viphs Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Hei, jeg jobber med sosiale medier og mottar lønn fra utlandet. Jeg har ingen utgifter. Fordi jeg får betalt for å legge ut bilder. Kan jeg åpne en konto i et annet land. F. Eks Polen (eller noen tips til andre land)? Slik at betaling fra Canada og Nederland osv, går til den kontoen og unngår skatt i Norge. Det er jo utenlandske penger og kan vel legg dem på en annen konto i et annet land? Er dette lovlig? Og hvordan gjøres det eventuelt? Takk for alle råd! ? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er vel ganske åpenbart at det er ulovlig å lure seg unna skatt? Ganske mye straff på slikt også, og relativ lett å oppdage.. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er vel ganske åpenbart at det er ulovlig å lure seg unna skatt? Ganske mye straff på slikt også, og relativ lett å oppdage.. Nei, ikke spesielt lett å oppdage, og uansett er det ikke ulovlig "å lure seg unna skatt". Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er vel ganske åpenbart at det er ulovlig å lure seg unna skatt? Ganske mye straff på slikt også, og relativ lett å oppdage.. Nei, ikke spesielt lett å oppdage, og uansett er det ikke ulovlig "å lure seg unna skatt". Det er ikke nødvendigvis lett å oppdage, men Skatteetatens detektiver er veldig flinke Det er ikke ulovlig i ditt hode kanskje, men for de fleste andre så er det ulovlig ;) ..... 4 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Hei, jeg jobber med sosiale medier og mottar lønn fra utlandet. Jeg har ingen utgifter. Fordi jeg får betalt for å legge ut bilder. Kan jeg åpne en konto i et annet land. F. Eks Polen (eller noen tips til andre land)? Slik at betaling fra Canada og Nederland osv, går til den kontoen og unngår skatt i Norge. Det er jo utenlandske penger og kan vel legg dem på en annen konto i et annet land? Er dette lovlig? Og hvordan gjøres det eventuelt? Takk for alle råd! 1. Opprett et firma i Dubai 2. Sørg for at fakturaer går og betales dit 3. Opprett et bankkort på firmaet i Dubai 4. Ta ut kontanter med dette bankkortet 5. Bruk kontantene Dog usikker på hvor lovlig dette er.... Endret 7. desember 2017 av KalleKanin Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Nei, ikke spesielt lett å oppdage, og uansett er det ikke ulovlig "å lure seg unna skatt".Husk på at dette ikke er hvordan man mener det burde være, men hvordan det faktisk er.. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er ikke nødvendigvis lett å oppdage, men Skatteetatens detektiver er veldig flinke Nei, lite som tyder på det. Det er ikke ulovlig i ditt hode kanskje, men for de fleste andre så er det ulovlig ;) ..... Uttrykket "å lure seg unna skatt" betyr i Norge at man aktivt søker å minimisere sin beskattning, dette kan gjøres lovlig eller ulovlig. Så det er fullt mulig å "å lure seg unna skatt" på lovlig vis. 2 Lenke til kommentar
viphs Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg lurer meg vel ikke unna? Pengene kommer ikke fra Norge uansett, og skal ikke igjennom Norge heller. Bare overføres i utenlandske land Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Men du bor i Norge, jobber i Norge og er Norsk statsborger? 5 Lenke til kommentar
viphs Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Synes å ha hørt man kan ha utenlandsk konto og få betaling dit. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Tja, si det, det kommer an på mye rart om det er lovlig eller ikke Ellers bemerke at futen har nå opprettet en internasjonal spionring https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1791996 Så nesten uansett hvor du putter pengene henne vil futen få vite om det Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er ikke ulovlig i ditt hode kanskje, men for de fleste andre så er det ulovlig Uttrykket "å lure seg unna skatt" betyr i Norge at man aktivt søker å minimisere sin beskattning, dette kan gjøres lovlig eller ulovlig. Så det er fullt mulig å "å lure seg unna skatt" på lovlig vis. Nei, lure seg unna skatt betyr at man lurer seg unna skatt man egentlig skulle betalt. Du tenker på minimering av skatten gjennom fradrag og andre ting. Ikke rart du kommer med rare ting når du tror at ting betyr andre ting enn de gjør 4 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er ikke ulovlig i ditt hode kanskje, men for de fleste andre så er det ulovlig Uttrykket "å lure seg unna skatt" betyr i Norge at man aktivt søker å minimisere sin beskattning, dette kan gjøres lovlig eller ulovlig. Så det er fullt mulig å "å lure seg unna skatt" på lovlig vis. Nei, lure seg unna skatt betyr at man lurer seg unna skatt man egentlig skulle betalt. Du tenker på minimering av skatten gjennom fradrag og andre ting. Ikke rart du kommer med rare ting når du tror at ting betyr andre ting enn de gjør Referansen din "skatt man egentlig skulle betalt" er ikke minimum man kan klare å komme ned på med lovlige midler. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Skatt man skulle betalt er skatt man skulle betalt uansett hvor lite man lovlig kan komme ned på. 3 Lenke til kommentar
viphs Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Så eneste mulighet jeg har er å flytte til Spania og bli spansk statsborger? Da får jeg full utnytte av pengene mine? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Spør Skatteflyktning hvor han bor, send en PM, det er sikkert det stedet med minst skatt 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Så eneste mulighet jeg har er å flytte til Spania og bli spansk statsborger? Da får jeg full utnytte av pengene mine? Folk som er istand til å tjene penger bør så absolutt flykte. Det er til og med fullt lovlig ... enn så lenge. Lenke til kommentar
Kaffeleif Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Så eneste mulighet jeg har er å flytte til Spania og bli spansk statsborger? Da får jeg full utnytte av pengene mine? Må vel skatte til Spania da? Svært få land med 0% skatt. 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Svært få land med høyere beskattning enn Norge, du vil komme bedre ut av det nesten uansett hvor du flytter. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Svært få land med bedre sosialtilbud enn Norge også så noe positivt er det med skatten. Uansett så er ikke skattenivå representativt for livskvalitet. Med null skatt og null sosialtilbud, som helse, så vil alle uten jobb måtte leve som tiggere eller tyver. Edit; Er forresten ganske mange med høyere skatt https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_tax_rates Endret 7. desember 2017 av Soseks 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå