Salvesen. Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 så det du ønsker er å bo her, leve av godene som vi andre betaler skatt for men ikke gjøre det selv? Rimelig teit, synes du ikke? 5 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Utifra det jeg forstår bor du og jobber du i Norge, da er det totalt irrelevant hvor lønnen din kommer fra og hvilken konto du setter den på - du skal betale skatt som alle andre. Du er dog ikke avhengig av å bo eller jobbe i Norge med din jobbsituasjon, for å lovlig unngå skatt kan du flytte ut av landet og prøve å få opphold i et land hvor skattesatsen er lavere. Men da må du bo der i en lengre periode og ikke være hjemme i Norge mer enn rundt 90 dager løpet av et år er det vel. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Å flytte til ett land der man f.eks ikke har skatt eller lavere enn i Norge er nok den beste/eneste, lovlige måten ja. Da må du følge det landets regler, åpenbart nok. Men husk at du gir slipp på alle fordelene man har av å bo her i landet også.. Endret 7. desember 2017 av aklla 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Men husk at du gir slipp på alle fordelene man har av å bo her i landet også.. ... og alle bakdelene ved å bo i stenrøysa. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Men husk at du gir slipp på alle fordelene man har av å bo her i landet også.. ... og alle bakdelene ved å bo i stenrøysa. Herr Duh 3 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Slik jeg har forstått det, er det ikke mulig å på lovlig vis unngå å betale skatt på noen form for skattbar inntekt, så lenge du er folkeregistrert i Norge. Det er en grunn til at de som vill unngå norsk skatt, folkeregistrerer seg i "skatteparadis", eller gjør det på følgende måte: https://forskning.no/okonomi/2016/04/hvordan-bruker-jeg-et-skatteparadis-til-unnga-skatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå