Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Erfaringer med lån i Husbanken?

Jarv!s

Anbefalte innlegg

Hei. 

Noen som har erfaringer med husbanken? 

Har en god venn, som har litt kreditkortgjeld og tjener egentlig godt nok til å kunne betjene et mindre huslån. 

Kjenner du noen, eller har du selv fått hjelp fra husbanken, ønsker jeg virkelig å få litt info rundt dette. :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har lån i husbanken, har pga dette var ett tilbud fra utbyggeren i boligen jeg har i dag(80% i husbank) og hadde startlån tidligere. Vet ikke helt hva du mener med hjelp, alle kan søke i husbanken om de holder seg innenfor rammene som er satt. Tenker han på startlån kan han bare glemme det, mye strengere nå.

Lenke til kommentar

Jeg har lån i husbanken, har pga dette var ett tilbud fra utbyggeren i boligen jeg har i dag(80% i husbank) og hadde startlån tidligere. Vet ikke helt hva du mener med hjelp, alle kan søke i husbanken om de holder seg innenfor rammene som er satt. Tenker han på startlån kan han bare glemme det, mye strengere nå.

Hei

Ja, det var egentlig med tanke på å få hjelp til kjøp, i form av startlån. 

Hva mener du med strengere? Hvilke "krav" må han oppfylle? 

Lenke til kommentar

Hei

Ja, det var egentlig med tanke på å få hjelp til kjøp, i form av startlån.

Hva mener du med strengere? Hvilke "krav" må han oppfylle?

Sist jeg hørte med min kommune(jeg overførte mitt til min ex og spurte i samme slengen) måtte en så og si være syk alenemor uten mulighet for arbeid osv. Hun sa at min ex, som var en dårlig betalt student osv aldri hadde fått det om hun søkte selv.

Lenke til kommentar

Skader ikke å prøve . Skal selv søke snart... har kid på vei, er over 30, slet økinomisk før men har nedbetalinsplaner som er nedbetalt i 2018. Ingen egenkapital (prioriterer nedbetaling av gjeld først) og måtte ta ut BSU da jeg slet økonomisk.

Leier billig nå men de vi leier hos skal selge så da må vi fort ut med 4000 ekstra i måneden om vi skal leie et nytt sted med plass til 3+hund og innenfor rekkevidde til jobb.

Kjøpe noe er derfor mye mer attraktivt, men spare til egenkapital blir ikke lettere når kidden kommer og leieprisen går opp.

Anonymous poster hash: c83d0...ee0

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...