så bør man velge spesielle kabler.. Noen som kan stille min undring angående temaet? Takk, takk! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) ... Leser noen steder at "HDMI er HDMI, så lenge du får signal er det ingen forskjell", og andre steder så bør man velge spesielle kabler.. Noen som kan stille min undring angående temaet? HDMI er relativt enkelt på korte kabler, men lange kabler må velges med omhu. Det er et samspill mellom kabel og elektronikken, så det er vanskelig å sette faste grenser. En kabelfabrikant har lagt ut mye bra info om problemene. De har naturligvis som formål å selge sine egne kabler, men mye som står der er generell info. What's the Matter with HDMI? HDMI Cable: An Overview Tips om HDMI switch (som jeg ikke har noen erfaring med): https://www.123elektronikk.no/hdmi-switch/hdmi-switch-auto-3-in.asp Endret 9. desember 2017 av Hårek Lenke til kommentar
samco Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Kjøp en swich med hdr pass trough... Lenke til kommentar
Bone Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 Samco: Takk for tips! Noen modell du vil anbefale? Hårek: Takk for lesning. Men, hadde håpet på mer konkrete forslag. Noen som har en 5+ meter lang HDMI-kabel som fungerer? Er HDCP og HDR -pass through det samme? Takk igjen! Lenke til kommentar
samco Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) Ligawo 2.0a hdr splitter finnes flere versjoner med antall hdmi in og ut. Eller Smartoo 4k hdmi splitter. Endret 9. desember 2017 av samco Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå