ANO99 Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg solgte en veske via brukt appen Tise. Jeg møtte kjøper for å overlevere veske, og jeg sa at hun gjerne måtte sjekke vesken før hun betalte. Hun sa vesken så i fin stand ut og førte over pengene. Nå etter 2 uker sier hun at låsen på vesken er ødelagt mener det er jeg som har forårsaket slitasjen. Jeg hadde kun brukt vesken ett par ganger, noe jeg også forklarte kjøper. Dobbeltsjekket også at vesken var som den skulle være før jeg solgte den, og den hadde ingen mangler. Jeg har ikke opplevd at låsen er ødelagt. Lurer derfor på hva mine rettigheter som selger er i denne situasjonen? Skjønner virkelig at det er kjipt for kjøper, men mener at jeg ikke er ansvarlig for dette da denne låsen ikke var ødelagt ved gjennomføring av salget. Kjøper mener på sin side at jeg er årsaken til slitasjen og vil reklamere på kjøpet. Har allerede sendt mail til forbrukerrådet, men i påvente av svar tenkte jeg å høre om det er noen av dere som kan hjelpe meg? Jeg personlig har ingen problem med å betale tilbake henne pengene, men synes det er kjipt å selge en vare i god stand til å få den tilbake med skade. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Er vesken kjøpt i Norge? og har du kvittering? I tilfelle så kan kjøper få kvittering og henvende seg til butikken selv Lenke til kommentar
ANO99 Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Er vesken kjøpt i Norge? og har du kvittering? I tilfelle så kan kjøper få kvittering og henvende seg til butikken selv Vesken er kjøpt på en amerikansk nettside. Har ikke kvitteringen, men har kontoutskrift som jeg har vist til kjøper. Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. desember 2017 Del Skrevet 11. desember 2017 Jeg vil tørre å påstå at låsemekanismen på en veske er en relativt sentral del, og derfor et naturlig punkt i kjøpers undersøkelsesplikt. Kjøper hadde full anledning til å sjekke låsens funksjon og tilstand før betaling, så kravet høres umiddelbart ubegrunnet ut for min del. Lenke til kommentar
Ung Spiller Skrevet 18. desember 2017 Del Skrevet 18. desember 2017 Du ba jo kjøperen om å sjekke vesken FØR hun kjøpte den, og hun sa selv at den så i fin stand ut. Hvis låsen er ødelagt blir det således hennes feil, ettersom du også sjekket om alt var bra før du solgte. Om du har kjøpt en original veske, har du også kontoutskriften, som tyder på at den ikke er fake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå