Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakkere grøftelys


djgudleif

Anbefalte innlegg

Er det vanlig å lakkere grøftelys?

Tenker kanskje sånn transparent oransj eller mørk baklyslakk.

 

Er det sett på som veldig teit eller er det en vanlig praksis? Vil det hele tatt være synlig?

 

Klarte å fucke opp frontfangeren på min E46, som hadde ganske fine grøftelys. Så har kjøpt en original fanger som bare har sockets til avlange grøftelys, men det er litt kjedelig og normalt.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tips.

Men er det ikke bare å røske ut grøftelysene uansett? De er vel ikke påbudt i seg selv.

Lenke til kommentar

Det er visst noen harrygutter som tror lykter skal sees på, og ikke brukes til å se bedre. "Grøftelys" skal kun brukes i spesielle tilfeller. På min bil tennes de automatisk ved svingkjøring i lave hastigheter og når blinklys slås på. Fungerer utmerket.

Har aldri hatt bruk for grøftelys så de er av omtrent hele tida. Bruker "rånelys" + grøftelys bare når jeg står i ro.

Endret av Edgelord
Lenke til kommentar

 

Har aldri hatt bruk for grøftelys så de er av omtrent hele tida. Bruker "rånelys" + grøftelys bare når jeg står i ro.

Når du står i ro skal definitivt grøftelys, tåpelys, hovedlys osv normalt være av. Parklys derimot kan være på.

 

 

Ja er det noen jeg har lyst til å kjøre rett i fronten på er når det står noen på feil side av veien, med hovedlys på. Ha'kke sjans til å se om noen står ved siden av bilen før det smeller. Folk har jo glemt at parklys er funnet opp. Jeg bruker hvis mulig å sette på fullt lys bare for å se at det ikke er noen i veien.

Og til saken. Kjøretøyforskriftene gir så klare regler både for farge og minimum lysstyrke for tåkelys at du har ikke sjans i havet ved evt. kontroll hvis du farger/soter. Du har to valg; la de være originale, eller fjerne de. Det er ikke påbudt å ha tåkelys, men er de montert skal de se ut og fungere etter forskriftene.

Endret av toffo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...