Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

ser syner og damp under oppvåkning, patogen eeg. flere her med sånt?

Unusual Autistic

Anbefalte innlegg

jeg har patogen eeg resultat og autisme, men ikke sikkert epileptisk aktivitet. jeg blir trøtt av mørket og regnstormværet, så selvom jeg har sovet 8 timer om natta og mere, så blir jeg så trøtt i 4 tiden, at jeg må legge meg på sofaen og sovner til 18.00 tiden og ser varmebølger (sånne man ser når det er varmt på veien) og svart skygge avogtil når jeg gløtter på øynene, og ser omgivelsenne som flisete om jeg snur å ser meg rundt, og hvitt kan bli blålig. varer bare i noen få sekunder etter oppvåkingen. om sommeren er det motsatt, at jeg sover mye mindre, men har også da de synene. dusse synene hadde jeg barw avogtil som barn og ungdom. da gikk jeg på orfiril retard mot abcencer epilepsi. nå har jeg ikke gått på antiepileptika siden jeg var 16 år. nå er jeg 32. har andre det også sån, og er sånne syner tegn på at noe kan være anfall? jeg har aldri fått til å sove på søvn eeg og jeg får ikke tatt 24timers eeg fordi fastlegen ikke tror at det jeg opplever er noe å bry seg om siden eegene ikke hadde sikkre epileptiform aktivitet i hjernen min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro du er alene her på forumet med din symptombeskrivelse.

Er du bare ute etter svar, eller er dette noe som plager deg?

Svar er uhyre vanskelig å gi fordi det er ofte mange individuelle trekk ved hvordan epilepsianfall arter seg og/eller om dette faktisk dreier seg om andre cerebrale hendelser. Eller det kan være så enkelt som at du opplever noen av søvnforstyrrelsene som manifesterer seg ved innsovning/oppvåkning, til og med mitt i en REM-syklus. Selv om ditt symptombilde ikke passer inn på noen av disse, skal man ikke se bort fra at du har en salig blandning av mye.

Jeg regner med at du har vært til utredning på statens senter for epilepsi, hvis ikke, eller hvis det var lenge siden, kan du kanskje henvises på nytt, især hvis du er plaget av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil tro du er alene her på forumet med din symptombeskrivelse.

Er du bare ute etter svar, eller er dette noe som plager deg?

Svar er uhyre vanskelig å gi fordi det er ofte mange individuelle trekk ved hvordan epilepsianfall arter seg og/eller om dette faktisk dreier seg om andre cerebrale hendelser. Eller det kan være så enkelt som at du opplever noen av søvnforstyrrelsene som manifesterer seg ved innsovning/oppvåkning, til og med mitt i en REM-syklus. Selv om ditt symptombilde ikke passer inn på noen av disse, skal man ikke se bort fra at du har en salig blandning av mye.

Jeg regner med at du har vært til utredning på statens senter for epilepsi, hvis ikke, eller hvis det var lenge siden, kan du kanskje henvises på nytt, især hvis du er plaget av det.

jeg var på statens senter for wpilepsi i 1997. da var de usikre hvor epileptogen aktivitet kom fra. jeg sluttet på antiepileptika i 2004. jeg skal spørre fastlegen min når jeg har fått byttet fastlege, for hun jeg har som fastlege nå er bare avvisende når jeg nevner sse og 24 timers eeg der jeg garantert får til å sove.

Lenke til kommentar

...eller hvis det var lenge siden, kan du kanskje henvises på nytt...

jeg var på statens senter for wpilepsi i 1997. ...jeg skal spørre fastlegen min når jeg har fått byttet fastlege, for hun jeg har som fastlege nå er bare avvisende når jeg nevner sse ...

Bra valg å bytte fastlege. SSE er avhengige av en god henvisning fra en engasjert fastlege. Det holder liksom ikke bare med to setninger der legen skriver at pasienten maser om innleggelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...