Gå til innhold

Hjælp! Blå skjerm og restart...

Urber

Anbefalte innlegg

Fatter ikke dette.......

Når jeg spiller en stund med div. spill låser maskinen seg, det dukker opp en blå skjerm som tilsier en feil.....og maskinen restarter.....

Dette kan også forekomme hvis jeg kjører film via maskinen, el. hvis maskinen bare står og går....

Hva er feil?? :cry:

Temp'en ligger på 40 grader......50 ved aktivt bruk (spilling)(ca.)....enda lavere hvis jeg øker hastigheten på vifta, så det er ikke der feilen ligger (tror jeg...).

Minnebrikkene er sjekket, finner ikke noe feil med dem, og prossessor er splitter ny (nettopp byttet pga. feil)...samme gjelder hovedkort...

Har ikke mye greie på BIOS, men har satt innstillinger etter det komponentene krever (v på minne osv....) og det er definitivt ikke for lite minne.

Kan det være noe med komponentene jeg har oversett?

Noen som kan hjelpe? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt det problemt selv engang, det var minnet som var problemet hos meg.

Jeg bytte om brikkene på portene, så funket det fint.

Men jeg har også lest en guide om den feilmeldingen, og det kan egentlig være bortimot hva som helst som er gæærnt.

Det kan være DHCP som ikke funker riktig.

Du kan ha 2 komponenter som kjører på samme IRQ som ikke liker hverandre.

Det kan være rammen, det kan være at Paging File ikke er stor nok.

Prøv med elimineringsmetoden, dvs fjern et og et komponent og la pcn stå og gå en stund, så ser du om samme feilen skjer.

Formatering kan også være lurt.

Mer husker jeg ikke. Desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...