Gå til innhold

Star Wars Battlefront II har nå blitt mer generøst med godene


Anbefalte innlegg

 

 

Fordi de har allerde totalt ødelagt et spill jeg kunne tenke meg å spille og de vil forsette med å ødelegge Star Wars spill og andre spill.

 

Hvordan har de ødelagt det for deg? Hadde du tenkt å bruke penger i det?

Kanskje det var nettopp det han ikke hadde tenkt til. Å måtte bruke penger I SPILLET etter han hadde kjøpt det ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Fordi de har allerde totalt ødelagt et spill jeg kunne tenke meg å spille og de vil forsette med å ødelegge Star Wars spill og andre spill.

 

Hvordan har de ødelagt det for deg? Hadde du tenkt å bruke penger i det?

Kanskje det var nettopp det han ikke hadde tenkt til. Å måtte bruke penger I SPILLET etter han hadde kjøpt det ;)

Ingen som hadde måttet uansett ;) Muligheten har heller ikke vært der etter release.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du skal vel være ganske tett for å ikke skjønne at spillet og progresjonssystemet i det er bygget for å motivere spillere til å gå lei av mangelen på fremgang og ende opp med å bruke mer penger på loot crates, som gjør spillet dårligere for dem som ikke ønsker å gjøre det.

 

At de så har (midlertidig) slått av muligheten til å bruke penger gjør ikke det grunnleggende designet av progresjonssystemet noe bedre, det gjør det bare like dårlig uavhengig av din villighet til å bruke penger.

 

Det er jo det samme problemet som i Shadow of War: Fremdriften i spillet ble utvannet og gjort mer langdryg sammenlignet med forgjengeren for å... jeg vil faktisk bruke ordet "provosere" spillere til å bruke mer penger enn de i utgangspunktet gav for spillet.

 

I stedet for å gjøre det de sa de skulle gjøre, som var å lage et bedre spill som en unnskyldning for at forgjengeren var et hastverksarbeid, så laget de i stedet et spill som repeterte alle feilene fra det første (e.g. hadde star cards som gav deg direkte fordeler), og så gjorde de det enda dårligere ved å legge til tilfeldige mekanismer i progresjonssystemet og gi deg muligheter til å kjøpe loot crates.

 

Det eneste som kan redde dette spillet nå er hvis de fullstendig fjerner alle gjenstander med spillteknisk effekt fra loot crates, og ideelt sett fjerner alle star cards som gir deg en direkte fordel, eventuelt omarbeider dem til star cards som har fordeler og ulemper. F.eks. mer helse balansert mot lavere bevegelseshastighet.

Endret av Sutekh
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

To little to late, avliv dette spillet, og forby EA fra å røre Star Wars lisensen.

 

Hvorfor det? Hvordan skader det deg at dette spillet fortsatt går?

Er du en av de spillegale som bare må kjøpe ting?

Om ikke, så gjør det deg ikke noe som helst.

 

Fordi de har allerde totalt ødelagt et spill jeg kunne tenke meg å spille og de vil forsette med å ødelegge Star Wars spill og andre spill.

Har over 30 timer i dette spillet. Har ikke oppdaget noe som er ødelagt. Tenker jeg som spiller vet dette bedre.

At noen er fornøyde med et gammalt brød uten pålegg betyr ikke at det er kurant mat for de fleste andre.

 

Hele progresjon systemet er bygget på micro transaksjoner og det å få fordeler over andre.

Det er ikke et bra spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

EA har ikke høye tanker om forbrukerene, om de tror at "se, vi er snille likevell!"-taktikken skal fungere. Det eneste de beviser er at de bevisst har gimpet og tweaket spillet i favør av gambling-sjappa si.

 

Det er som når Sim City ikke kunne spilles offline, fordi "uten Internettilkobling fungerer det rett og slett ikke. Det er designet for å måtte ha Internett." Et halvt års tid, og mye rabalder, senere? Patch som fjernet online-kravet. Nei, men har du sett! Det gikk jo!

 

 

 

 

 

 

 

To little to late, avliv dette spillet, og forby EA fra å røre Star Wars lisensen. 

Star Wars lisenseierene har vært involvert fra starten av i dette spillet.
De må godkjenne alt, og det hadde ikke blitt noen lansering av spillet hvis de ikke var fornøyd og enige i hvordan spillet var bygd opp.
 
 
Det var Disney som ba EA fjerne dritten de holdt på med.
 
Og det er ikke rart, med tanke på alt bråket som oppsto. De har jo en merkevare å beskytte.
Men det betyr jo ikke at de ikke hadde godkjent dette på forhånd.
 
Får jo bare håpe de har lært til neste gang.

Det er helt korrekt. Disney og Lucasart har vært med i prosessen hele veien. Beslutningen om å fjerne mikrotransaksjoner for øyeblikket var og en beslutning tatt i enighet fra de tre partene.

 

 

Mye inne på kjernen i problemet her. Disney var helt med på dette. Så la oss bare ha to ting helt klart:

  1. Det var aldri et problem for Disney at EA pushet disse motbydelige "mikro"transaksjonene eller progresjonssystemet, og balanserte spillet i dets favør. Problemet var at EA plutselig skapte dårlig PR. Disney er selv en helt forkastelig organisasjon, på lik linje med EA. Faktisk ganske mye værre, men mye bedre på PR.
  2. Det eneste de har "lært" er at de må gjøre det hele litt mer infløkt.
Endret av Snøspade
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Kva er argumentasjonen deira for å ha eit tak på dette i heile tatt? Kvifor skulle det ikkje vere lov å tene so mange credits som ein klarar? 

Dette gjelder kun om du spiller single player.

Noe som er mye lettere.

Men credits brukes i multiplayer delen av spillet.

Hadde man fått for mye i single player delen, ville det ikke være noen grunn til å spille mp.

 

 

Og forøvrig, tar det ikke i følge deg selv bare noen få timer å låse opp alt? Så det er vel ikke noen grunn til å spille mp uansett etter den første dagen?

 

AtW

Om det å tjene credits var alt.

Noe det ikke er.

Lenke til kommentar

 

 

 

Fordi de har allerde totalt ødelagt et spill jeg kunne tenke meg å spille og de vil forsette med å ødelegge Star Wars spill og andre spill.

 

Hvordan har de ødelagt det for deg? Hadde du tenkt å bruke penger i det?

Kanskje det var nettopp det han ikke hadde tenkt til. Å måtte bruke penger I SPILLET etter han hadde kjøpt det ;)

Da har de jo fikset det for ham.

De fjernet jo det, ingen betalt dlc i dette spillet.

Lenke til kommentar

Du skal vel være ganske tett for å ikke skjønne at spillet og progresjonssystemet i det er bygget for å motivere spillere til å gå lei av mangelen på fremgang og ende opp med å bruke mer penger på loot crates, som gjør spillet dårligere for dem som ikke ønsker å gjøre det.

 

Det tar akkurat like lang tid som i battlefield serien, som ikke hadde mikrotransaksjoner...

 

I stedet for å gjøre det de sa de skulle gjøre, som var å lage et bedre spill som en unnskyldning for at forgjengeren var et hastverksarbeid, så laget de i stedet et spill som repeterte alle feilene fra det første (e.g. hadde star cards som gav deg direkte fordeler), og så gjorde de det enda dårligere ved å legge til tilfeldige mekanismer i progresjonssystemet og gi deg muligheter til å kjøpe loot crates.

 

Dette er så langt det beste spillet i serien, så de har gjort akkurat det de sa de skulle gjøre.

De har forbedret alle punkter som ble klaget på fra battlefront 1.

Star card systemet har vært i spillene deres siden battlefield 3. Det er kun i dette folk har klaget.

Lenke til kommentar

 

To little to late, avliv dette spillet, og forby EA fra å røre Star Wars lisensen. 

Hvorfor det? Hvordan skader det deg at dette spillet fortsatt går?

Er du en av de spillegale som bare må kjøpe ting?

 

Om ikke, så gjør det deg ikke noe som helst.

 

 

Hva er så galt, med å ønske at Disney gir lisensen til et annet programvarehus? For eksempel til TakeTwo som har noen kvalitetstitler under beltet i fra før av?

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

To little to late, avliv dette spillet, og forby EA fra å røre Star Wars lisensen.

 

Hvorfor det? Hvordan skader det deg at dette spillet fortsatt går?

Er du en av de spillegale som bare må kjøpe ting?

Om ikke, så gjør det deg ikke noe som helst.

 

Hva er så galt, med å ønske at Disney gir lisensen til et annet programvarehus? For eksempel til TakeTwo som har noen kvalitetstitler under beltet i fra før av?

Det beste hadde vært å gi det til CDPR. Et 25-30 timers langt RPG i type stil Witcher 2/KOTOR.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kva er argumentasjonen deira for å ha eit tak på dette i heile tatt? Kvifor skulle det ikkje vere lov å tene so mange credits som ein klarar? 

Dette gjelder kun om du spiller single player.

Noe som er mye lettere.

Men credits brukes i multiplayer delen av spillet.

Hadde man fått for mye i single player delen, ville det ikke være noen grunn til å spille mp.

 

 

Og forøvrig, tar det ikke i følge deg selv bare noen få timer å låse opp alt? Så det er vel ikke noen grunn til å spille mp uansett etter den første dagen?

 

AtW

Om det å tjene credits var alt.

Noe det ikke er.

 

 

Så om å tjene credits ikke er alt, hvorfor hadde det da "ikke vært noen grunn til å spille mp", om man fikk mye credits i single player?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Kva er argumentasjonen deira for å ha eit tak på dette i heile tatt? Kvifor skulle det ikkje vere lov å tene so mange credits som ein klarar? 

 

Dette gjelder kun om du spiller single player.

Noe som er mye lettere.

Men credits brukes i multiplayer delen av spillet.

Hadde man fått for mye i single player delen, ville det ikke være noen grunn til å spille mp.

Nei det finnes overhode ingen grunn til å spille et multiplayer spill om man ikke får credits^^

 

Du ser vel sjøl hvor dumt dette er.. Du innrømmer jo at gameplay er dårlig. Hadde spillet vært bra så hadde det vært mindre fokus på hvor mye credit man får.

 

Her er progress i hoved fokus og ikke gameplay! Det at du faktisk innrømmer dette er et stort steg for deg :D

 

Velkommen etter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

To little to late, avliv dette spillet, og forby EA fra å røre Star Wars lisensen. 

Hvorfor det? Hvordan skader det deg at dette spillet fortsatt går?

Er du en av de spillegale som bare må kjøpe ting?

 

Om ikke, så gjør det deg ikke noe som helst.

 

 

Hva er så galt, med å ønske at Disney gir lisensen til et annet programvarehus? For eksempel til TakeTwo som har noen kvalitetstitler under beltet i fra før av?

Taketwo? For de er kjente med denne typen spill?

Lenke til kommentar

Nei det finnes overhode ingen grunn til å spille et multiplayer spill om man ikke får credits^^

 

Du ser vel sjøl hvor dumt dette er.. Du innrømmer jo at gameplay er dårlig. Hadde spillet vært bra så hadde det vært mindre fokus på hvor mye credit man får.

 

Her er progress i hoved fokus og ikke gameplay! Det at du faktisk innrømmer dette er et stort steg for deg :D

 

Velkommen etter!

 

Multiplayer progresjon ved å spille single player er ikke bra. Derfor er det en grense.

Sa aldri noe om at mp kun var for å tjene credits.

Lenke til kommentar

 

 

 

To little to late, avliv dette spillet, og forby EA fra å røre Star Wars lisensen. 

Hvorfor det? Hvordan skader det deg at dette spillet fortsatt går?

Er du en av de spillegale som bare må kjøpe ting?

 

Om ikke, så gjør det deg ikke noe som helst.

 

 

Hva er så galt, med å ønske at Disney gir lisensen til et annet programvarehus? For eksempel til TakeTwo som har noen kvalitetstitler under beltet i fra før av?

Taketwo? For de er kjente med denne typen spill?

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Take-Two_Interactive

 

De er eier av Rockstar, og de har nå løst både GTA V og Red Dead Redemption. Så ja, de har kaliber og finpusser på kvaliteter så det holder.

 

Men de arbeider sannsynligvis for langsomt og kvalitetsmessig for utålmodige pengekåte Disney. Da er det bedre for Disney å sende gjennområtne EA Games på saken, ikke sant..

Lenke til kommentar

De er eier av Rockstar, og de har nå løst både GTA V og Red Dead Redemption. Så ja, de har kaliber og finpusser på kvaliteter så det holder.

 

Men de arbeider sannsynligvis for langsomt og kvalitetsmessig for utålmodige pengekåte Disney. Da er det bedre for Disney å sende gjennområtne EA Games på saken, ikke sant..

 

Nå er da gta og red dead ganske annerledes i forhold til battlefront...

GTA inneholder også ganske mye mikrotransaksjoner...

Lenke til kommentar

GTA Online er jo kroneksempel på eit spel der gameplay har blitt designet på ein slik måte at ein skal gå lei av å spele og heller bruke ekte penger. Men forskjellen er at EA designet spelet slik frå byrjinga av, mens GTA:O har innført dette i ein sakte prosess, slik at kvart steg ikkje kjentes so drastisk. Koke frosken i gryta vs. hive frosken i ein kokande gryte-type.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTA Online er jo kroneksempel på eit spel der gameplay har blitt designet på ein slik måte at ein skal gå lei av å spele og heller bruke ekte penger. Men forskjellen er at EA designet spelet slik frå byrjinga av, mens GTA:O har innført dette i ein sakte prosess, slik at kvart steg ikkje kjentes so drastisk. Koke frosken i gryta vs. hive frosken i ein kokande gryte-type.

 

Ja, og påvirket det oss som ikke bruker penger i online-delen negativt? Ja. Slike ting er ikke bra for spillere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...