KompleX Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Kammeraten min har "ødelagt" Pc'n sin. Han vet ikke hva det er så han tenkte han skulle levere den på rep. Han vet ikke hvor delene kommer fra og de er GAMLE. Så da er spørsmålet mitt; Hvor skal han levere den? (Og kjøpe ny/nye deler er uaktuelt...) Endret 10. desember 2003 av KompleX Lenke til kommentar
meanbean Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Lykke til!! Verksteder tar 1000kr/time..... Men vis du sjekker lokal avisa di så er det ikke uvanlig at der står anonser frå privat personer som tar på seg sånne oppdrag Eg driv sjøl ein liknande type verksemd i Bergen Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Du kan levere den inn i de fleste butikker for å finne ut hva som er galt. Pass på at de opplyser om prisen først. Her i Oslo, tar blant annet ComputerCity seg av slike ting... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Elkjøp har data verksted, samt en hel haug andre steder. Spørs jo hvor man bor i landet det. www.gulesider.no kan kanskje være til hjelp for å finne noe i deres område. Men om PC'en er veldig gammel villle jeg nok revurdere å heller kjøpe nytt. Spørs jo litt på hvor mye det koster å reparere kontra å kjøpe nytt. Husk at verkstedet skal nok ha alt fra 500-1000kr timen + moms for jobbingen. Så skal man ha deler og moms på dem også, så en reparasjon av en Pentium 2 kan fort komme på en 3-4 lapper og enda mere. Samt at om f.eks hovedkort eller prosessor er gåen, så er det stor mulighet at det er veldig vanskelig å få tak i deler, det kan også da blir veldig dyrt om delen er mulig å få tak i.... Så alt i alt, så kan det fort lønne seg å kjøpe nytt kontra å reparer, en bonus er at man får en mye raskere maskin til samme prisen. Siste tips er å få en "datanerd" av en kompis/bekjent til å ta en titt på den. Evt så post ut symptomene på feilen her, samt spesifikasjonene til denne PC'en så kan sikkert noen komme med gode forslag her. Lykke til. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 hvor bor du da? kan sikkert skaffe deg noen "rabbatter" hvis du bor i Tr.heim. mvh BalleMann Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg tar 150kr timen har hatt 4 jobber Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 JaJa... Han har fixa det nå. Etter 3 måneder spør han om hjelp til reparasjon og så fixer han det selv! Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg tar 150kr timen har hatt 4 jobber Du kan få rydde rommet mitt med velfortjente 150kr i timen, kan fort bli en 1000 lapp tjent der ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå