cenenzo Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Hei, jeg er student og reiser hjem i en måned for å feire jul med familien. Jeg eier en Audi A4 2006 1.6 bensin, og har bestemt meg for å la bilen stå igjen i Trondheim. Vil dette være skadelig for bilen å la den stå i en måned ubrukt i kulda? Noen som har tips til hva jeg bør gjøre med bilen før jeg reiser fra den? Endret 6. desember 2017 av cenenzo Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Ikke en måned nei. Du kan koble fra batteriet om du vil. 2 Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Koble fra batteriet. Står bilen utvendig og det er frost, kan du legge et teppe over frontruta, så slipper du å skrape når du skal bruke den. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Husk at hvis bilen står gateparkert kan du risikere borttauing ved veiarbeid eller lignende, man er nemlig nødt til å se til bilen minst en gang i døgnet. 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Fyll opp tanken så du unngår kondens. Rydd i bilen. Vask den utvendig. Edit: Fyll opp spylevæske, ha riktig lufttrykk i dekkene, og fjern alt som kan begynne å stinke i løpet av tida den står stille. Tenk også på å gjøre bilen lite attraktiv for tyver, fjern alt som kan se ut til å ha verdi, til og med ladekabler til mobil. Endret 7. desember 2017 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Fyll tanken, lad batteriet og koble det gjerne fra. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Lufttrykket? Lenke til kommentar