AnonymDiskusjon Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Jeg er siktet for grovt skadeverk. Nærmere bestemt påtenning av hus hvor skadene ble så omfattende nå 3,5 mnd etterpå så er håpet at de kan flytte inn nå før jul. Jeg har vært alvorlig psykisk syk ganske lenge. Da dette skjedde var jeg i opptrappingsfase på ikke mindre enn tre medikamenter. Hvor to av medisinene var mor en diagnose som nå er tatt bort. Altså feilmedisinering. Jeg har hatt flere tilfeller med synshallisunasjober. Det er også dokumenter mange ganger i journalen. Eier av huset er min x som har psykisk mishandlet meg i ni år. Dette er han anmeldt for, men ting tar tid så aner ikke når de går videre med saken. Ett av mine store sykdomstegn er fullstendig mangel på impulskontroll. Jeg har også mange dissosiasjoner deriblant hvor jeg "kobler helt ut". Får en fullstendig uvirkelighetsfølelse og det kjennes ikke ut som om jeg bestemmer over egne tanker og handlinger. Det har vært satt spørsmålstegn til og jeg har vært nærpsykotisk. Frisk var jeg i alle fall ikke. Rett etter ugjerningen klarte jeg ikke skjønne hva som hadde skjedd. Før jeg så brannbilene kjøre forbi meg. Ble livredd, men samtidig utrolig forvirret. Var ikke dette bare noe som hadde oppstått i tankene mine? Skjedde det på ordentlig? Dagen etter våknet jeg og pustet ut. For det var jo bare en drøm. Gudsjelov. Den i dag føles det fortsatt som en drøm. Dessverre er det ikke det. Det skjedde. Ting tar så lang tid. Jeg lurer sånn på hvordan framtiden min ser ut. De har ikke tiltalt meg enda. Er over to mnd siden jeg ble pågrepet og siktet. Satt da 3,5 timer i avhør og satt ett døgn på fengsel i isolat. De ville varetektsfengsle meg, men hadde ikke grunnlag for det så advokaten min sa nei til det. Men hvis dere ser på det jeg har skrevet her. Hva tror dere vil skje? En måned i fengsel? Eller flere år? Eller tvunget psykisk helsevern da jeg har alvorlig diagnose og sliter med rusmisbruk? Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Ingenting 2 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Vanskelig å si, men husk på at prinsippet bak det norske straffesystemet er rehabilitering - ikke hevn. Ingen har noe å tjene på at du råtner bort bak murene, og både helsesystem og straffesystem i Norge er lagt opp til at du skal kunne bli et velfungerende medlem av samfunnet igjen. Sure, systemet er ikke perfekt og det har sine feil og mangler, og det vil kreve mye arbeid fra deg selv, men du har fremdeles muligheter. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Det kommer vel an på om du ble regnet som tilregnelig i gjerningsøyeblikket eller ikke tenker jeg. Men tror det er fare for at du både får en drabelig straff og erstatningsansvar i tillegg for dette her. Du skal vel bare prise deg lykkelig for at du ikke ble siktet for mordbrann, da det unektelig er det dette høres ut som.. Anonymous poster hash: b4469...f79 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 IngentingHøres usannsynlig ut. Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 Vanskelig å si, men husk på at prinsippet bak det norske straffesystemet er rehabilitering - ikke hevn. Ingen har noe å tjene på at du råtner bort bak murene, og både helsesystem og straffesystem i Norge er lagt opp til at du skal kunne bli et velfungerende medlem av samfunnet igjen. Sure, systemet er ikke perfekt og det har sine feil og mangler, og det vil kreve mye arbeid fra deg selv, men du har fremdeles muligheter.Ikke godt å si. Jeg tror vel selv hele framtiden min er ødelagt. Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 Det kommer vel an på om du ble regnet som tilregnelig i gjerningsøyeblikket eller ikke tenker jeg. Men tror det er fare for at du både får en drabelig straff og erstatningsansvar i tillegg for dette her. Du skal vel bare prise deg lykkelig for at du ikke ble siktet for mordbrann, da det unektelig er det dette høres ut som.. Anonymous poster hash: b4469...f79 Nei det var ingen hjemme og jeg visste at ingen var hjemme da han var i utlandet. Men Ja, jeg tror også det kan bli ganske ille straff. Skulle ønske jeg bare kunne fått vite det. Ventetiden er lang. Jeg aner ikke om jeg blir regnet som tilregnelig eller ikke. Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 Er det noen med juridisk bakgrunn som har tanker de kan dele? Sitter her på psykiatrisk akuttpost og kverner fryktelig over dette. Jeg klarer ikke å jobbe for å bli psykisk bedre for jeg ser for meg hele livet er ødelagt uansett. Er ut og inn av sykehuset og fungerer ikke hjemme i det hele tatt... Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2017 Dytter opp tråden. Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Vanskelig å si, men husk på at prinsippet bak det norske straffesystemet er rehabilitering - ikke hevn. Ingen har noe å tjene på at du råtner bort bak murene, og både helsesystem og straffesystem i Norge er lagt opp til at du skal kunne bli et velfungerende medlem av samfunnet igjen. Sure, systemet er ikke perfekt og det har sine feil og mangler, og det vil kreve mye arbeid fra deg selv, men du har fremdeles muligheter.Ikke godt å si. Jeg tror vel selv hele framtiden min er ødelagt. Anonymous poster hash: 04308...ebf Hvorfor tror du dette? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Vanskelig å si, men husk på at prinsippet bak det norske straffesystemet er rehabilitering - ikke hevn. Ingen har noe å tjene på at du råtner bort bak murene, og både helsesystem og straffesystem i Norge er lagt opp til at du skal kunne bli et velfungerende medlem av samfunnet igjen. Sure, systemet er ikke perfekt og det har sine feil og mangler, og det vil kreve mye arbeid fra deg selv, men du har fremdeles muligheter.Ikke godt å si. Jeg tror vel selv hele framtiden min er ødelagt. Anonymous poster hash: 04308...ebf Hvorfor tror du dette? Ser for meg at jeg mister muligheten til å få omsorg for barna mine igjen, ikke klarer å komme meg tilbake til jobben jeg er utdannet til, ikke klarer å holde på leiligheten mens jeg sitter inne og ikke minst skammen rundt hva jeg har gjort. Hatet jeg blir å møte. Vet ikke hvordan jeg skal klare å takle dette. Jeg er psykisk syk og skjønner ikke hvordan dette skal være noe som helst håndterbart. Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Tror det er adskjillig bedre om du prater med advokat og din psykolog/psykiater enn med oss legfolk her på diskusjon.no 2 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Kjedelig situasjon, men jeg tror at med rett holdning, rett behandling og tiden til takke kan ting bli bra igjen. Mye står nok på deg og ditt ønske om å bli bra igjen. Det norske rettsvesenet har faktisk en utrolig bra rehabiliteringspolitikk - http://www.businessinsider.com/why-norways-prison-system-is-so-successful-2014-12?r=US&IR=T&IR=T Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Tror det er adskjillig bedre om du prater med advokat og din psykolog/psykiater enn med oss legfolk her på diskusjon.noJeg skal det, men ting tar utrolig lang tid og tankene kverner. Det er nesten tre måneder siden jeg ble siktet. Har ikke hørt noe som helst etter det 3,5 timer lange avhøret. De har fortsatt pc og nettbrett i beslag og advokaten min har ikke fått alle saksdokumentene. Men på tirsdag i neste uke skal han ha fått de og da skal vi ha et møte. Da kommer jeg også til å avgjøre om jeg bare skal si det som det er eller fortsette å håpe på å slippe. Men føler jeg bør ta ansvar for det jeg har gjort. Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Kjedelig situasjon, men jeg tror at med rett holdning, rett behandling og tiden til takke kan ting bli bra igjen. Mye står nok på deg og ditt ønske om å bli bra igjen. Det norske rettsvesenet har faktisk en utrolig bra rehabiliteringspolitikk - http://www.businessinsider.com/why-norways-prison-system-is-so-successful-2014-12?r=US&IR=T&IR=T Ja, det gjør vel det, men jeg klarer likevel ikke å se at ting vil komme til å ordne seg. Det verste er egentlig ventetiden. Å gå i flere måneder uten å vite noe som helst. Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Kjedelig situasjon, men jeg tror at med rett holdning, rett behandling og tiden til takke kan ting bli bra igjen. Mye står nok på deg og ditt ønske om å bli bra igjen. Det norske rettsvesenet har faktisk en utrolig bra rehabiliteringspolitikk - http://www.businessinsider.com/why-norways-prison-system-is-so-successful-2014-12?r=US&IR=T&IR=T Ja, det gjør vel det, men jeg klarer likevel ikke å se at ting vil komme til å ordne seg. Det verste er egentlig ventetiden. Å gå i flere måneder uten å vite noe som helst. Anonymous poster hash: 04308...ebf Det forstår jeg. Hva om du bruker denne ventetiden på å starte en rehabiliteringsprosess? Altså at du tar kontakt med de etatene du tror er riktig som kan hjelpe deg med det du sliter med. Hvis du er psykisk syk bør du søke hjelp. Jeg har ingen juridisk erfaring, men at du selv tar ansvar og innrømmer saker pleier å gi strafferabatt. Det vil kanskje bety noe om du faktisk har begynt å få hjelp med problemene dine. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Kjedelig situasjon, men jeg tror at med rett holdning, rett behandling og tiden til takke kan ting bli bra igjen. Mye står nok på deg og ditt ønske om å bli bra igjen. Det norske rettsvesenet har faktisk en utrolig bra rehabiliteringspolitikk - http://www.businessinsider.com/why-norways-prison-system-is-so-successful-2014-12?r=US&IR=T&IR=T Ja, det gjør vel det, men jeg klarer likevel ikke å se at ting vil komme til å ordne seg. Det verste er egentlig ventetiden. Å gå i flere måneder uten å vite noe som helst. Anonymous poster hash: 04308...ebf Det forstår jeg. Hva om du bruker denne ventetiden på å starte en rehabiliteringsprosess? Altså at du tar kontakt med de etatene du tror er riktig som kan hjelpe deg med det du sliter med. Hvis du er psykisk syk bør du søke hjelp. Jeg har ingen juridisk erfaring, men at du selv tar ansvar og innrømmer saker pleier å gi strafferabatt. Det vil kanskje bety noe om du faktisk har begynt å få hjelp med problemene dine. Jeg får allerede helsehjelp ja. Fikk det da ugjerningen skjedde også, men var feildiagnostisert og overmedisinert. Var på en akuttime hos psykiater ca to timer før det skjedde. På vei hjem fra timen falt jeg inn i en transelignende tilstand jeg sliter veldig med å sette ord på. Jeg har fått ny diagnose nå, er tatt av masse medisiner og skal innlegges etter jul for videre utredning og oppstart av ny behandling. Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 20. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2017 Advokaten hadde ikke fått saksdokumentene enda. Men han mener at jeg med mine psykiske problemer ikke har noe i et fengsel å gjøre. At jeg meget mulig heller blir dømt til behandling dersom ikke saken henlegges. Ble egentlig ikke så lettet over å høre det. Føler jeg fortjener skikkelig straff. Men han mener at fengsel nok vil gjøre meg enda sykere og at det kan føre til at jeg blir så dårlig at jeg ikke vil være i stand til å bli frisk. Så at det skal en del til for at jeg blir dømt til masse fengsel. Men jeg må fortsette å vente. For ting tar tid.. Anonymous poster hash: 04308...ebf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå