Scarvo Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Spørsmålet er enkelt. Har du en eller flere ganger i løpet av ditt liv blitt nødt til å taste inn et nødnummer på telefonen? Hva var anledningen? For å starte med meg selv. Jeg har ringt 110 da en del av skogen rett ved en kirke sto i flammer. Viste seg at noen hadde tent på noe søppel og kastet det fra seg. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Har ringt 112 flere ganger. Har dog sluttet med det, da det ikke er noe poeng i å gjøre det lenger. 1 Lenke til kommentar
MPCME Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Ringt 110 2 ganger pga gressbrann og 113 2 ganger. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Ringte 113 ved et par overdosetilfeller i Bergen. Endret 6. desember 2017 av Slettet+921324 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Ringt dem flere ganger da liv har stått i fare. Endret 6. desember 2017 av BuffyAnneSummers Lenke til kommentar
aklla Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Har ikke kontroll på hvor ofte jeg har ringt til 113, men kjenner flere av de som jobber der ved navn 110 og 112 har jeg aldri ringt, men de har ringt meg ett par ganger... Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Jeg har ringt 110 to ganger og 113 én gang. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Teller det å "ringe" AMK over nødnettet? Det har jeg gjort mange ganger Ellers så har det vært legevakt og ikke-nød til politiet Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Ja, rundt 10 ganger, vil jeg tru. Flere ganger for å få hjelp til hvordan jeg skal behandle en bevistløs person som har kollapset. Det gikk alltid bra, og det var ikke nødvendig med ambulanse. Én gang var da jeg jobber bak kassen på 7-Eleven og en kunde kollapset i et epileptisk anfall. Kunden hadde et kjede rundt halsen som visstnok symboliserte at hun var syk, og ofte fikk slike anfall. En annen kunde påpekte dette. Ambulanse på stedet innen 5 minutter. Sist gang jeg ringte nødnummeret var da jeg reddet en venn av meg fra det jeg trudde var en overdose. Fant han på rommet sitt midt i et anfall med frådende munn og blanke øyne. Ambulansen kom etter rundt en halvtime. Det viste seg å være et epileptisk anfall som følge av for stort væsketap. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 110 en gang. 112 minst to-tre ganger. 113 minst seks-sju ganger, om ikke flere. Hyggelige folk Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Nødnumrene skal liksom være tilgjengelig til alle, skal det ikke? Vær gang jeg har ringt 112 så få jeg besjed om, husker ikke helt nøyaktig hva de sa, men noe lignende som dette: - Desverre vi er ikke tilgjengelig der du bor. Du må ringe et annet nr. Spør du meg så syns jeg det er veldig rart. Slik jeg har forstått, så skal man ringe dette nr 02800 hvis man bor i Finnmark (Alta). Veldig lattelig spørr du meg. Med andre ord, jeg har sluttet å ringe 112 pga dette. Endret 6. desember 2017 av TheDarkSeeds - SCM Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Gikk en dag gjennom nabolaget da jeg hørte en røykvarsler. Det var vanskelig å høre hvilket hus den kom fra, og den ga seg ikke. Ringte derfor 110 og forklarte situasjonen, og de var der kort tid etter. Da hadde imidlertid den det gjaldt fått somlet seg til å stoppe pipingen, og h*n ga seg ikke til kjenne. Det til tross var brannkarene påpasselige med å understreke at det var bra jeg ringte. Ellers har jeg hatt den tvilsomme glede av å bo i leilighet over en spik spenna koko narkis. Det ble en del samtaler med onkel da, dog mest via 02800. Sist sendte de hundene etter ham, så litt spenning ble det, før vi endelig fikk ham kastet ut. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Ja, måtte ringe engang for å SIM-unlocke en iPhone 4 og og hardware unlockeren krevde at du ringte nødnummeret en gang for å analysere hvordan telefonen startet samtaler ut selv om den var locked. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Stemmer det at du kommer til 112 hvis du ringer 911? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 (endret) Stemmer det at du kommer til 112 hvis du ringer 911?Ifølge Dagbladet, fungerer 911 som en viderekobler til 112. For min del, har jeg ringt nødnummeret 2x ganger og fått god respons. Brannvesenet derimot har svart meg med en frekk tone når jeg ringte vedrørende 2 store usikrede propantanker i en bakgård og henvendte meg videre til politiet. Endret 6. desember 2017 av Cipher Panda Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Ringte 110 en gang, et hus i området hadde tatt fyr. Han i andre enden sa de allerede var varslet og var på vei. Der røyk sjansen til å føle seg betydningsfull og at man hadde gjort en god gjerning. :/ Lenke til kommentar
nomore Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Høres ut som en god grunn til å ringe nødnummeret. Drit i huset liksom Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Stemmer det at du kommer til 112 hvis du ringer 911? Ja det stemmer, men eg er usikker på om denne koblinga er i telefonen eller i mobilnettet. Eg meinar på at også at nødnummeret 999 som er i bruk blant anna i Storbritania også blir vidarekobla til 112. For nokre år sidan så var det ein rekke mobiltelefonar som fungerte slik at alle tresifra oppringningar blei vidareført til 112, med det resultat at man ikkje kunne ringe direkte til brann eller AMK. Dette var vist på grunn av at telefonane då ikkje støtta meir enn eit nødnummer, og for å oppfylle kravet til nødoppringing så ble 112 valgt av produsent som universalnummer. Dersom denne vidarekoblinga er progamert i kvar enkelt telefon og ikkje i telenettet så kan det være variasjonar frå ein mobilprodusent til ein anna mobilprodusent. Lenke til kommentar
Scarvo Skrevet 27. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2017 Noen andre? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Det var nyttårsaften for 6 år sida. Ringte 112 for å sette meg over til mamma fordi jeg holdt på frøys ihjel på min 3 mil lange gåtur hjem. Huska ikke pin koden så jeg kunne bare bruke nødnummer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå