aklla Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Jeg har en 6TB, 2-bay Seagate NAS som en stund gikk veldig treigt. Ved kopiering gikk hastigheten på 100% i ca 1 sec, så 0% i ca 1 sec, pluss minus. Altså sirrup og umulig å streame fra ettersom den ikke klarte å holde noe hastigheten. Så, jeg tenkte jeg kunne resette den, jeg holdt inne knappen bak i noen sekunder, det virket som den resatte seg, men nå bare lyser den rødt og har gjort det i over ett døgn. Den er ett år gammel, så jeg kan levere inn på garantien, men virker ikke som om 6TB føres lengre og jeg betalte jo ikke mer enn 1400 for det, diskene i seg selv er jo verdt mer Så har lite lyste til å returnere den. Noen som har noen idè? Testet så klart nettverk før jeg resatte den, har en annen identisk seagate personal cloud og kryssbyttet kabler, problemet forble på den som fra før hadde problemer. Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Prøvd firmware oppdatering(hvis det er en tilgjengelig)? Mest sannsynlig får du bare pengene igjen hvis den er discontinued, ja. Finnes vel nyere NASer du kan benytte og videreføre diskene til? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Jeg har jo 2 andre NAS jeg kan bruke, ett likt og ett 4-bay som jeg ikke har brukt på månedsvis. Har prøvd firmware-oppgradering før jeg tok factory reset, men var ingen nyere tilgjengelig. Kan jo nevne at det tok en halv dag å reboote den og den fant diskfeil som den "fikset". Rebootet den senere, det tok like lang tid og den fant fortsatt feil. Men SMART viste ingen feil, så jeg vet ikke helt. Pr nå er den ikke tilgjengelig for annet enn ping, kommer ikke inn på konsollet. Men mtp at det tok en halv dag å reboote er ett døgn kanskje lite for factory reset Men skulle jo helst hatt ut det som var der også, kanskje sette de inn i det andre, identiske NAS`et å håpe på det beste? Var så klart satt opp i Raid 0 Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Det er en ide, høres ut som et godt forsøk for å få dataene ut. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Men, det løser ikke problemene med selve NAS`et. Nei, det er ikke så nøye, men syntes det var praktisk med to, uansett artig å leke seg med slikt Så tar gjerne imot idèer om hvordan jeg kan fikse det Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Målt spenningen på strømforsyningen? Ta frem multimeteret og sjekk. For lav drivspenning kan gjøre merkelige ting. Spinner diskene? Endret 8. desember 2017 av Complexity Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Bytta strømforsyning nå(har jo en annen, identisk sak), diskene spinner ja, alt høres forholdsvis normalt ut. Tror den tar en drøy sjekkdisk før den kommer opp, er vel noen minutter siden jeg byttet så den svarer ikke på ping enda, vet ikke hvor lang tid den egentlig skal bruke da jeg aldri booter den ellers. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Min bruker en god 10minutter + på en boot etter en softwareupdate (har og en slikk) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Tok en factory resett på den, så tipper den bruker enda lengre tid enn vanlig boot. Den svarer nå på ping i det minste, så det er litt håp, men det gjorde den før jeg byttet strømforsyning også... Gir den noen timer mens jeg tar meg ett par timers hvile tenker jeg Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 NAS`et er da oppe igjen, og ikke factory resatt. Men nettverket er like dårlig: Det er 1 stor fil under kopiering, nettverkskabel er byttet og har brukt en annen port. Det er også likt på trådløst og kablet Lenke til kommentar
aklla Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 (endret) Ferdig med backup for ett par dager siden, Seagate NAS'et merket vist ikke at disken var ødelagt, men zyxel-naset merket det.. Etter en scan riktignok, for fikk veldig lav hastighet til zyxel-nas'et før jeg dro scannet og dro ut den defekte disken Endret 9. februar 2018 av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå