Hacknsaw Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Jeg har byttet ut skjermkort, hovedkort, prosessor og ram. Specs er som følger: Windows 10 pro Palit gtx 1080ti game rock premium edition i7 7700k (med Noctua nh d15) msi tomahawk z270 Ballistix sport 16gb 2666mhz ddr4 Samsung 840 120gb ssd (fra 2013) Crusial MX 300 700gb ssd corsair cx750 psu (fra 2013) InWin GR one bigtower kabinett Alt kjører nå på stock speed, likevel slår pc'en seg av og starter på nytt når jeg spiller eksempelvis planetside 2 eller overwatch. Det rare er at jeg har fått den stabil i Aida 64 stress test på 4.7ghz over 4 timer med fine temperaturer. I realbench stress testen blir den riktig nok varmere med spikes opp i 84 grader, men den er stabil og fin likevel med et gjennomsnitt på ca 78 grader. Idle ligger den på 34 grade ca. Det er plagsomt med denne rebootinga uten bsod eller forvarsel. Skjer kun i spill så langt. Syns det er merkelig. Kan det være at det blir for mye for psu'en? Noen som kan hjelpe til med å finne ut av hva det kan være? Endret 8. desember 2017 av Hacknsaw Lenke til kommentar
aswfg Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Hadde prøvd en annen psu, wattmessig burde det være mer enn nok. Evt prøvd å ta alle deler og kabler inn og ut. Endret 8. desember 2017 av Nwader Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Aida64 stress test er en belastnings test av cpu og minne. Den vil ikke avsløre en PSU belastning der du bruker «både» CPau og GPU maxiet som når du spiller.. Så det neste er å teste med en annen power supply. Prøv også flere grafikk kort drivere og flere spill for å se om problemet er driver/spillrelatert. Lenke til kommentar
Hacknsaw Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Det er dette jeg også tenker at det kansje kan bli for mye for psu når jeg belaster både CPU og gpu hardt i spill. Men Realbench belaster også hele systemet da trodde jeg. Men der krasjer den ikke. Men skal prøve å nappe ut alle strømkontakter og reseate ram etc. I mellomtiden hvis det er flere med tanker og erfaringer så er det fint. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Skjermkortet ditt drar vel like mye strøm som resten av systemer totalt, så viktig å teste med full load på det og. Mål spenningen på strømforsyniningen og mens du tester. Endret 8. desember 2017 av Complexity Lenke til kommentar
Hacknsaw Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Skjermkortet ditt drar vel like mye strøm som resten av systemer totalt, så viktig å teste med full load på det og. Mål spenningen på strømforsyniningen og mens du tester. hvordan skal man måle det? Tenker du med HWMonitor og lignende? Mange av de tallene på den må jeg ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva er... Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Skjermkortet ditt drar vel like mye strøm som resten av systemer totalt, så viktig å teste med full load på det og. Mål spenningen på strømforsyniningen og mens du tester. hvordan skal man måle det? Tenker du med HWMonitor og lignende? Mange av de tallene på den må jeg ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva er... Helst med ett multimeterer på en ledig molex-plugg inni maskinen. Gul er 12V rød er 5V og begge de svarte er jord. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Kan være vanskelig å måle noe fornuftig. Det skal bare et veldig kort spenningsfall til for å slå av en PC, men det skal vare en god del lenger for å kunne måles med multimeter. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 sjekk event viewer... wintast + q og søk etter den. Her finner du gjerne feilmeldingene, kernel 41 pleier gjerne å være strømrelatert. Lenke til kommentar
Hacknsaw Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Må se igjennom den event manageren en gang til også ja. Men noen av de feilene der har jeg tenkt at kan oppstå etterpå som en følge av at maskinen krasjer. Men skal finne frem lista til dere senere, har den ikke foran meg nå. Noen av de feilene jeg så der prøvde jeg å Google. Ble ikke så mye klokere av det. Endret 8. desember 2017 av Hacknsaw Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 mine penger er på powersupply, har du noen du kan låne av eller så er det ofte lurt å budsjettere med en ny strømforsyinging når man går til anskaffelse av ny cpu, hovedkort, ram og gpu. Gjerne da gold rating, ser mange anbefaler evga supernova g2... Lenke til kommentar
Hacknsaw Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Ja det er den jeg har sett litt på selv! Den virker kanon bra. Har ikke hørt mye bra om den jeg har stående i pc nå.Så jeg heller mot at det er psu. Men desverre så kan jeg ikke låne en av noen i nærheten for å bekrefte eller avkrefte den teorien. Er derfor jeg må prøve å diagnostisete best mulig før jeg legger en høvdig++ på bordet for en ny. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Skal man ha en god PSU, så er Seasonic Prime Titanium 750W eller 850W av de beste man får. Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 power har dnbmastercard rabatt som plasserer denne under 1000 https://www.power.no/datakomponenter/stroemforsyning/corsair-psu-stroemforsyning-rm750x-750w/p-260421/ Lenke til kommentar
Hacknsaw Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Skal vi se, her er feilene som kommer opp i event view: Feil: DistributedCOM, IOCagent, Kernel-eventtracking, Kritisk: AESMService og Kernel-power. Advarsel: User devise registration Det er disse som gjentar seg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 snipp Kernel power kan bety for lite volt til CPU, RAM eller noe annet (om du har overklokket). Kjører du ALT stock, så kan det være PSU ja. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Man kan ikke si dette med 100% sikkerhet. Derfor ber man deg å teste systemet med en annen PSU av anerkjent merke/modell «som vites å være i orden». Kennel power meldinger i eventlog får man f.eks også når man tvangs slår av PCen. Lenke til kommentar
Hacknsaw Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) En ny psu kan uansett ikke skade, så da blei det en EVEGA Supernova g2 750w. Den har fått enormt mye bra kritikker. Kansje det blir lettere å klokke stabilt med en slik også? Jeg veit ikke har kun hatt noname psu'er før + den der corsiaren jeg har nå. Endret 8. desember 2017 av Hacknsaw Lenke til kommentar
Hacknsaw Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Man kan ikke si dette med 100% sikkerhet. Derfor ber man deg å teste systemet med en annen PSU av anerkjent merke/modell «som vites å være i orden». Kennel power meldinger i eventlog får man f.eks også når man tvangs slår av PCen. Det er mulig man får det hvis man tvinger pc'en av ja. Men i dette tilfellet er det pc'en som tvinger seg selv av og på... alle de feilmelingene jeg listet er også fra i går/inatt der jeg ikke har brukt noen "svenskeknapp" eller noentingen :S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Man kan ikke si dette med 100% sikkerhet. Derfor ber man deg å teste systemet med en annen PSU av anerkjent merke/modell «som vites å være i orden». Kennel power meldinger i eventlog får man f.eks også når man tvangs slår av PCen. Det er mulig man får det hvis man tvinger pc'en av ja. Men i dette tilfellet er det pc'en som tvinger seg selv av og på... alle de feilmelingene jeg listet er også fra i går/inatt der jeg ikke har brukt noen "svenskeknapp" eller noentingen :SMan kan da si det er sannsynlig at det er et PSU problem . Enten last ustabilitet eller kompabilitetsproblem med den og hovedkort/CPU du nå har.Men man kan aldri garantere noe med slike grunnlag. Hva brukte du den sammen med tidligere ? Ofte bruker nye generasjoner prosessorer og grafikk kort (GPU) mindre watt enn eldre generasjoner. 2013 var også året da Haswell kom med spesielle C states som stilte nye kompabilitets krav til strømforsyninger. Uansett er det nok et greit valg og snart på tide å erstatte den med en nyere og bedre . Endret 8. desember 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå