Drogin Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) Jeg har telenor/canal digitals ruter hjemme. Ruteren står i første etasje i stua, og PC'en står i andre etasje. De trådløse signalene fra wifi blir merkbart svakere bare få meter fra ruteren. I første etasje på kjøkkenet, omtrent 12 meter fra ruteren, er signalstyrken nede i 2/5 styrke. I andre etasje, ca 12 meter fra ruteren og en etasje opp, er signalene helt på grensen. 1/5 i styrke. I går når jeg satte det opp, fikk jeg inn både 2,4Ghz og 5Ghz wifi på maskinen oppe. 2,4 Ghz ble målt til 2mbit på speedometer, og hadde 50% packetloss. 5 Ghz ble målt til 50mbit på speedometer, og hadde ingen packetloss, men signalet var litt svakt, ca 3/5. Nå i dag, så finner den ikke 5 Ghz lenger, selv om jeg ikke har flyttet på noe. Går jeg inn i stua, finner jeg derimot 5 Ghz. Er det normalt at signalstyrken er så dårlig? Jeg prøvde også en gammel Zhone ruter, men den hadde omtrent like dårlig rekkevidde. Det er ikke betong i veggene her, kun tre, isolasjon(glava) og gips. Enkelte naboer kommer inn med 50% styrke på signalene sine... Jeg begriper ingen ting. Endret 9. desember 2017 av Drogin Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Routeren fra Stjelenor er søppel. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Plassering er viktig. Står den gjemt i et skap? Står den høyr og sentralt i huset? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Sjekk om rutermodemet kan settes i bridge mode. Hvis det er mulig, kjøp en ny og bedre ruter og bruk den i stedet. Den som leveres av Telenor/CD er ikke akkurat det beste på markedet for å si det mildt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå