Armas Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg har søkt på dette, både her og på Google, men finner ingen gode svar. Derfor aner jeg ikke om dette gjelder alle android-brukere, eller om det bare er jeg som har problemet. Funker ikke gruppe-sms på Android?? Byttet til Android fra Iphone for noen uker siden. Er stort sett fornøyd med Sony Experia XZ1 compact og Android. En ting sliter jeg derimot veldig med: Gruppe-sms. De fleste jeg kjenner bruker iPhone og vi er vant til å sende gruppe-sms. Det fungerer ypperlig med iPhone (og imessage antar jeg), men med android får jeg ikke være med på disse lenger. Vanlig en til en sms fungerer fint, samme med MMS. Jeg har koblet meg av imessage hos apple. Dersom jeg oppretter en gruppe-sms selv, så står det tydelig øverst i meldingen: "Denne meldingen er nå en Masse-SMS Hver mottaker får en SMS-melding fra deg, Svar vises i individuelle samtaler" Dersom en iphone-bruker lager en gruppe-sms, får jeg bare en vanlig en-til-en SMS, og holdes utenfor gruppen. Her om dagen sendte min mor, som også har android, en gruppe-sms til meg og en annen som også har android. Øverst i tråden står det: "Gruppe-MMS Alle kan svare og alle kan se hverandres meldinger" Så, på bunnnen, står det: "Denne samtalen er nå en Masse-SMS...." Jeg bruker Messages-appen som fulgte med telefonen. Funker gruppe-sms på android? Klarer dere å holde gruppe-sms-samtaler med iphone og eller android-brukere? Jeg vet at dette funker i facebook messenger etc, men jeg vil jo ikke tvinge andre over i en ny app, jeg vil bare at det skal funke hos meg! På forhånd takk Lenke til kommentar
Nystic Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Vil anbefale deg å bruke Android Messages og aktivere "Utvidede funksjoner" i innstillinger dersom dette støttes av din mobiloperatør. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Opplevde det samme, men siden de fleste jeg snakker med kommuniserer med Messenger istedenfor er det svært sjeldent noe problem. Lenke til kommentar
euphoria. Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg vet at dette funker i facebook messenger etc, men jeg vil jo ikke tvinge andre over i en ny app, jeg vil bare at det skal funke hos meg! Sannheten og det ironiske i dette, er at det er nettopp det Apple vil... Tvinge deg tilbake til iPhone . Vil vi ha et sånt marked? Ingen vil vel det... Derfor vil det være lojalt av dine venner å benytte tjenester som fungerer på tvers av plattformer (og det er ikke ufint av deg å spørre). De jeg tekst-kommuniserer med i gruppe benytter Allo, som også er basert på telefonnummer. Et alternativ her er WhatsApp. Istedet for facetime, bruker mine nærmeste og jeg Duo, som selvfølgelig fungerer både på iPhone og Android. Stå opp mot ufine metoder . 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Her er en plattform uavhengig løsning. https://smsgruppe.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå