Roger Hansen Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Løsningen blir vel å forby tyske biler i Norge da først VW og nå BMW er i skuddlinjen. Kun lovlig å kjøre Japsebiler og Volvoer i fremtiden. Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Det er ikke juks at motoren slipper ut mer på maks belastning, det er juks at VW/BMW/flere andre har blitt fersket i å ha "programvare designet for å gi bedre resultater i laboratoriet". Det er kun VW som er tatt for det Synes du skrev "Ingen jukser". Hvordan vet du det? 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Nei. Ingen jukser. Men det er gått inflasjon i å skrike ulv... Enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at egr ikke ligger inne 100% hele tiden. Dette hadde ikke virket like mye som apologenisk vrøvl, hadde det ikke vært for at vi har lest uttalelser at det blir stadig større avvik mellom produsentenes oppgitte tall, og de reelt målte tallene, i takt med at de politiske kravene blir strengere. Uttalelser fra de som måler dem, ikke fra miljøorganisasjonene. Du forsvarer noen som jukser, og er tatt i å jukse, og har tjent milliardbeløp på å jukse, fordi du liker produktene deres. De jukser. VW ble som kjent dømt for det. De måtte gi opp denne strategien og forsøker nå å grønnvaske imaget sitt. Og det er ikke bare VW. De ble bare tatt først og dermed dømt først. De begikk også den kardinalsynden å innrømme sine synder, noe alle nå må ha lært at er galt. Senest i dag ble en exec i VW dømt til 7 års fengsel. De andre prosessene er kommet kortere. Fiat Chrysler: https://www.nytimes.com/2017/05/23/business/fiat-chrysler-diesel-emissions-lawsuit.html Renault: https://cleantechnica.com/2017/03/16/frances-dgccrf-renault-defrauding-regulators-last-25-years/ Peugeot: https://cleantechnica.com/2017/04/26/psa-group-now-subject-diesel-emissions-cheating-investigation-france/ Og nå altså BMW. Det er ikke sikkert at alle disse blir dømt, men alle disse opererer altså et sted i grenselandet mellom der myndighetene blir nødt til å sjekke resultatene grundigere, og der man faktisk blir dømt. Det er kanskje litt unøyaktig å si de andre prosessene er kommet kortere, da Ford, Chrysler og GM fikk sin lank smekket allerede i 1973... :-B Endret 7. desember 2017 av tommyb 6 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Finnes det en mellomting mellom et dårlig testregime og tysk bilindustri død og begravet? Som for eksempel bedre tester? Bare en tanke. 1 Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Når skal staten kreve inn unndratte avgiftskroner fra jukserne?? Det har gitt konkurransefortrinn overfor de som ikke har jukset og de skylder oss alle skattepenger! Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Finnes det en mellomting mellom et dårlig testregime og tysk bilindustri død og begravet? Som for eksempel bedre tester? Bare en tanke. Det er sannsynligvis ikke en dårlig tanke, da det vel er i ferd med å komme ny testmetodikk i EU. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) Nei. Ingen jukser. Men det er gått inflasjon i å skrike ulv... Enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at egr ikke ligger inne 100% hele tiden. Dette hadde ikke virket like mye som apologenisk vrøvl, hadde det ikke vært for at vi har lest uttalelser at det blir stadig større avvik mellom produsentenes oppgitte tall, og de reelt målte tallene, i takt med at de politiske kravene blir strengere. Uttalelser fra de som måler dem, ikke fra miljøorganisasjonene. Du forsvarer noen som jukser, og er tatt i å jukse, og har tjent milliardbeløp på å jukse, fordi du liker produktene deres. De jukser. VW ble som kjent dømt for det. De måtte gi opp denne strategien og forsøker nå å grønnvaske imaget sitt. Og det er ikke bare VW. De ble bare tatt først og dermed dømt først. De begikk også den kardinalsynden å innrømme sine synder, noe alle nå må ha lært at er galt. Senest i dag ble en exec i VW dømt til 7 års fengsel. De andre prosessene er kommet kortere. Fiat Chrysler: https://www.nytimes.com/2017/05/23/business/fiat-chrysler-diesel-emissions-lawsuit.html Renault: https://cleantechnica.com/2017/03/16/frances-dgccrf-renault-defrauding-regulators-last-25-years/ Peugeot: https://cleantechnica.com/2017/04/26/psa-group-now-subject-diesel-emissions-cheating-investigation-france/ Og nå altså BMW. Det er ikke sikkert at alle disse blir dømt, men alle disse opererer altså et sted i grenselandet mellom der myndighetene blir nødt til å sjekke resultatene grundigere, og der man faktisk blir dømt. Det er kanskje litt unøyaktig å si de andre prosessene er kommet kortere, da Ford, Chrysler og GM fikk sin lank smekket allerede i 1973... :-B BMW er ikke tatt i å jukse, les hva som faktisk står om testen. Er du, og flere i denne tråden virkelig så enkle sjeler? Er ikke rart media har mye makt i verden. Endret 7. desember 2017 av Rusher 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Dette hadde ikke virket like mye som apologenisk vrøvl, hadde det ikke vært for at vi har lest uttalelser at det blir stadig større avvik mellom produsentenes oppgitte tall, og de reelt målte tallene, i takt med at de politiske kravene blir strengere. Uttalelser fra de som måler dem, ikke fra miljøorganisasjonene. Dette heter å utnytte systemet. Juks impliserer ulovligheter, å utnytte svakheter i systemet er ikke ulovlig. Konsekvensen er imidlertid ikke så mye mer enn at alle utnytter de samme svakhetene og myndighetene på sin side skrur opp hvor mye skatt det utløser. Man bør natuligvis, helt uavhengig av dette, ha et måleopplegg som er vanskeligere å game, noe WLTP er ment å gi. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 (endret) BMW er ikke tatt i å jukse, les hva som faktisk står om testen. Er du, og flere i denne tråden virkelig så enkle sjeler? Er ikke rart media har mye makt i verden. Refererer til lenken min fra i går, der det står at de nå er under etterforsking. Nei, det betyr ikke at de er dømt, men det betyr faktisk - les resten av det jeg allerede har skrevet på nytt. Endret 7. desember 2017 av tommyb 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Dette heter å utnytte systemet. Juks impliserer ulovligheter, å utnytte svakheter i systemet er ikke ulovlig. Nei, juks impliserer ikke ulovligheter, mens 7 års fengselsstraff (VW, USA, dagens nyheter) impliserer ulovligheter. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Nei, juks impliserer ikke ulovligheter, mens 7 års fengselsstraff (VW, USA, dagens nyheter) impliserer ulovligheter. Hvis du velger å redusere debatten til å handle om semantikk, så antar jeg at du ikke har noe saklig å fare med. At VW er dømt i USA er velkjent. Saken her dreier seg om BMW i tyskland. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Hvis du velger å redusere debatten til å handle om semantikk, så antar jeg at du ikke har noe saklig å fare med.At VW er dømt i USA er velkjent. Saken her dreier seg om BMW i tyskland. Der det altså ble startet etterforskning i går. Lenke til kommentar
2600RS Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Ja, nå må fossiljævlene få seg en smekk. De har fått lyve, manipulere og jukse lenge nå, og de har altfor stor makt. På tide at det får konsekvenser. Fengsel m.m. kunne vært noe. Men siden de er rike og ressurssterke så vil de slippe unna med det. Bedriften får seg kanskje en smekk, men de ansvarlige vil sitte der med milliardbonuser og le rått. Det er jo ikke produsentene som lyver. Men det sier mye at du tar propagandaen fra miljøinstituttene som god fisk. Til opplysning så stiller ikke NEDC bare krav til utslipp, men også til målemetode. Når man utfører testen på en annen måte så blir resultatene annerledes. Det er DUH som bør få seg en smekk her. 1 Lenke til kommentar
2600RS Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Nei. Ingen jukser. Men det er gått inflasjon i å skrike ulv... Enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at egr ikke ligger inne 100% hele tiden. Dette hadde ikke virket like mye som apologenisk vrøvl, hadde det ikke vært for at vi har lest uttalelser at det blir stadig større avvik mellom produsentenes oppgitte tall, og de reelt målte tallene, i takt med at de politiske kravene blir strengere. Uttalelser fra de som måler dem, ikke fra miljøorganisasjonene. Du forsvarer noen som jukser, og er tatt i å jukse, og har tjent milliardbeløp på å jukse, fordi du liker produktene deres. De jukser. VW ble som kjent dømt for det. De måtte gi opp denne strategien og forsøker nå å grønnvaske imaget sitt. Og det er ikke bare VW. De ble bare tatt først og dermed dømt først. De begikk også den kardinalsynden å innrømme sine synder, noe alle nå må ha lært at er galt. Senest i dag ble en exec i VW dømt til 7 års fengsel. De andre prosessene er kommet kortere. Fiat Chrysler: https://www.nytimes.com/2017/05/23/business/fiat-chrysler-diesel-emissions-lawsuit.html Renault: https://cleantechnica.com/2017/03/16/frances-dgccrf-renault-defrauding-regulators-last-25-years/ Peugeot: https://cleantechnica.com/2017/04/26/psa-group-now-subject-diesel-emissions-cheating-investigation-france/ Og nå altså BMW. Det er ikke sikkert at alle disse blir dømt, men alle disse opererer altså et sted i grenselandet mellom der myndighetene blir nødt til å sjekke resultatene grundigere, og der man faktisk blir dømt. Det er kanskje litt unøyaktig å si de andre prosessene er kommet kortere, da Ford, Chrysler og GM fikk sin lank smekket allerede i 1973... :-B JEg forsvarer EN TING: SANNHETEN... Du presenterer en haug med linker der det står masse om beskyldninger og etterforskinger. Det er skremmende at du ikke forstår forskjellen på det, og på å faktisk være dømt for noe. Da bør man unngå å komme med falske beskyldninger om hvem jeg forsvarer i hvertfall 1 Lenke til kommentar
2600RS Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Dette heter å utnytte systemet. Juks impliserer ulovligheter, å utnytte svakheter i systemet er ikke ulovlig. Nei, juks impliserer ikke ulovligheter, mens 7 års fengselsstraff (VW, USA, dagens nyheter) impliserer ulovligheter. Det var altså VW. Men her handlet det om andre som visstnok skal være tatt......... Lenke til kommentar
2600RS Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Alle jukser...Nei. Ingen jukser. Men det er gått inflasjon i å skrike ulv... Enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at egr ikke ligger inne 100% hele tiden. På tide at disse latterlige instituttene får seg en lærepenge nå. De kan jo ikke reglene de påstår andre bryter Flere har innrømmet å jukse, så jo. Hvem da? Link?... Å nei, du visste ikke forskjellen på beskyldninger og innrømmelser du heller. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Nei. Ingen jukser. Men det er gått inflasjon i å skrike ulv... Enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at egr ikke ligger inne 100% hele tiden. Dette hadde ikke virket like mye som apologenisk vrøvl, hadde det ikke vært for at vi har lest uttalelser at det blir stadig større avvik mellom produsentenes oppgitte tall, og de reelt målte tallene, i takt med at de politiske kravene blir strengere. Uttalelser fra de som måler dem, ikke fra miljøorganisasjonene. Du forsvarer noen som jukser, og er tatt i å jukse, og har tjent milliardbeløp på å jukse, fordi du liker produktene deres. De jukser. VW ble som kjent dømt for det. De måtte gi opp denne strategien og forsøker nå å grønnvaske imaget sitt. Og det er ikke bare VW. De ble bare tatt først og dermed dømt først. De begikk også den kardinalsynden å innrømme sine synder, noe alle nå må ha lært at er galt. Senest i dag ble en exec i VW dømt til 7 års fengsel. De andre prosessene er kommet kortere. Fiat Chrysler: https://www.nytimes.com/2017/05/23/business/fiat-chrysler-diesel-emissions-lawsuit.html Renault: https://cleantechnica.com/2017/03/16/frances-dgccrf-renault-defrauding-regulators-last-25-years/ Peugeot: https://cleantechnica.com/2017/04/26/psa-group-now-subject-diesel-emissions-cheating-investigation-france/ Og nå altså BMW. Det er ikke sikkert at alle disse blir dømt, men alle disse opererer altså et sted i grenselandet mellom der myndighetene blir nødt til å sjekke resultatene grundigere, og der man faktisk blir dømt. Det er kanskje litt unøyaktig å si de andre prosessene er kommet kortere, da Ford, Chrysler og GM fikk sin lank smekket allerede i 1973... :-B JEg forsvarer EN TING: SANNHETEN... Du presenterer en haug med linker der det står masse om beskyldninger og etterforskinger. Det er skremmende at du ikke forstår forskjellen på det, og på å faktisk være dømt for noe. Da bør man unngå å komme med falske beskyldninger om hvem jeg forsvarer i hvertfall Dette heter å utnytte systemet. Juks impliserer ulovligheter, å utnytte svakheter i systemet er ikke ulovlig. Nei, juks impliserer ikke ulovligheter, mens 7 års fengselsstraff (VW, USA, dagens nyheter) impliserer ulovligheter. Det var altså VW. Men her handlet det om andre som visstnok skal være tatt......... Hvis dere hadde mer fokus på å lese og mindre på å forsvare, vil dere finne en rekke plasser der jeg selv påpeker forskjellen mellom å være dømt, være under etterforskning, og "bare" operere i et gråfelt der man ikke bare blir mistenkt men etterforskning er nødvendig. Siden dere er så opptatt av å skille mellom å være dømt og være under etterforskning, må jeg også bare påpeke at det er et skille mellom å bli tatt med buksa nede, bli etterforsket for det, og være dømt for det. I München gikk de altså fra at en miljøorganisasjon mente de hadde bekreftet forholdet til at det ble opprettet etterforskning for det. Dette denne uken, så det vil altså være umulig at de skulle ha blitt dømt for det ennå. Det er derimot mulig å si at delstatens etterforskere har sett på opplysningene fra miljøorganisasjonen og funnet at det trengs etterforskes. 2 Lenke til kommentar
2600RS Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) "Hvis dere hadde mer fokus på å lese og mindre på å forsvare, vil dere finne en rekke plasser der jeg selv påpeker forskjellen mellom å være dømt, være under etterforskning, og "bare" operere i et gråfelt der man ikke bare blir mistenkt men etterforskning er nødvendig." Det hjelper deg ikke. For du sa: Det er ikke juks at motoren slipper ut mer på maks belastning, det er juks at VW/BMW/flere andre har blitt fersket i å ha "programvare designet for å gi bedre resultater i laboratoriet"". For at noe skal være juks må noen beviselig ha jukset. Men siden det ikke finnes noe annet enn forvirrede pr-kåte miljøorganisasjoner som ikke engang har forstått elementær logikk som står bak så er det pr i dag ikke noe som helst holdepunkt for å påstå at noen jukser "Siden dere er så opptatt av å skille mellom å være dømt og være under etterforskning, må jeg også bare påpeke at det er et skille mellom å bli tatt med buksa nede, bli etterforsket for det, og være dømt for det" Det er et skille mellom det og hva da? Når det blir levert en anmeldelse har man to valg. Etterforske eller henlegge. At du mener en etterforsking er det samme som at man faktisk har jukset viser bare at du ikke vet hva du snakker om. Endret 9. desember 2017 av 2600RS 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Alle jukser...Nei. Ingen jukser. Men det er gått inflasjon i å skrike ulv... Enhver med et snev av teknisk innsikt skjønner at egr ikke ligger inne 100% hele tiden. På tide at disse latterlige instituttene får seg en lærepenge nå. De kan jo ikke reglene de påstår andre bryterFlere har innrømmet å jukse, så jo. Hvem da? Link?... Å nei, du visste ikke forskjellen på beskyldninger og innrømmelser du heller. Hvorfor skal jeg linke, du har jo selv sagt dette i denne tråden. Som vanlig, meningsløs diskusjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå