Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte ut FM-radio med Dab-radio..

Adrax

Anbefalte innlegg

Har tatt ut den gamle FM-radioen men når jeg prøver å koble til den nye Dab-radioen så passer ikke kontaktene. Spesifikt er de der kontaktene som ligner på "Scart" kontakter som ikke passer. 

Noen som har erfaring med dette og vet om jeg må ha en eller annen slags "overgang"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den gamle radien var den orginale som bilen ble levert med, så kreves det overgang ja.

Det selges på biltema eller i nermeste bilstereosjappe eller over alt på internett.

Eller du kan finne koblingskjema på nett og klippe og lodde/kabelskolere det sammen selv.

Er samme ledningene, bare en annen plugg.

Lenke til kommentar

Om den gamle radien var den orginale som bilen ble levert med, så kreves det overgang ja.

Det selges på biltema eller i nermeste bilstereosjappe eller over alt på internett.

Eller du kan finne koblingskjema på nett og klippe og lodde/kabelskolere det sammen selv.

Er samme ledningene, bare en annen plugg.

Klippe i ledningsnettet blir for dumt, og det kan også være at han har bil med canbus o.l, og da er det ikke like enkelt...

Lenke til kommentar

Har tatt ut den gamle FM-radioen men når jeg prøver å koble til den nye Dab-radioen så passer ikke kontaktene. Spesifikt er de der kontaktene som ligner på "Scart" kontakter som ikke passer. 

Noen som har erfaring med dette og vet om jeg må ha en eller annen slags "overgang"?

Du må ha overgang ja, men for å hjelpe deg videre så må vi vite åssen bil det er snakk om, og årsmodell ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei folkens

Jeg vilbytte cd spiller til en c3 picasso 2009  med dabradio. dette er en gammel bil og gidder ikke å bruke 1500 på overgang. ( Bilen har rattstyring og ragge sensor.

Tenkte å koble batteri og høytallerkabler sammen. kutte ut rattstyringen og koble en liten ekstar høgtaler på kablene til ryggesensor.

Har fått koblingskjema fra citroen også, men likevel skjønner ikke hvilke ledninger tilhører ratt og hvem er ryggesensor?

Kan noen hjelpe meg med dette? forstår ikke dette:

- data CAN high

-CAN data low

- ground mass of the until

- på 5 koblinger står det AUX  1 eller 2

på forhånd takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...