Datasmurf Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Hei! Min mor sliter med gjentatte bluescreens når hun logger seg på jobb-PC-en fra maskina hjemme. Det skjer kun på hennes bruker, aldri på pappas, eller min (administrator). Jeg har kjørt en CHKDSK /F /R uten at den fant noe, og uten at det hjalp. Legger ved en paste av siste minidump her: https://pastebin.com/LWEPxk9h Maskina kjører WIndows 7 Enterprise 32-bit (til tross for at det er en x64-prosessor), da det kun var det pappa hadde lisens til, og maskina brukes i all hovedsak av mamma til Excel og jobb uansett, så de mente det ikke var verdt å kjøpe en ny 64-lisens. Systeminfo-paste kommer her: https://pastebin.com/uz7Z3cq0 Jeg tenkte først at det var en minnefeil, men etter å ha lest litt av minidumpen, så ser det kanskje ut til å være diskfeil? Uansett hva det er, irriterer det mamma noe så grenseløst, siden hun ikke får tilgang til jobb-PC-en hjemmefra lenger. Det hele begynte for en liten uke siden, det har gått helt fint før det. Vi har ikke installert noen ny hardware eller software (bortsett fra at jeg nylig installerte WinDBG og CPU-Z for å finne ut av systemet), og en virustest av systemet viste ingenting. Og ja, jeg har prøvd å restarte maskina. Håper på hjelp. .sjur Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (endret) Høres rart ut. Har det skjedd noe med jobb-PC'en i det siste? Hvis det bare er småting som Excel installert så ville jeg testet en reinstall av Windows med en gang. Jeg gjør stort sett alltid det, da blir det også lettere å feilsøke etterpå fordi systemet er helt rent og alle software relaterte feilkilder bør være vekk. Så er det deilig med helt ren maskin også så det er en bonus Edit; Jeg har ikke spesiellt peiling på remote tilkoblinger og reinstall er selvfølgelig et generellt tips. Sikkert greit å vente på andre svar i tilfelle det er noe enklere/raskere du kan gjøre Endret 8. desember 2017 av Soseks Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Det er en mulighet, ja. I alle fall om fatter finner igjen CD-en han brukte. Jeg kan alltids installere 64-bit-versjonen, men fatter vil ha det lovlig. Ideelt sett hadde jeg oppgradert til 10 i samme slengen, men det er for mange av programmene mutter bruker på jobb som ikke fungerer. Har kjørt memtest i 19 timer, nå, og den fant heller ikke noe, så får vi se om det dukker opp noen andre svar her inne. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Min mor sliter med gjentatte bluescreens når hun logger seg på jobb-PC-en fra maskina hjemme. Det skjer kun på hennes bruker, aldri på pappas, eller min (administrator). Så på denne PCen kan man med din bruker eller din far sin bruker logge inn på din mors jobb-PC med VNC uten bluescreen? Eller tolker jeg feil. Hvis ikke gi din mor en ny windows konto på hjemme PCen da det høres ut å være relatert til noe i hennes user profile. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 10. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2017 Godt mulig. Det har vi ikke prøvd. Kan jo alltids prøve å sette opp en ny konto for henne. Men pappa og jeg kan bruke maskina deres normalt uten at noe skjer, mens med en gang mutter begynner med remote desktop, går det til helvete, men det skjer ikke etter like lang tid hver gang. Noen ganger skjer det mens hu kobler seg på, andre ganger kan hu være påkobla i 10 - 15 minutt før noe skjer. Det merkelige er jo at det har gått fint i flere år, og at det plutselig begynte å skje for 1 - 2 uker siden. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Nøkkel for 32 bit kan lovelig benyttes på 64 bit, da det er samme nøkkel som brukes til begge. Valider nøkkelen her, og last ned tilhørende ISO fil her: https://www.microsoft.com/nb-no/software-download/windows7 1 Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 14. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2017 Takker. Hvis vi ender opp med å gå så langt at vi reinstallerer Windows, blir det nok å bruke 64-bit, men alle involverte håper at vi slipper det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå