Gå til innhold

Hevder katamaranen skremmer både mannskap og passasjerer. Krever at det norske verftet kjøper den tilbake

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er vel en garantisak eventuelt, om noe.

Hvis rederiet gjorde en så slett jobb rundt overtagelse av fartøyet, ikke en gang sjekket om det gikk i den hastigheten verftet påsto under prøveturen (virkelig? var det bare en tur til havs for testing?), så kan de takke seg selv.

Ikke at jeg forsvarer verftet, men med mindre det fins helt spesielle regler rundt overtagelse til sjøs i forhold til på land så bør ikke rederiet vinne denne saken, da det vil få merkelige ringvirkninger både her og der.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Edit: Artikkelen ble oppdatert akkurat når jeg skrev innlegget over. Verftet sier vel egentlig det jeg skrev over i den nye versjonen.

Det er uansett vanskelig å dømme uten man har den opprinnelige kontrakten foran seg, men ser ikke at rederiet har noe sak i forhold til NS osv.

Det er vel ikke forventet at du skal skrive dommen heller...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her ser det rett og slett ut som om rederiet ikke har hatt kompetente nok folk til å utføre ordrebeskrivelsen/bestillingen til verftet. Kan vanskelig se, med den gjeldende informasjonen, at de skal vinne frem i denne saken.

De burde innse egne feil, og heller samarbeide med verftet om utbedringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...