Gå til innhold

Hvordan få Surround på hodetelefoner?


mfb

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har bestilt meg et headset med surround: Steelseries Arctis 3. Dette støtter 7.1 surround.

 

 

På pcen min har jeg et Creative Audigy FX lydkort, som er koblet opp til mitt 5.1 anlegg: Logitech Z906.

Dette anlegget er koblet opp med analoge kabler til lydkortet, som vist på bildet, og jeg har full surround når jeg ser filmer og lignende.

 

 

Jeg gamer nesten daglig, og bruker da headset. Jeg ønsker å unngå å måtte bytte mellom headset og 5.1 anlegg ved å koble inn og ut kablene til lydkortet.

 

Spørsmålet mitt er da som følger: (viser til vedlagt bilde for lettere å forstå)

 

Hva er den beste løsningen for å få surround på headsettet mitt?  Jeg tenker det er 2 løsninger?

 

1. Bruke en splitter på grønn utgang lydkort, der jeg både kan koble til headset og 5.1 anlegg, og når headset ikke er i bruk skrur jeg av lyden på den på selve headsettet.

 

2. Koble headsett direkte inn på "hub" til 5.1 anlegget som har headset utgang.

 

Vil begge disse løsningene gi surround ved gaming?

 

Takker så meget for svar

 

post-134158-0-44119200-1512672933_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går å koble seg inn på mixeren til anlegget. Men jeg har erfart på billigere logitechpakker at lyden som leveres ut av den ikke er noe å hoppe i taket over. Men kan hende det er bedre på Z906.

 

Surrounden du får på dette headsettet er vel simulert så det skal være det samme uansett løsning du bruker. 

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...