AnonymDiskusjon Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Kort fortalt så anmeldte jeg ett forhold uten å ta stilling til erstatning. Jeg fikk brev i posten for noen dager siden som bekreftet anmeldelsen, der det sto at påtalemyndighetene kunne fremme erstatningskrav for meg, og at dette måtte dokumenteres. Hva menes det med at det må dokumenteres? Jeg har funnet ut at jeg ønsker å søke om erstatning, og lurer på om jeg da bare tar kontakt med politiet igjen å sier at jeg vil det? Eller blir det en ny "runde" med avhør? Politibetjenten nevnte at jeg måtte bevise at hendelsen påvirket livet mitt, selvom det ikke fører til økonomiske tap. Hvordan gjør jeg det? Ble mange spørsmål nå, men kan nevne at forholdet går utpå at noen kom inn på fest der jeg sov naken, tok av meg dynen og postet bildet av det på snapchat. Har både bildebevis og en innrømmelse fra gjerningspersonen. Regner med at man ikke får så mye i sånne saker, menmen. Jeg er 19 forresten. Anonymous poster hash: a5385...366 Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 (endret) Skadelidte har, så vidt jeg husker, rett på bistandsadvokat. Dvs en gratis advokat som kan hjelpe deg som offer med alle slike ting. Politiet skal informere deg om hvorvidt du har rett til dette. Mitt råd er å spørre politiet om du har rett på bistandsadvokat og hvordan du evt går fram for å få en. Edit: usikker på hvilken paragraf vedkommende er tiltalt etter, men det kan se ut til at du dessverre ikke er av de som har rett til bistandsadvokat. Men det kommer altså an på hva man er tiltalt for. Endret 5. desember 2017 av nirolo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå