Gå til innhold

Julegaveadvarsel: Bose QC35


AK47

Anbefalte innlegg

Bose QC 35 annonseres som julegave.

Men jeg spør meg selv hvor mye de egentlig er testet. Jeg har selv et par, og har brukt dem litt over et år. Nå skal jeg ikke være for negativ, men jeg er skikkelig skuffet, i hvert fall i forhold til de fantastiske anmeldelsene disse hodetelefonene har fått.

 

Hvor trådløse er egentlig disse hodetelefonene? Jeg har brukt dem til både iPad, Samsung Galaxy S7, Macobook Pro, iMac og en ordinær PC. Har vel også brukt dem på iPhone. Så de er grundig testet.

 

Problemet er bluetooth-systemet på denne enheten. Det fungerer heller svært dårlig. Akkurat nå sitter jeg med min Macbook og mistet forbindelsen. Og jeg er drittlei denne kjerringa som sier xxxx macboook lost. Galaxy S7 connected.... Macbook connected, Galaxy connected. Sånn holder hun på.

Jeg vet at vi kan ha koblet til tre enheter som QC35 huser, og akkurat nå er det nettbrettet, macbooken og telefonen. Stort sett når jeg skal kjøre bil og slår på hodetelefonene så finner de ikke telefonen. Og kjerringa maser da at hun leter etter andre enheter. Går inn på bluetooth-innstillingene, trykker QC35, finner ikke. Eller kanskje bare finner ringelyd, men ikke medielyd, så jeg må prøve igjen!! Til slutt må jeg ofte kjøre ny pairing. Noen ganger fungerer ikke det engang, men til slutt, etter mye strev får jeg endelig koblet til hodetelefonene, for å høre på toget eller i bilen. Drittlei!

Fikk for øvrig akkurat nå koblet til Macbooken igjen. Men uten at jeg får ut så mye som en lyd.

Lydkvaliteten er heller ikke så veldig imponerende. Jeg hadde QC15 før, og for å være ærlig, men sikkert mange som er uenige, så hadde de bedre lyd. Og jeg savner faktisk kabel.

QC35 har kabel vil noen sikkert da si. Joda, men de er lette å glemme igjen et eller annet sted. Og med 2,5mm på den ene siden og 3,5 på den andre, skulle man tro at det var lett å koble til en annen kabel. Men neida, her har Bose vært så smarte og en flate slik at dere originalkabel fungerer best.

F.... i helv.... der fikk jeg melding igjen. Macbook lost!!!

 

Og ja, jeg har oppdatert til siste versjon, koblet til og oppdatert seinest forrige uke. Fungerer like dårlig

 

Mitt julegavetips: Skal du absolutt ha Bose hodeltelefoner, kjøp med kabel. Det blir garantert en mer trivelig jul.

Endret av AK47
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være feil på headsettet ? Har ikke sett noen tester som har nevnt dette som et problem, vet at nyeste til B&W er ustabil.

Lydkvalitet har aldri vært nevnt i samme setning som Bose, de har alltid vært kjent for støyreduksjonen, på høyttalerene de lager spredning og annet non-hifi ting og tang.

Som en spøkefugl sa om QC15 så er støyreduksjonen genial, men det låter som et Koss Portapro til 350,-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Bruker du Bose Connect-appen? Jeg mister aldri forbindelsen med hverken PC/Mac eller mobil. Enig i at lydkvaliteten ikke er så imponerende, men støyreduksjonen fungerer kjempebra. Det veier opp, synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...