Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Diskriminert etter foreldrepermisjon?

liptonic

Anbefalte innlegg

Jeg er litt interessert i å høre deres synspunkt i denne saken:

Jeg er tilbake i jobb etter 3 mnd foreldrepermisjon. Siden jeg har ferie til overs har jeg søkt en uke ferie i forbindelse med jul/nyttår. Min sjef har avvist min feriesøknad med den begrunnelse at sjefen selv trenger ferien i samme periode, da vedkommende har jobbet mye overtid når jeg har hatt permisjon.

I vår avdeling er det kun meg og min sjef. Det har ikke blitt ansatt/leid inn en vikar i perioden jeg har vært i permisjon, noe som har ført til at min sjef har gjort en stor del av mine arbeidsoppgaver.

Jeg respekterer arbeidsgivers styringsrett og forstår at jeg ikke alltid kan få fri i julen, men er det noen andre her som reagerer på argumentet min sjef bruker?

Det skal sies at det er lite "produksjon" i vår avdeling i juletider, kun småsaker som kan håndteres med hjemmekontor 1 time i ny og ne. Det har tidligere ikke vært noe problem at både jeg og min sjef har ferie samtidig i høytider og fellesferie.

Endret av liptonic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal sies at det er lite "produksjon" i vår avdeling i juletider, kun småsaker som kan håndteres med hjemmekontor 1 time i ny og ne. Det har tidligere ikke vært noe problem at både jeg og min sjef har ferie samtidig i høytider og fellesferie.

Så du har ikke mulighet til å håndtere den timen i ny og ne? Jeg synes hvertfall at du kan gjøre den jobben hvis det ikke er verre enn det og arbeidsgiver har uansett retten på sin side etter hva jeg husker fra tidligere tråder. At du har hatt permisjon er egentlig irrelevant og bør ikke brukes som argument av noen av sidene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...