Aiz Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Hei folkz. Kjøpte nylig komponenter for å freshe opp pcn min for ca to uker siden. Speccs: ASUS GeForce GTX1060 Dual OC 6GB Corsair Hydro H80i V2 Ballistix Sport LT 16GB Grey 2666MhzIntel Core i7 7700K 4.2GhzGigabyte GA-Z270-Gaming K3 Gamle som fortsatt brukes:WD GREEN 3.5" 2TB SATA/600 64MBSAMSUNG 840 SERIES 120GB SSD SATA/600 TLCCORSAIR GS 700W GAMING SERIES PSU 2013 EDT Det som skjer er at etter oppstart av pc fryser den helt opp og nokken ganger får jeg bluescreen med feilmelding "clock watchdog timeout". Pcn har gått knirkefritt siden fredag (1.12) til i dag. Pcn har vært på hele tiden uten noe frysninger. Restartet pcn og den fryser etter bare minutter etter boot. Har hatt flere personer som har sett på pcn uten hell... Noen som har tips om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Kan du ta et bilde av BSOD du får? Lenke til kommentar
Aiz Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 BSOD eks 2 er det jeg har fått i så og si alle tilfeller Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Nullstill bios og prøv igjen. Lenke til kommentar
Aiz Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Har både prøvd å loade default settings i bios og reinstallert bios via usb "/ Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Sjekk event viewer / hendesloggen under System om det er driverproblemer. Endret 6. desember 2017 av Cipher Panda Lenke til kommentar
Aiz Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) - <Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event"> - <System> <Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-Power" Guid="{331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}" /> <EventID>41</EventID> <Version>6</Version> <Level>1</Level> <Task>63</Task> <Opcode>0</Opcode> <Keywords>0x8000400000000002</Keywords> <TimeCreated SystemTime="2017-12-01T14:34:58.780205200Z" /> <EventRecordID>1197</EventRecordID> <Correlation /> <Execution ProcessID="4" ThreadID="8" /> <Channel>System</Channel> <Computer>DESKTOP-01RC4DO</Computer> <Security UserID="S-1-5-18" /> </System> - <EventData> <Data Name="BugcheckCode">0</Data> <Data Name="BugcheckParameter1">0x0</Data> <Data Name="BugcheckParameter2">0x0</Data> <Data Name="BugcheckParameter3">0x0</Data> <Data Name="BugcheckParameter4">0x0</Data> <Data Name="SleepInProgress">0</Data> <Data Name="PowerButtonTimestamp">0</Data> <Data Name="BootAppStatus">0</Data> <Data Name="Checkpoint">0</Data> <Data Name="ConnectedStandbyInProgress">false</Data> <Data Name="SystemSleepTransitionsToOn">0</Data> <Data Name="CsEntryScenarioInstanceId">0</Data> <Data Name="BugcheckInfoFromEFI">true</Data> <Data Name="CheckpointStatus">0</Data> </EventData> </Event> Endret 6. desember 2017 av Aiz Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT er som oftest dårlige drivere. WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR er som oftest CPU power issues. Ville sjekka at drivere og BIOS er up-to-date, og at CPU voltage ligger på rundt 1.25-1.35v Eventuelt system restore, da det kan ha skjedd pga. en windows update. Endret 6. desember 2017 av stelar7 Lenke til kommentar
Mickey_OT Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 tok du reinstall av windows når du bytta hovedkort... kan være gammal driver morro som tuller det til for deg. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Jeg synes også det virker som dårlig(e) driver(e). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå