Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med dodge caliber 2009 tips?

fixidixi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en dodge caliber 2009 mod. Den har nesten ingen "kraft", og sviver ujenvt og røyker.

Fikk feilkode : P0101, P0299, P2002.

Så at det kunne være MAP sensoren, og bestilte denne men finner ikke hvor den er lokalisert på bilen.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er VAG motor i de bilene der så en telefon til Møller kan hjelpe deg. Samme TDI som i tidligere Passater (blant annet), med mindre du har bensin utgaven?

Calibern er en morsom bil når den virker. Byttet selv turbo på 112', alt av forstilling på 120', travers bak (ihjel rustet) på 125' og sett bort fra vannlekkasjen fra speilet på passasjersiden som samlet seg i en 7 cm dyp dam i fotbrønnen så var den veldig behagelig å kjøre.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Ja, jeg får prøve og ta en telefon til de. Ja det er sant, bilen har vært veldig god på alle måter frem til den plutselig ble veldig vrang. Jeg har diesel ja.

Takk for svar, var ikke klar over at det var en VAG motor.

Har forøvfig samme problem med at den har rustet mye og vann på gulv bak. Så om det er turboen er jeg nesten i tvil om jeg vil koste på bilen dette, grunnet så mye annet som muligens vil dukke opp.

Endret av fixidixi
Lenke til kommentar

Ja, jeg får prøve og ta en telefon til de. Ja det er sant, bilen har vært veldig god på alle måter frem til den plutselig ble veldig vrang. Jeg har diesel ja.

Takk for svar, var ikke klar over at det var en VAG motor.

Har forøvfig samme problem med at den har rustet mye og vann på gulv bak. Så om det er turboen er jeg nesten i tvil om jeg vil koste på bilen dette, grunnet så mye annet som muligens vil dukke opp.

Det med vann bak, så fant jeg lekkasje fra venstre speil som rant ned i kanalen og inn i bilen da lydisoleringen fungerte som en propp. Ett annet punkt er via hendelen til panseret på førersiden. Fjerner du interiøret på gulvet og løfter opp matta kan du finne ut om det lekker inn der ved en vanntest.

Motoren er VAG men mye av delene rundt er Bosch produsert i Mexico, men har tilsvarende delenummer som i Europa så det skal være greit å finne fram i bildel kataloger.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...