Myst Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Leverte laptopen til service og folka har laget ny Administrator konto, for sluttkontroll. Er det trygt å fjerne denne kontoen? Har hovedkonto som jeg bruker til vanlig. Skulle til å fjerne, men så beskrivelsen var "Innebygd konto for administrasjon av datamaskinen/domenet", så tenkte å spørre først. Er det kanskje lurere å bare la den være for fremtidige feilsøkinger og -behandlinger? Endret 7. desember 2017 av Hårek Tråd splittet ut fra "Windows 10 tråden - Infotråd ..." Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Leverte laptopen til service og folka har laget ny Administrator konto, for sluttkontroll. Er det trygt å fjerne denne kontoen? Har hovedkonto som jeg bruker til vanlig. Skulle til å fjerne, men så beskrivelsen var "Innebygd konto for administrasjon av datamaskinen/domenet", så tenkte å spørre først. Er det kanskje lurere å bare la den være for fremtidige feilsøkinger og -behandlinger? Administrator kontoen skal ikke fjernes. Den er innebygd og skal være der . Som default er den disablet for interaktive logon. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Den var ikke det i går når jeg slo på laptopen første gangen etter servicen. Da dukket Administrator-kontoen opp og logget seg automatisk inn. Jeg hadde ikke noe Administrator-konto før servicen, kun min egen Microsoft-konto. Men jaja, har ingenting å si egentlig. Lar den være til det kommer tid til ny clean install. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Den var ikke det i går når jeg slo på laptopen første gangen etter servicen. Da dukket Administrator-kontoen opp og logget seg automatisk inn. Jeg hadde ikke noe Administrator-konto før servicen, kun min egen Microsoft-konto. Men jaja, har ingenting å si egentlig. Lar den være til det kommer tid til ny clean install. Det er alltid en lokal administrator account i windows . Disabled for interaktiv logon slik at den ikke vises i logon skjermen. Hva verkstedet har gjort utover å enable den vet jeg ikke. Men det kan selvsagt settes på autologon også på denne. Endret 6. desember 2017 av syar2003 Lenke til kommentar
Myst Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Ok, greit å vite. Gjør ingen harm om den ligger der, og kommer ikke til å røre den lenger. Er bare glad jeg har fått laptopen tilbake i god stand igjen. (Merkelig sak egentlig; en morgen funket den helt fint. 2-3 timer etterpå var skjermen ødelagt. Weird..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå