Gå til innhold

Japan Airlines investerer i overlydsfly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når F16 bryter lydmuren i marsjhøyde rett over oss her i nord, så høres det ut som et tordenskrall laaaaaangt unna. Ikke spesielt forstyrrende.

 

Under noen øvelser bryter de lydmuren ganske lavt, uneducated guess: 3-5000 fot.

Det er direkte ubehagelig.

 

Når det gjelder penger, så fins det faktisk folk her i verden som har behov for å forflytte seg så raskt som mulig for å få shit done. Det er vel bedre med 50 passasjerer enn 50 privatfly?

 

Personlig så håper jeg de får til dette, og det som "skunk works" i Lockheed driver med er teknologi vi kan få stor bruk for i nær fremtid i forhold til romfart og langtransport av folk. Space X, Blue Origin, Virgin osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når F16 bryter lydmuren i marsjhøyde rett over oss her i nord, så høres det ut som et tordenskrall laaaaaangt unna. Ikke spesielt forstyrrende.

 

Under noen øvelser bryter de lydmuren ganske lavt, uneducated guess: 3-5000 fot.

Det er direkte ubehagelig.

 

Når det gjelder penger, så fins det faktisk folk her i verden som har behov for å forflytte seg så raskt som mulig for å få shit done. Det er vel bedre med 50 passasjerer enn 50 privatfly?

 

Personlig så håper jeg de får til dette, og det som "skunk works" i Lockheed driver med er teknologi vi kan få stor bruk for i nær fremtid i forhold til romfart og langtransport av folk. Space X, Blue Origin, Virgin osv.

 

De personene har vel allerede egne private jets, og private helikoptere. Tror nok vi må lengre ned på lista før vi finner de som ser det interessert i å dele.

 

;-)

Lenke til kommentar

Meir støy og færre passasjerer, ja det er no flott. Kva med drivstoff-forbruk per sete?

 

Concorde lå på ca 1,7 liter/setemil. Den hadde svært effektive motorer, men måtte bruke etterbrenner ved avgang og fra mach 0,95 og opp til marsjhøyde. Kanskje et nytt fly klarer 1 liter/setemil? Airbus 350 og Boeing 787 ligger på ca 0,25 London-New York.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når F16 bryter lydmuren i marsjhøyde rett over oss her i nord, så høres det ut som et tordenskrall laaaaaangt unna. Ikke spesielt forstyrrende.

 

Under noen øvelser bryter de lydmuren ganske lavt, uneducated guess: 3-5000 fot.

Det er direkte ubehagelig.

 

Når det gjelder penger, så fins det faktisk folk her i verden som har behov for å forflytte seg så raskt som mulig for å få shit done. Det er vel bedre med 50 passasjerer enn 50 privatfly?

 

Personlig så håper jeg de får til dette, og det som "skunk works" i Lockheed driver med er teknologi vi kan få stor bruk for i nær fremtid i forhold til romfart og langtransport av folk. Space X, Blue Origin, Virgin osv.

 

Videokonferanse, løser en del av reisebehovet, om ikke alle  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...