ASLrcrn Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Hei Vi skal arrangere bursdag til sønnen vår som blir 7 år snart. Guttene i klassen er invitert til en 2 timers bursdagsfeiring... Litt usikker på hva slags aktiviteter vi skal arrangere for ungan. Frilek kan jo være noe også slik at ungan får bestemme litt selv hva de ønsker å gjøre... Altså dette varer i 2 timer. Regner med at 30 - 45 minutter går med til kakespising etc. På slutten av bursdagen får alle en godepose, regner med at det tar 10 minutter å dele de ut (hvis vi skal leke fiskeleken). Vi har: tegnerull + tegnesakerdvd spiller m/barnefilmer masse lego har hage, og tilgang til akebakke.. Har ikke lyst til å ta med ungan til akebakke, ettersom det er en viss logistikk og ansvar med å ta med ungan til akebakken. Tenker det er lettere å holde styr på de hvis vi er hjemme. Eller i det minste rundt huset vårt. Har hørt den ene gutten som kommer kan bare stikke av uten å gi beskjed til noen voksne (så må holde ekstra tilsyn) Av forslag som min samboer har kommet er: Blindbukk Tegne hale på grisen Skattejakt i hagen (skatten er godteposer) Regne med at det er 60 minutter må fylle med litt aktivitet. Jobber ikke med barn til daglig og min samboer ber meg ta mer ansvar for å arrangere bursdagen. Synes selv frilek er undervurdert. Var på bursdag selv når jeg var 7 år da var det for det meste frilek, men det kan komme ut av kontroll.. Kanskje det er noen her som har noen gode forslag? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Høres ut som dere har alt i boks. Ikke gjør mer ut av det enn nødvendig, noen ganger er mindre mer På slutten av bursdagen får alle en godepose Det er jeg en sterk motstander av. Skjønner ikke hvorfor det plutselig har blitt slik at alle skal få godteri når de drar, gir ikke mening for meg hvertfall. Sikkert mange som er uenig med meg der 2 Lenke til kommentar
ASLrcrn Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Det var godt å høre, tenker slik selv også at vi har sikkert det meste i boks. Fruen i huset stresser dog veldig med dette... Det med godtepose har vel blitt vanlig virker det som. Om det gir menig vet ikke jeg, kan godt hoppe over det for min del. Men da sier min samboer jeg er en kjedelig far Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Helt vanlig å stresse litt hvis man ikke er vant til å holde selskap, spesiellt når det er masse barn. Planen virker helt flott så du får si til henne at en tilfeldig forumperson synes hun skal ta en liten pause og være fornøyd med seg selv hittill Det har blitt helt standard ja, slik var det ikke da jeg var ung, da var det mer enn nok sukker å få i seg med kaker og knask. Si at dere kan sende med gulrøtter istedenfor Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Her er det bare en ting å gjøre! Invester i VR, lag kø struktur og la ungene spille på tur! Årets beste bursdag!!! Litt mer ontopic. Jeg syntes det var gøy da jeg var yngre med skattejakter, gjemsel osv. Mye man kan gjøre i snøen, og man kan ha mye konkuranser. Konkuranser i seg selv er alltid en hit. Der dere lager "random" lag, og morsomme oppgaver. F.eks, toalettrull - rull = ? (toalett) neste hint finnes på toalettet.Også når dem kommer ditt, er det et hint oppe i vasken, om hvor neste oppgave er. F.eks, bygge et hus ut av Lego, der en foreldre må godkjenne huset, hvis huset blir godkjent kan dem få nytt hint også videre. Her kan dere allerede ha satt krav om 2 vinduer og 1 dør. Oppfylles ikke kravene må dem prøve på nytt. Her kan dere lage noen oppgaver typ kanskje 10 stykk. Det vil få dem i gang, og mye latter og morro! Husk å lag lette oppgaver. Selvom det blir vinnere og tapere, kan dere gjøre det at vinner premie er det samme som taper premie. I form av disse godteposene. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Regner med at 30 - 45 minutter går med til kakespising Glem det! Si heller 10 minutt! Her i huset har som regel ikke den siste satt seg før den første er "mett", og vil se seg rundt Bruk heller litt tid på å sette alle ungene i ring for å snurre flaske for å bestemme hvem som skal gi gaven sin, og se på når han pakker opp. Det er alltid suksess hos oss! Man får som regel aldri tid til halvparten av det man planlegger. Ferskinger som deg har enorme planer, og er litt stresset, men ettersom årene går tar man ting mye mer på sparket, med bedre resultat egentlig... EDIT: Ingenting galt med masse planer, men ikke etter et tidskjema! Ha nok ting i bakhånd, men ser man at ungene har det kjempegøy med forrige aktivitet, eller noe de selv har funnet på, så stopper man dem selvfølgelig ikke. Endret 7. desember 2017 av ozone Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Andre inne-aktiviteter (Tar lang tid å kle barna for uteaktiviteter på vinterstid om de er mange) Plukke opp eple med munnen fra et vannbad med hendene på ryggen. (Gjør det på baderom/vaskerom da det alltid blir vannsøl) Her kan det være en premie til vinneren eller til top 3. Skattejakt som du nevnte ute kan også gjøres inne, del dem opp i lag og del ut en lapp til hvert lag som vagt fører dem til et område hvor det ligger en ny lapp som fører til et nytt område osv. til slutt så leder det til godteposen eller lignende premie. Laget som finner posen først vinner. Vet dere cirka hvor mange gutter det er i klassen og hvor mange som møter opp? Det har mye å si for hvilke leker som er aktuelle. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Adjektivfortelling var ganske vanlig bursdagslek når jeg gikk på barneskolen. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 (...)Men da sier min samboer jeg er en kjedelig far I lengda finner man ofte ut at kjederlig er synonymt med fornuftig, er nok også mange av foreldrene som vil sette pris på at godteposen blir hoppet over. Eller så synes jeg det du sier i førstepost allerede er altfor strukturert, barn i den alderen er jo stort sett selvgående når de er sammen og trenger ikke mye hjelp for å få det moro. Å forstyrre økosystemet kan fort ha uheldige resultater hvis man ikke kjenner til alle involverte. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Da jeg var ung og vi feira bursdag, så gikk det vel i pizza, brus, kaker, noe legobygging, gjemsel i skogen og det var vel noe hyttebygging også, kortspill, kanskje litt nes/snes/game boy, alt som var aktuelt på den tiden. Det er jo ofte leketøy som er "trend" for barn og unge, så da samler de seg sikkert rundt dét. Unger har sine aktivitéter i skolen/skolegården, de tar de gjerne med seg i andre sosiale arenaer også. Foreldrene var omtrent ikke tilstede ^^ 2 timer går fort. Ellers tenkte jeg å foreslå badeland. Spandér badeland på alle sammen, hvis det er økonomi til det. Men over årene i barneskolen, så blir det ofte mer sånn at gjengene blir mindre, altså folk finner sine bestekompiser og heller har disse på et besøk når det er bursdag. Sånn var det hos oss. Det var noen få, særlig av damene, som fremdeles invitérte hele klassen, men så klart valgfritt om man ville møte opp. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Vi planla ingen ting annet enn mat når vi feiret en 7åring i mai. De styrte alt selv, og det gikk fint... 1 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 20. desember 2017 Del Skrevet 20. desember 2017 Alt vi hadde behov for som småtroll var rødbrus, grandis og en flaske til og leke flasketuten peker på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå