Gå til innhold

Tilfellet Davy Wathne: eksempel på mannegris eller yrkesforbud for ADHD-ere?

lada1

Anbefalte innlegg

Er tilfellet Davy Wathne et eksempel på mannegris som må korrigeres eller et eksempel på gryende yrkesforbud mot folk med ADHD? Ikke plass i yrkeslivet for folk med diagnose? Sorteringssamfunnet slår til?

Hva tror dere?

Endret av lada1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessene mine:

1: Vitenskap
2: Psykologi, hvordan hjernen fungerer og kunstig intelligens
3: Sex
4: Vår tids største begivenheter
5: Hva som helst som handler om jentene jeg liker
6: Jenter og jenters seksualitet
(...)
89: Hva noen laget til middag i går
90: Hvor noen skal på ferie
91: Hvor noen var på ferie
92: Hvordan avføringen din var i går

---

Sex og det å oppnå sex er  viktigere i livet til gutter enn det er for jenter, og dette er en av grunnene til at det er kjipere å jobbe med jenter enn med gutter når du er singel:
Det er mye vanskeligere å være deg selv rundt jenter, fordi du må ta hensyn til deres mye strengere grenser og svakere toleranse.

• Liker 2
Lenke til kommentar

ADHD har vel fint lite med om man klarer å oppføre seg eller ikke.

Folkeskikk derimot burde blitt innført igjen.

Fra ADHA Norge:

Når dopaminomsetningen ikke fungerer som den skal, kan vedkommende få problemer med å styre oppmerksomheten og oppføre seg i henhold til vanlige sosiale regler for atferd.

http://adhdnorge.no/voksen/hva-er-adhd/

Så det du mener er at alle som har ADHD er like ?

Drøyt

Lenke til kommentar

Folkeskikk;

Forskjellsbehandle kollegaer og det å ha det kjedeligere på jobb for å konformere til skikker som det ene kjønn krever av det andre..?

Hvorfor skal arbeidsplasser som er mannsdominerte ansette jenter igjen..?

Lenke til kommentar

Folkeskikk;

Forskjellsbehandle kollegaer og det å ha det kjedeligere på jobb for å konformere til skikker som det ene kjønn krever av det andre..?

Etter metoo så har jeg vel selv jobbet i firmaer som strekker seg fra begge ytterpunktene, og de verste var ikke noe pent synt for å si det rett ut.

Rart ikke folk som spesielt jobber i privat sektor hvor inntjening er selve fundamentet for videre eksistens, skjønner at å behandle folk som drit ikke akkurat øker arbeidslysten.

Lenke til kommentar

Fra ADHA Norge:

Når dopaminomsetningen ikke fungerer som den skal, kan vedkommende få problemer med å styre oppmerksomheten og oppføre seg i henhold til vanlige sosiale regler for atferd.

Drøyt

Jeg må jo bare le av leseforståelsen din  :lol:

• Liker 6
Lenke til kommentar

Fra ADHA Norge:

Drøyt

Jeg må jo bare le av leseforståelsen din  :lol:

We aim to please

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Vi gutta som ser problemene knyttet til seksuell trakassering, vet også at det er komplett umulig å få til en seriøs debatt i sosiale medier. Dessverre blir løsningen å holde kjeft.

Lenke til kommentar

Folkeskikk;

Etter metoo så har jeg vel selv jobbet i firmaer som strekker seg fra begge ytterpunktene, og de verste var ikke noe pent synt for å si det rett ut.

Rart ikke folk som spesielt jobber i privat sektor hvor inntjening er selve fundamentet for videre eksistens, skjønner at å behandle folk som drit ikke akkurat øker arbeidslysten.

Menn med høy selvtillit:

-Bedre selgere og ikoner

-Jenter er mer interessert i dem

-Se har vanskeligere for å akseptere nei

-De kommer inn på jentene som spiller "hard to get", som andre menn lar være i fred

-De oppnår betraktelig mye mer sex

...

Det å snakke om jenter sine pupper og rump er ganske likt å snakke om hvor dyktig en mann er til å gjøre diverse arbeid;

Begge deler handler om seksuell utvelgelse

Lenke til kommentar

Interessene mine:

1: Vitenskap

2: Psykologi, hvordan hjernen fungerer og kunstig intelligens

3: Sex

4: Vår tids største begivenheter

5: Hva som helst som handler om jentene jeg liker

6: Jenter og jenters seksualitet

(...)

89: Hva noen laget til middag i går

90: Hvor noen skal på ferie

91: Hvor noen var på ferie

92: Hvordan avføringen din var i går

---

Sex og det å oppnå sex er  viktigere i livet til gutter enn det er for jenter, og dette er en av grunnene til at det er kjipere å jobbe med jenter enn med gutter når du er singel:

Det er mye vanskeligere å være deg selv rundt jenter, fordi du må ta hensyn til deres mye strengere grenser og svakere toleranse.

Nå viser det seg at mye tyder på at folk ikke tar mer hensyn til kvinner.

AtW

Lenke til kommentar

Nå viser det seg at mye tyder på at folk ikke tar mer hensyn til kvinner.

AtW

Metoo-kampanjen har fått meg til å ta mindre hensyn fordi jeg faktisk har tenkt over saken.

(Resten av innlegget er irritasjon over temaet, ikke sinne rettet mot noen i denne tråden.)

Ting som provoserer meg når andre snakker om det:

-Renspikka tøv, intoleranse og idioti; holocaustbenektelse, forsvar av folkemord generelt, å skylde på offer, demonisering av mennesker, og mobbing

-Ønsker om å utføre ondskap, og ting som gjøres med onde hensikter; Planer om å fryse folk ute fra miljøer, planer om å ta hevn, baksnakking, og det å fryse folk ute fra miljøer indirekte ved å ikke snakke med dem

Og ingenting annet.

Hvis man har det godt med seg selv og aksepterer verden for det den er, hva er faktisk tabu..?!

Om jenter snakker om den nye dildoen sin eller om at de hadde gruppesex så bryr deg meg ikke.

Jeg kan gå vekk hvis det plager meg.

...jeg er bare så sykt lei av å alltid ta hensyn til voksne mennesker -- spesielt jenter -- sin usikkerhet, og bruke timer, dager og år på å bryte ned barrierene deres slik at det går an å snakke med dem om kjæresteforhold og sex, som voksne mennesker.

*Kaster den helvetes mikrofonen langt pokker i vold bort*

Lenke til kommentar

Mange som har sterke meninger om dette, men vet vi i det hele tatt hva saken dreier seg om?

Innrømmer gjerne at jeg ikke har gjort grundig research, så korriger meg om jeg tar feil, men alt som er bekreftet er vel at Wathnes oppførsel ikke involverer direkte seksuell trakassering og/eller "grafsing"?

Vet vi hva det er det reageres mot? Uten konkrete eksempler på hva det er ved Wathne som er problematisk, så synes jeg det blir rimelig vanskelig å mene hverken det ene eller andre.

Og om Wathne har "herjet rundt" såpass åpenlyst i Tv2 i alle disse årene (hva han nå har herjet med), så tyder vel det i så fall på at det ikke kun er han som er problemet i den kanalen?

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Naturlig nok, men hvordan, og hvorfor, skal vi da ha en mening om det?

Om dette skal holdes frem som en fanesak for #metoos suksess (eller totale fiasko avhengig av hvordan man ser det), så bør vel fakta rundt hvorfor det er det komme på bordet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det aller meste av dette kommer ikke ut i offentligheten, fordi det regnes som en intern sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker.

Som kan føre til at arbeidsgiver er bundet av taushetsplikten men offeret kan skvaldre så mye hun vil.

Lenke til kommentar

Naturlig nok, men hvordan, og hvorfor, skal vi da ha en mening om det?

Om dette skal holdes frem som en fanesak for #metoos suksess (eller totale fiasko avhengig av hvordan man ser det), så bør vel fakta rundt hvorfor det er det komme på bordet?

Hvem har sagt at dette er en fanesak for metoo ? Det er opp til den enkelte hvorvidt man vil gå ut med slikt i det offentlige eller ikke.

Såvidt jeg vet så er det ikke kommet noen lov som pålegger folk å stå fram pga en hashtag.

metoo er vel heller ikke laget for å ha en målbar suksess/Likes, til det har man feks statestikker over mest solgte biler og hvor Brann ligger på tabellen samt lettkledde på instagram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...