OddZen Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Bruker en laptop på min likense tv, og den støtter bare 4k 30Hz. Video blir litt hakkete da selv om det er under 30fps. Pass på å ha påslådd UHD colour og at tven står i Game Mode på hdmi inngangen du bruker. Pass på alt du kjører 4k 60Hz, eller bare bruk selve TVen sin egen avspiller for video. Den tygger i seg 4K HDR video med høy bitrate fra nettverk uten å nøle. Takk for tips. Egen avspiller for video på nettverket? Hva tenker du på da? At du benytter deg av den stream til TV funksjonen? Eller? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Jeg har en NAS tilkoblet nettverket. Den dukker opp som en egen input på TVen sammens med HDMI osv. Derifra kan jeg bla gjennom alt av video og spille av direkte på TVen. Om du ikke har satt opp noe nettverk kan du legge ting på en ekstern harddisk eller minnepenn å plugge i TVen direkte. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Ok.Jeg har prøvd med minnepenn, blir bra kvalitet da, men får ikke med undertekster som kona er avhengig av. Man får vell ikke undertekster ved bruk av NAS heller? 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Ok. Jeg har prøvd med minnepenn, blir bra kvalitet da, men får ikke med undertekster som kona er avhengig av. Man får vell ikke undertekster ved bruk av NAS heller? Joda undertekster fungerer. Må slås på ved innstillinger oppe til høyre. Om teksten ikke er hardkodet med ligger som fil må den gjerne ligge i samme mappe som videofiler. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 7. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2017 Ok. Jeg har prøvd med minnepenn, blir bra kvalitet da, men får ikke med undertekster som kona er avhengig av. Man får vell ikke undertekster ved bruk av NAS heller? Joda undertekster fungerer. Må slås på ved innstillinger oppe til høyre. Om teksten ikke er hardkodet med ligger som fil må den gjerne ligge i samme mappe som videofiler.Har du srtt, det gikk vist ann. Hver sånn hele tiden eller har det kommet i en update? Går det ann å bruke PC som en slags nettverksdisk på samme måte som du bruker NAS? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 7. desember 2017 Del Skrevet 7. desember 2017 Ok. Jeg har prøvd med minnepenn, blir bra kvalitet da, men får ikke med undertekster som kona er avhengig av. Man får vell ikke undertekster ved bruk av NAS heller? Joda undertekster fungerer. Må slås på ved innstillinger oppe til høyre. Om teksten ikke er hardkodet med ligger som fil må den gjerne ligge i samme mappe som videofiler.Har du srtt, det gikk vist ann. Hver sånn hele tiden eller har det kommet i en update? Går det ann å bruke PC som en slags nettverksdisk på samme måte som du bruker NAS? Vært sånn i hele det året jeg har hatt TVen iallefall Ja det går helt fint. Men har du en moderne router? På f. eks Asus sine routeren med USB port kan man koble til en ekstern harddisk der, og sette den som NAS. Den vil dukke opp på nettverket til alle enhet og på TVen. Testet dette litt før jeg kjøpte en dedikert NAS og det fungerte veldig greit. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Hei. Har tidligere brukt 3840x2160 oppløsning når jeg har brukt TVen, bruker også alltid duplikat. Den sto innstilt på 30hz, endret dette, Ble ikke noe bedre. Jeg gikk så ned til 1920x1080, 60HZ, føler det er mye bedre nå!Så da er det skjermkortet kanskje som ikke takler oppløsningen? Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 Hei. Har tidligere brukt 3840x2160 oppløsning når jeg har brukt TVen, bruker også alltid duplikat. Den sto innstilt på 30hz, endret dette, Ble ikke noe bedre. Jeg gikk så ned til 1920x1080, 60HZ, føler det er mye bedre nå! Så da er det skjermkortet kanskje som ikke takler oppløsningen? Skjermkort eller HDMI kabelen din. Du må ha en kabel som støtter HDMI 2.0. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) Hei. Har tidligere brukt 3840x2160 oppløsning når jeg har brukt TVen, bruker også alltid duplikat. Den sto innstilt på 30hz, endret dette, Ble ikke noe bedre. Jeg gikk så ned til 1920x1080, 60HZ, føler det er mye bedre nå! Så da er det skjermkortet kanskje som ikke takler oppløsningen? Skjermkort eller HDMI kabelen din. Du må ha en kabel som støtter HDMI 2.0.Takk. Er forresten denne HDMI kabelen jeg bruker, har en lik på 10 meter også. Er det problemet? https://www.multicom.no/sandberg-hdmi-14-19m-19m-5m/cat-p/c/p3672225 Endret 9. desember 2017 av OddZen Lenke til kommentar
G Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) Mye filmmateriale i våre dager ser ut til å ha stuttering bakt inn i opptaket. Da hjelper det lite om man har bedre eller dårlig utstyr/innstillinger. Jeg synes at det er en uting. Har sett kinofilm som har stuttering også.. Det må vel gå an å gjøre et filmopptak uten å få denne ekle effekten? Endret 9. desember 2017 av G Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 Mye filmmateriale i våre dager ser ut til å ha stuttering bakt inn i opptaket. Da hjelper det lite om man har bedre eller dårlig utstyr/innstillinger. Jeg synes at det er en uting. Har sett kinofilm som har stuttering også.. Det må vel gå an å gjøre et filmopptak uten å få denne ekle effekten? Det kan godt være, men for min del vet jeg at det er mer enn det skal være. Fant forresten litt info om 1.4 som sier st den støtter oppløsningen på TV jeg har. https://www.hdmi.org/manufacturer/hdmi_1_4/4k.aspx Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 9. desember 2017 Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) HDMI 1.4 støtter 1920x1080P 60Hz uten problemer. Det støtter såvidt jeg husker også 4K i 30Hz. Endret 9. desember 2017 av Theo343 Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 9. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2017 (endret) HDMI 1.4 støtter 1920x1080P 60Hz uten problemer. Det støtter såvidt jeg husker også 4K i 30Hz. Takk. Jeg opplever problemer med 3840x2160, ikke 1920x1080P, men HDMI 1.4 skal takle det hvis jeg ikke leser feil, og det du sier backer det opp. Endret 9. desember 2017 av OddZen Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Skal du ha en TV som ikke hakker må du finne deg en CRT eller Plasma, alle LCD og OLED TV skjermene som jeg har sett hakker ved panorering. Hvorfor TV'ene hakker mens en PC monitor ikke gjør aner jeg ikke. Det er bare å gå innom nærmeste sjappe så kan du se at hele utstillings veggen deres gjør det. . Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 10. desember 2017 Del Skrevet 10. desember 2017 Det er bare å gå innom nærmeste sjappe så kan du se at hele utstillings veggen deres gjør det. Når jeg kjøpte TV (for mange år siden), hakket de billigste, men ikke de litt dyrere. Når det er sagt, så vil man se hakking mye tydeligere på en TV, fordi hvert "hopp" blir mye lenger i cm, gitt at en TV er 55 tommer og en PC 17-27. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 10. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2017 Den "hakker" ikke når jeg ser fra andre kilder enn PCen. Da er den smooth. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå