Gå til innhold

Kan man fjerne Administrator konto?

Myst

Anbefalte innlegg

Leverte laptopen til service og folka har laget ny Administrator konto, for sluttkontroll. Er det trygt å fjerne denne kontoen? Har hovedkonto som jeg bruker til vanlig.

Skulle til å fjerne, men så beskrivelsen var "Innebygd konto for administrasjon av datamaskinen/domenet", så tenkte å spørre først. Er det kanskje lurere å bare la den være for fremtidige feilsøkinger og -behandlinger?

Endret av Hårek
Tråd splittet ut fra "Windows 10 tråden - Infotråd ..."
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leverte laptopen til service og folka har laget ny Administrator konto, for sluttkontroll. Er det trygt å fjerne denne kontoen? Har hovedkonto som jeg bruker til vanlig.

Skulle til å fjerne, men så beskrivelsen var "Innebygd konto for administrasjon av datamaskinen/domenet", så tenkte å spørre først. Er det kanskje lurere å bare la den være for fremtidige feilsøkinger og -behandlinger?

Administrator kontoen skal ikke fjernes. Den er innebygd og skal være der . Som default er den disablet for interaktive logon.

Lenke til kommentar

Den var ikke det i går når jeg slo på laptopen første gangen etter servicen. Da dukket Administrator-kontoen opp og logget seg automatisk inn. Jeg hadde ikke noe Administrator-konto før servicen, kun min egen Microsoft-konto. Men jaja, har ingenting å si egentlig. Lar den være til det kommer tid til ny clean install.

Lenke til kommentar

Den var ikke det i går når jeg slo på laptopen første gangen etter servicen. Da dukket Administrator-kontoen opp og logget seg automatisk inn. Jeg hadde ikke noe Administrator-konto før servicen, kun min egen Microsoft-konto. Men jaja, har ingenting å si egentlig. Lar den være til det kommer tid til ny clean install.

Det er alltid en lokal administrator account i windows . Disabled for interaktiv logon slik at den ikke vises i logon skjermen. Hva verkstedet har gjort utover å enable den vet jeg ikke. Men det kan selvsagt settes på autologon også på denne.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ok, greit å vite. Gjør ingen harm om den ligger der, og kommer ikke til å røre den lenger. Er bare glad jeg har fått laptopen tilbake i god stand igjen. :) (Merkelig sak egentlig; en morgen funket den helt fint. 2-3 timer etterpå var skjermen ødelagt. Weird..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...