Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Datamaskinen oppfører seg rart. Noen mindre problemer.

Anbefalte innlegg

Problem Nummer 1.

Datamaskinen booter ikke ordentlig, Skrur på maskinen også står det bare "no signal" på skjermen, dette skjer i ny og ne. Men skrur jeg maskinen av og på på nytt så fungerer det. (Som sagt, i ny og ne. ikke noe som skjer hver eneste gang jeg skrur på maskinen)

Hvorfor skjer dette og hva kan jeg evt gjøre for å fikse problemet?

Problem nummer 2.

Noen ganger så virker det som om skjermen skrur seg av og på veldig fort, Det blir altså svart i 1-3 sekunder før alt vender tilbake til normalt.

ingen av problemene skjedde før jeg satt maskinen inn i et nytt kabinett, Det nye er vel forsåvidt at GPU nå er koblet til med en PCI-E kabel (PCI Express Extender Riser Cable)

Ingen av disse problemene er veldig plagsomme, Maskinen fungerer 100% ellers, ikke merket noe til ytelse eller noe slikt. Men litt irriterende er det jo de få gangene det skjer.

Dårlig koblinger ?, kabler som ikke sitter ordentlig ? Dårlig kabler ? 

Tenkte og spørre før jeg setter i gang med og åpne maskinen, litt vanskelig kabinett og jobbe med. I tilfelle noen vet hva problemet er utifra beskrivelsene over. 

Takker for svar.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Du sa at du brukar ein PCI-E Riser cable. Kor kjøpte du denne? Har du moglegheit  å prøve denne på et anna skjermkort og anna HK? prøvd å ta HK ut av maskina, og kobla i skjermkort direkte til HK? Har opplevd at nokon typer PCI-E risers har ikkje fungert skikkelig, og skapt problem med video output.

Sidan feilen ikkje oppstod før ETTER at du hadde sett delane inn i nytt kabinett med denne kabelen, og eg er då redd denne kanskje er synderen. Prøv å sjå om denne er problemet, og om ikkje, kan vi ta det vidare derfrå.

Lenke til kommentar

Du sa at du brukar ein PCI-E Riser cable. Kor kjøpte du denne? Har du moglegheit  å prøve denne på et anna skjermkort og anna HK? prøvd å ta HK ut av maskina, og kobla i skjermkort direkte til HK? Har opplevd at nokon typer PCI-E risers har ikkje fungert skikkelig, og skapt problem med video output.

Sidan feilen ikkje oppstod før ETTER at du hadde sett delane inn i nytt kabinett med denne kabelen, og eg er då redd denne kanskje er synderen. Prøv å sjå om denne er problemet, og om ikkje, kan vi ta det vidare derfrå.

Kabelen kom sammen med et kabinett så at den er av ypperste kvalitet tviler jeg på. Jeg skal prøve og sette skjermkort rett i hovedkort når jeg gidder og begynne og skru (køddete kabinett). Om det er det som viser seg og være problemet kjøper jeg en annen pci-e kabel og prøver, noe av poenget med at den er koblet til med pci-e kabel er at datamaskinen blir mye finere når man ser skjermkortet fra siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...