Diggitox Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Hei Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3. Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering.. T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen. Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag? Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Jeg hadde samme problem på mine dekodere for ett par uker siden. Start forfra, ukesarkiv osv virket ikke. Jeg tenkte også at det var noe med routern så jeg flytta dekoderene over på CD linja igjen uten at det virket. Men når jeg ringte CD så de at det var noe med T-WE oppsettet her, så hun sa hun skulle sende en "T-WE oppdatering" til dekoderene mine. Jeg fikk beskjed om å vente 15min for så å oppdatere kanallisten på dekoderene. Etter dette virket T-We som normalt igjen. Både på CD og Homenet linja. Lenke til kommentar
Diggitox Skrevet 10. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2017 Jeg hadde samme problem på mine dekodere for ett par uker siden. Start forfra, ukesarkiv osv virket ikke. Jeg tenkte også at det var noe med routern så jeg flytta dekoderene over på CD linja igjen uten at det virket. Men når jeg ringte CD så de at det var noe med T-WE oppsettet her, så hun sa hun skulle sende en "T-WE oppdatering" til dekoderene mine. Jeg fikk beskjed om å vente 15min for så å oppdatere kanallisten på dekoderene. Etter dette virket T-We som normalt igjen. Både på CD og Homenet linja. Har prøvd det samme, men fortsatt ingen løsning, Feilmelding E1009 Lenke til kommentar
Fogga Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Da er det kanskje ikke det samme som jeg hadde her. Om jeg valgte å starte forfra eller å se ett tidligere program "startet" programmet, men klokka ble bare stående på 00:00:00 og skjermen var sort. Men det var merkelig at det skjedde på alle 4 dekoderene samtidig. Lenke til kommentar
NULL Skrevet 19. desember 2017 Del Skrevet 19. desember 2017 (endret) UPnP aktivert på Unifi USG3-en? UPnP må være aktivert på ruteren for at T-We-tjenestene skal fungere på IPTV-oppsett. Endret 19. desember 2017 av c.m. 2 Lenke til kommentar
Diggitox Skrevet 20. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2017 UPnP aktivert på Unifi USG3-en? UPnP må være aktivert på ruteren for at T-We-tjenestene skal fungere på IPTV-oppsett. Takker! Da fungerer det. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6EjMdS Skrevet 24. januar 2018 Del Skrevet 24. januar 2018 Hei Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3. Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering.. T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen. Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag? Hei Diggitox Fik du dette til at fungere? Jeg har Unifi USG3, men det vil ikke virke her. Kan jeg tage et smugkig på din config? Lenke til kommentar
Diggitox Skrevet 26. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2018 Hei Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3. Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering.. T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen. Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag? Hei Diggitox Fik du dette til at fungere? Jeg har Unifi USG3, men det vil ikke virke her. Kan jeg tage et smugkig på din config? Ja det fungerer alt nå. Har du samme oppsett? Fiber fra CD? Skal få fiksa noen screenshot. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6EjMdS Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Hei Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3. Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering.. T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen. Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag? Hei Diggitox Fik du dette til at fungere? Jeg har Unifi USG3, men det vil ikke virke her. Kan jeg tage et smugkig på din config? Ja det fungerer alt nå. Har du samme oppsett? Fiber fra CD? Skal få fiksa noen screenshot. Ja, Jeg har Fiber fra Canal Digital/Telenor, T-We fra Canal Digital. Ser frem til Screenshots Lenke til kommentar
Diggitox Skrevet 29. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2018 Hei Har byttet ut zyxel saken som fulgte med leveransen fra CD, med Unifi USG3. Vanlig TV fungerer greit, problem med at det er litt pikselering.. T-we fungerer ikke på dekoderen, start forfra, ukesarkiv etc. Aner ikke hva det skyldes. Da det fungerer på andre enheter(telefon, pad) på samme nettverk som dekoderen. Noen som har samme oppsett evt med pfsense som har noen forslag? Hei Diggitox Fik du dette til at fungere? Jeg har Unifi USG3, men det vil ikke virke her. Kan jeg tage et smugkig på din config? Ja det fungerer alt nå. Har du samme oppsett? Fiber fra CD? Skal få fiksa noen screenshot. Ja, Jeg har Fiber fra Canal Digital/Telenor, T-We fra Canal Digital. Ser frem til Screenshots Mitt oppsett: Firmware version: USG3P - 4.5.1dev Switch - 3.9.22.8202 Lag en gruppe (Groups) der du legger inn disse: 224.0.0.0/4 93.91.111.0/24 148.122.7.125 Lag regel - WAN IN Velg source gruppe: Regel WAN LOCAL: IGMP Så må du enable IGMP proxy i config.gateway.json Når dette er gjort (ble noe uryddig dette men), skal det forhåpentligvis bli bilde. Samt t-we og slikt skal fungere. Oppdatering av dekoder ville ikke gå igjennom, så jeg måtte koble til telenor routeren for å få siste sw ver. Du kan få noe pixelering om du ikke bruker samme firmware som meg. Dette kan fikses om du velger en annen firmware. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6EjMdS Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Da funker det. Tak Endret 30. januar 2018 av Slettet-6EjMdS Kjempesitatpyramide Lenke til kommentar
Diggitox Skrevet 30. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Supert. Endret 30. januar 2018 av Hårek Kjempesitatpyramide Lenke til kommentar
NULL Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Oppdatering av dekoder ville ikke gå igjennom, så jeg måtte koble til telenor routeren for å få siste sw ver. Du kan få noe pixelering om du ikke bruker samme firmware som meg. Dette kan fikses om du velger en annen firmware. Hm. Har du noen annen fw-regler på ut utgående forespørsler? Å hente selve oppdateringen er i utgangspunktet bare en vanlig http get. Hvis du kjører Nettverksytelsestesten fra Meny -> Innstillinger - Systemformasjon - Nettverk (elns... husker ikke helt nøyaktig), fungerer det? Lenke til kommentar
Diggitox Skrevet 3. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2018 Hm. Har du noen annen fw-regler på ut utgående forespørsler? Å hente selve oppdateringen er i utgangspunktet bare en vanlig http get. Hvis du kjører Nettverksytelsestesten fra Meny -> Innstillinger - Systemformasjon - Nettverk (elns... husker ikke helt nøyaktig), fungerer det? Skal teste når jeg kommer hjem fra jobb Lenke til kommentar
Jazo Skrevet 6. desember 2018 Del Skrevet 6. desember 2018 (endret) Hei Flott innlegg. Funker fint med USG Pro 4 også. Endret 14. desember 2018 av Jazo Lenke til kommentar
cable_guy Skrevet 16. desember 2018 Del Skrevet 16. desember 2018 (endret) Dette var et veldig detaljert og utfyllende svart, men av en eller annen grunn funker det ikke for meg, selv om jeg har samme oppsettet: CanalDigital IPTV Telenor fiber UniFi Security Gateway 3P 4.4.36.5146617 UniFi Switch 8 POE-150W 4.0.10.9653 ++ Jeg har prøvd å legge til VLAN 99, der jeg har enablet "IGMP snooping", samt prøvde å enable det på LAN også, just for good measure. Dette hadde ingen effekt. Jeg har fulgt instruksjonen under, men da jeg la inn config.gateway.json (jeg måtte opprette den) på CloudKey, gikk USG3 inn i en eternal provisioning loop. (den blir stuck i Provisioning state, blir aldri Connected) Når jeg fjernet config.gateway.json så funket den fint igjen. For ordens skyld, jeg opprettet /usr/lib/unifi/data/sites/ri7xvcnp/config.gateway.json og la inn følgende: { "protocols": { "igmp-proxy": { "eth0": { "alt-subnet": [ "0.0.0.0/0" ], "role": "upstream", "threshold": "1" }, "eth1": { "alt-subnet": [ "192.168.1.0/24" ], "role": "downstream", "threshold": "1" } } } } Beklager formateringen, den ble messet opp av editoren her. Hvor fikk du informasjon om dette fra? Jeg mener, hvordan visste du at du skulle legge inn akkurat disse IP adressene og legge til denne filen i dette directoryet? Mitt oppsett: Firmware version: USG3P - 4.5.1dev Switch - 3.9.22.8202 Lag en gruppe (Groups) der du legger inn disse: 224.0.0.0/4 93.91.111.0/24 148.122.7.125 Lag regel - WAN IN Velg source gruppe: Regel WAN LOCAL: IGMP Så må du enable IGMP proxy i config.gateway.json Når dette er gjort (ble noe uryddig dette men), skal det forhåpentligvis bli bilde. Samt t-we og slikt skal fungere. Oppdatering av dekoder ville ikke gå igjennom, så jeg måtte koble til telenor routeren for å få siste sw ver. Du kan få noe pixelering om du ikke bruker samme firmware som meg. Dette kan fikses om du velger en annen firmware. Endret 16. desember 2018 av cable_guy Lenke til kommentar
Diggitox Skrevet 16. desember 2018 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2018 https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Routing-Switching/IGMP-IPTV-on-USG-PRO/td-p/1497835/page/5 Der fant jeg endel info. Lenke til kommentar
Jazo Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Se på denne:https://community.ubnt.com/t5/UniFi-Routing-Switching/Telenor-IPTV-and-USG-Pro-4-Solution/m-p/2599017#M122439 Lenke til kommentar
TaxGalax Skrevet 16. mai 2019 Del Skrevet 16. mai 2019 (endret) Jeg har lest alt jeg har kommet over mht oppsett av Telenor IPTV på USG, både her og på https://community.ubnt.com, og det fungerer nesten (menyer, program, start fra begynnelsen), men etter fem minutter, kuttes signalet. Om jeg derimot bytter kanal, funker det 5 minutter på nytt. UPNP er aktivert. Legger ved skjermskudd av oppsettet, og håper noen har innsikt.. På forhånd takk! Endret 21. mai 2019 av TaxGalax Lenke til kommentar
GizmoPower1 Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 (endret) Jeg har lest alt jeg har kommet over mht oppsett av Telenor IPTV på USG, både her og på https://community.ubnt.com, og det fungerer nesten (menyer, program, start fra begynnelsen), men etter fem minutter, kuttes signalet. Om jeg derimot bytter kanal, funker det 5 minutter på nytt. UPNP er aktivert. Legger ved skjermskudd av oppsettet, og håper noen har innsikt.. På forhånd takk! Jeg har samme problem. Har fulgt samme oppskrift Alt virker helt topp, utenom at signalet kuttes hvert 5 minutt. Jeg har USG 3P og brukt LAN2 Mitt config er: Firewall Rules: Create a group within the Firewall selection: Name: IPTV Source, Address: 224.0.0.0/4, 93.91.111.0/24 and 148.122.7.125 Wan IN Rule: Name . Allow IPTV TV-WE Multicast IPv4 Protocol. UDP Source - IPv4 Address Group: IPTV Source Rule Applied: Before predefined rules Wan Local rule: Name: Allow IGMP Rule Applied: Before predefined rules IPv4 Protocol : Choose a protocol by name – IGMP On the default Corporate LAN Enable UPnP LANI then enabled IGMP – Proxy which is done by creating a config.gateway.json file. I have a USG Pro 4, so my interfaces are setup like this: --- ;Make a config.gateway.json with the following code and place it in the -/docker/unifi/sites/default- folder. { "protocols": { "igmp-proxy": { "interface": { "eth2": { "alt-subnet": [ "0.0.0.0/24" ], "role": "downstream", "threshold": "1" }, "eth0": { "alt-subnet": [ "0.0.0.0/0" ], "role": "upstream", "threshold": "1" } } } } } Har hørt at dette kan ha med -Group Membership Interval- som skal sende hvert 260 sekund.... Hvordan fungerer dette fra USG ? Kan dette endres? Endret 14. august 2019 av GizmoPower1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå