Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Skal gifte meg, men har nada venner ^^

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier.. så skal jeg gifte meg.

Greia er vell så enkel som så.. Jeg har ingen venner, mens frua har en solid vennegjeng

Er ikke personen som de fleste skulle tro har lite med venner, er ikke usosial i den sammenheng heller.

Vi er ofte med familiene våres og til tid og annen med "vennepar" ( min frue sin venninne + typen)

Så vi får vår sosiale omgang der, men jeg derimot jeg har ingen gode venner, 

jeg har bekjentskaper som jeg av og til kanskje sender en melding eller snap med, men vi har alle våres egne liv og gjør ikke mye for å møtes og det passer sjeldent ( A4 + barnelivet har tatt mye )

Jeg har det som gjør meg lykkelig i hverdagen med min familie og min hobby ( Treverksted o.l ) så er ikke en hobby der jeg møter noen akkurat ^^

Jobber i familiefirma og der er det kun familiemedlemmer som jobber i samme lokale

Så jeg møter sjeldent ukjente folk som jeg kan få et evt vennskap med. utenom en fest i ny og ne, men som regel finner jeg ikke personer interessante nok å holde kontakt eller utvikle det "båndet" som et vennskap kan bli lagd på

Jeg går overrens med egentlig alle jeg møter, jeg flink på smalltalk etc ( er selger ) aldri hørt at noen har noe imot meg ( i voksen alder vell å merke ) og jeg stiller opp for alle og enhver uten å egentlig spørre om ting til gjengjeld noen gang

Men men! Greia er vell i bunn og grunn at jeg føler ikke den trangen for å ha så mange venner.. Et par å kunne snakke med og dele hobby med  hadde jo vært kjempeflott det altså, er ikke akkurat det dette skal gå på, men nå er det ikke sånn.. ihvertfall nå :) er kun 25 så er enda ung hehe

Men jeg får jo litt frysninger av å tenke på at det kommer rundt 50-60 stk fra hennes side og rundt 20stk fra min ( Hele familien )

Har en liten familie og hun har en stor en..det gjør meg ikke noe. det er bare koselig, Men så vil jo de fleste merke at " okey.. har han ingen venner? "

Jeg bryr meg ikke om hva andre tenker om meg personlig..Men jeg syntes jo litt synd på frua som da kommer til å måtte møte spørsmål som " Har han ingen venner?.  Hva er galt med han ? osv osv"  Disse vet jeg kommer, jentene skal jo vite alt om alle i jentegjengens liv og hva som skjer

Jeg misstenker at fruen også føler seg litt uvell rundt det, hun hinter til om jeg har noen jeg vil vi skal invitere osv og om "gamle" venner skal inviteres, men nå har jeg ikke inkludert mine gamle venner på 6-7 år så blir veldig rart å invitere slike til et brullyp ^^ 

Langt innlegg :) Men noen som har vært i samme situasjon og følt at det har gjort det litt verre ? 

Anonymous poster hash: 53acb...343

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns du høres mer normal ut enn din kommende kone. De aller fleste bruker tid på kjæreste (barn), nær familie, jobb og litt hobbier for å få fred fra folk som voksne. 

Jeg tror ikke noen kommer til å tenke over hvem som er invitert av hvem og hvor mange hver av dere har invitert.

Økonomisk sett ville det også blitt et helvete med bryllup om begge var sosiale villdyr..

Anonymous poster hash: 1059d...4b9
Lenke til kommentar

Syns du høres mer normal ut enn din kommende kone. De aller fleste bruker tid på kjæreste (barn), nær familie, jobb og litt hobbier for å få fred fra folk som voksne. 

Jeg tror ikke noen kommer til å tenke over hvem som er invitert av hvem og hvor mange hver av dere har invitert.

Økonomisk sett ville det også blitt et helvete med bryllup om begge var sosiale villdyr..

Anonymous poster hash: 1059d...4b9

Økonomisk sett er vi fucked uansett med en kostnad på 2-3k per hode + Reise til 100k + tapt inntekt på 70k

Absolutt det jeg ønsker å bruke penger på...

Misunner på det området min fetter som har en frue som ikke ønsker å bruke penger på giftemål, der var det rett i tinghuset og en liten fest med familien, De kjøpte heller hus

Men vi andre får drømme videre med lån og gjeld opp i røven så langt det går  :tease:

Lenke til kommentar

Dette er sosial stigmatiséring i praksis ^^ Det er kun psykologisk, og det er en felle. Men det er også naturlig, for vi menneker er flokk"dyr", sosiale vesener. Så det er sterkt indoktrinért i oss å tenke på sånne ting. Men med tanke på sosial status, så tenker jeg at det er mye fra tv-programmer og bullshit der, som vi absolutt ikke hadde brydd oss om, hvis vi ikke hadde fått det matet inn i hodet fra barndommen av.

Du må ikke måle deg i antall bekjente du har, men i ditt -integritétsnivå-! Det er lojaliteten, og hvor villig du er til å gi alt for forholdet mellom deg og din livspartner som skal spille en rolle i et bryllup.

Du må bare trene deg selv opp til ikke å bry deg om det her. Hvis du trives med å ha litt fred og ro, ha dine hobbyer i fred, så er det jo helt suverent. Ikke blande hundre mennesker inn i livet. Mennesker er forskjellige, det er bare sånn det er. Ingenting å ta på vei for.

Viser tegn på intelligens med å tenke på at dama di kan få spørsmål av venninner og lignende, men hvis ho er typen som lar seg affisére av det, så ville dere kanskje ikke blitt sammen i første omgang? Ho er sammen med deg av en grunn, eller grunner.

Du kan snu det på hodet og tenke hva -du- ville tenkt om det var motsatt, om du hadde 50-60 som kom fra din omgangskrets, og ho hadde rundt 20. Ville du brydd deg nevneverdig om det?

Endret av Taurean
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke noe svar annet enn at det var en flott OP å lese og du har allerede gjort deg gode fornuftige betraktninger rundet emnet. Du er en fornuftig kar som vil komme deg gjennom denne 'normen', og så håper jeg din frue vil akseptere og støtte din tankegang og deg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...