IwwY^^ Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hei, jeg skal kjøpe et slikt surround system, og lurte bare på om jeg MÅ ha 7.1 lydkort(isåfall anbefale et) for å få max lyd? Har bare 2 kanals integrert lydkort på HK'et(p4c800deluxe).. Verdt å kjøpe nytt? Audigy 2 blir kanskje litt dyrt.. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 hvis jeg ikke tar feil er dette 5.1 anlegg, trenger du da 7.1 lydkort? Kjøp deg et 5.1 lydkort,(hvis anlegget er 5.1) sikkert et godt et til den prisen du vil bruke. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Er Creative Sound Blaster Player 5.1 et greit kort? Eller er Creative Sound Blaster Digital 5.1 noe bedre? Noe annet å satse på? Helst ikke så veldig dyrt. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Dette er et bra og billig kort Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Billig? kanskje det er billig, men for meg.. litt for dyrt.. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Har selv et Soundblaster Live Player 5.1 , og det har funket utmerket de siste to årene, både i stereo og 5.1 modus. Billig er det også. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Tenkte kanskje på et Soundblaster Live 5.1 Digital eller Player. Hva er forskjellen mellom disse? Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 det ene er vel digitalt... Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Korfor ikke kjøpe Sb audigy? den er jo billig: https://prisguiden.no/produkt/698 Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe nytt, isåfall blir det audigy! Men, holder mitt 6 kanals lydkort som er integrert i Hovedkortet(P4C800Deluxe) til disse høytalerne? Mvh Even [bTW] takker for alle svar Lenke til kommentar
Stian Ramstad Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg har selv Audigy 2-kort og Logitech Z-680. Det gir rå lyd!!! Hvis det er slik at du skal kjøpe de høytalerne, synes jeg at du bør kjøpe et lydkort verdig de høytalerne. Men forskjellen på Audigy og Audigy 2 er minimal, så kjøp det rimeligste av dem er mitt forslag. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Hehe, høres bra ut! Jeg tenkte nettopp på det samme, men vil jo helst spare penger. EVT. kjøpe et Audigy 3 da det kommer.. Vil det integrerte gi bra nok lyd? Lenke til kommentar
dostojevski Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Mange lever i den villfarelse at Logitech leverer kvalitetslyd og at en defor bør investere i et dyrt lydkort for å få fullt utbytte av høyttalere som dette. Det er bulcrap. Spørsmålet er hvor mange kanaler du vil ha. Hva kvalitet angår tror jeg ikke det er på jordet å hevde at folk som er fornøyde med lyden fra et set logitech-høyttalere også er fornøyde med lyden fra et billig lydkort. Logitech lager billige høyttalere som leverer mye morro og spetakkel for pengene, men jeg mener de ikke i seg selv er verdt merutgift på mange hundre kroner for state of the art lydkort. Kjeden blir ALDRI svakere enn det svakeste leddet, og Logitech er ikke et voldsomt sterkt ledd for å si det slik... Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Hei, jeg skal kjøpe et slikt surround system, og lurte bare på om jeg MÅ ha 7.1 lydkort(isåfall anbefale et) for å få max lyd? Har bare 2 kanals integrert lydkort på HK'et(p4c800deluxe).. Verdt å kjøpe nytt? Audigy 2 blir kanskje litt dyrt.. Hei, jeg skal kjøpe et slikt surround system, og lurte bare på om jeg MÅ ha 7.1 lydkort(isåfall anbefale et) for å få max lyd? z-680 er 6.1's anlegg. 2kanals lydkort blir såklart for dårlig hvis du skal kjøre surround filmer. som dvd'er ol. og spill med alle høytallerne. kjøp et audigy platinum eller noe ja. det er verdt det. dessuten kan du jo se på logitech z-560. som koster 1000 lappen mindre men leverer noe av den samme lyden. (mangler senter kanal bare) Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 Hehe, som sagt jeg har 6.1 integrert kort i hovedkort. Ikke 2 kanals. Må ha vært syk da jeg skrev det Ja, det er vel kanskje ikke så stor forskjell mellom de.. Lenke til kommentar
darkfish Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 logitech z-680 er 5.1, ikke 6.1. og z-580 mangler ikke bare senterkanalen i forhold til z.680, men nok om det. integrerte lydkort er sjeldent noe å skryte av, så kjøp deg et nytt det. har dessverre ingen konkrete forslag om hvilket. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Har du 6 kanals lyd på hovedkortet, vil dette være mer enn bra nok til disse høytalerene. Jeg ville ihvertfall ikke kjøpt noe nytt lydkort før jeg hadde prøvd med det integrerte. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Kjøp deg ein digital kabel fra onboard lydkortet til høgtalerene. Det bruker eg til min rxv 1300 surroundforsterker... gir perfekt lyd. Da får du jo dolby digital på dvd filmer osv... husk og velge spdif utgangen i dvd programmet ditt og andre program. Endret 12. desember 2003 av Cornel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå