Gå til innhold

Star Wars Battlefront II har nå blitt mer generøst med godene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

GTA Online er jo kroneksempel på eit spel der gameplay har blitt designet på ein slik måte at ein skal gå lei av å spele og heller bruke ekte penger. Men forskjellen er at EA designet spelet slik frå byrjinga av, mens GTA:O har innført dette i ein sakte prosess, slik at kvart steg ikkje kjentes so drastisk. Koke frosken i gryta vs. hive frosken i ein kokande gryte-type.

Ja, og påvirket det oss som ikke bruker penger i online-delen negativt? Ja. Slike ting er ikke bra for spillere.

 

AtW

GTA og Battlefront er dårlige sammenligninger. GTA har plenty med aktiviteter der man ikke opplever mikrotransaksjoner som et Pay2Win-elememt, man kan bare herje rundt i coop med venner. Battlefront er et PVP spill der Pay2Win-elementer virker direkte i mot deg som spiller i enhver runde i enhver kamp.

 

Ikke at jeg støtter noen av delene. Gikk lei GTA Online etter et par uker for flere år siden og Battlefront rører jeg ikke om jeg får det gratis en gang.

Lenke til kommentar

GTA og Battlefront er dårlige sammenligninger. GTA har plenty med aktiviteter der man ikke opplever mikrotransaksjoner som et Pay2Win-elememt, man kan bare herje rundt i coop med venner. Battlefront er et PVP spill der Pay2Win-elementer virker direkte i mot deg som spiller i enhver runde i enhver kamp.

 

Ikke at jeg støtter noen av delene. Gikk lei GTA Online etter et par uker for flere år siden og Battlefront rører jeg ikke om jeg får det gratis en gang.

 

Med mindre du spiller online... Da er det faktisk mer pay to win i gta enn i battlefront...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nei, det gjør det ikke.

 

AtW

Jo. Det er akkurat det det gjør. Du må kjøpe deg fram for å vinne.

Den med mest penger vinner.

 

Om du ikke kjøper noe som helst i spillet så taper du.

 

 

Det er nok her problemet ligger. Du aner ikke hva "Pay to win" betyr, gjør du vel?

Hint: det involverer bruk av ekte penger. Ikke monopolpenger, credits eller lignende.

Lenke til kommentar

Med mindre du spiller online... Da er det faktisk mer pay to win i gta enn i battlefront...

Er faktisk enig med deg at GTA:V Online er verre enn Battlefront 2 når det kommer til mikrotransaksjoner. Men så er de helt forskjellige spill og GTA:V gir mer valgmuligheter og mye mer innhold mens Battlefront 2 er kun et skytespill. Igjen, ikke fair å sammenligne GTA med så mye da de er ganske enestående på det markedet. De er i en klasse for seg selv (både på godt og vondt).

 

GTA: Online er et forferdelig system og eneste grunnen til at jeg ikke gikk lei var fordi jeg fikk penger av noen moddere som delte ut. Ellers er det en grindfest som bare MMORPGs kan nærme seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er nok her problemet ligger. Du aner ikke hva "Pay to win" betyr, gjør du vel?

Hint: det involverer bruk av ekte penger. Ikke monopolpenger, credits eller lignende.

 

Å, så du fikk ikke med deg at jeg spøkte?... Følg litt med neste gang, så kanskje du slipper å skrive noen kommentar.

 

Pay2Win er selvfølgelig når du kan kjøpe ting i spillet som gir deg stor nok fordel over de som spiller uten å kjøpe noe, til å endre utfallet av en kamp i din fordel.

Lenke til kommentar

 

Pay to win er at din økonomi utenfor spillet påvirker det som skjer inne i spillets "verden". AtW

Påvirker det slik at du får en større sjanse til å vinne over de som ikke kjøper noe.

Om det ikke gjør deg bedre så er det ikke pay to win, uansett hvor mye penger du putter i det...

 

 

I battlefront, før de endret det, så kunne du kjøpe deg gameplaymessige fordeler, altså pay2win.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt off topic, men jeg har f.eks aldri spilt World of Warcraft, og jeg er absolutt ikke like flink med keyboard og mus som med kontroller. Om jeg så kunne kjøpt meg en level 100 superalv på steroider fra dag èn, så ville jeg vært helt ubrukelig i et raid hvis jeg hadde blitt matchet med folk som hadde grindet seg til samme nivå, og visste hva de holdt på med. Så sånn sett er ikke alltid "pay to win" pay to win.. Man må spille masse for å bli god, det kommer man neppe utenom.

Lenke til kommentar

Så sånn sett er ikke alltid "pay to win" pay to win.. Man må spille masse for å bli god, det kommer man neppe utenom.

Helt irrelevant.

 

Hvis to spillere som har lik spilletid og er ellers jevnbyrdige kan ha ulike utgangspunkt på grunn av at en har brukt ekstra penger mens den andre ikke har det, så er det et pay to win-system.

 

Pay to win betyr ikke at en nybegynner kan betale seg frem til å slå en erfaren spiller. Det betyr at en spiller kan betale seg frem til å ha en fordel over noen som i utgangspunktet er jevnbyrdig. Og det kunne du i Battlefront 2 før de slo av mikrotransaksjonene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så sånn sett er ikke alltid "pay to win" pay to win.. Man må spille masse for å bli god, det kommer man neppe utenom.

Helt irrelevant.

 

Hvis to spillere som har lik spilletid og er ellers jevnbyrdige kan ha ulike utgangspunkt på grunn av at en har brukt ekstra penger mens den andre ikke har det, så er det et pay to win-system.

 

Pay to win betyr ikke at en nybegynner kan betale seg frem til å slå en erfaren spiller. Det betyr at en spiller kan betale seg frem til å ha en fordel over noen som i utgangspunktet er jevnbyrdig. Og det kunne du i Battlefront 2 før de slo av mikrotransaksjonene.

 

 

 

Men en noob med det beste våpenet i spillet, er jo fortsatt en noob med det beste våpenet i spillet  :lol:

 

For å si det sånn, tror du folk på reddit var fornøyd når Destiny 1 hadde den opprinnelige Thorn bountyen? (For de som ikke vet, en bra handcannon man fikk ved å få positiv KD i PVP med en spesifikk subclass, og hvor man mistet progresjon hvis man gjorde det dårlig.) Absolutt ikke! Til slutt måtte Bungie faktisk senke kravene.

 

Når blir folket fornøyd??

Lenke til kommentar

 

 

Pay to win er at din økonomi utenfor spillet påvirker det som skjer inne i spillets "verden". AtW

Påvirker det slik at du får en større sjanse til å vinne over de som ikke kjøper noe.

Om det ikke gjør deg bedre så er det ikke pay to win, uansett hvor mye penger du putter i det...

 

 

I battlefront, før de endret det, så kunne du kjøpe deg gameplaymessige fordeler, altså pay2win.

 

AtW

Nei.

Lenke til kommentar

 

Så sånn sett er ikke alltid "pay to win" pay to win.. Man må spille masse for å bli god, det kommer man neppe utenom.

Helt irrelevant.

 

Hvis to spillere som har lik spilletid og er ellers jevnbyrdige kan ha ulike utgangspunkt på grunn av at en har brukt ekstra penger mens den andre ikke har det, så er det et pay to win-system.

 

Pay to win betyr ikke at en nybegynner kan betale seg frem til å slå en erfaren spiller. Det betyr at en spiller kan betale seg frem til å ha en fordel over noen som i utgangspunktet er jevnbyrdig. Og det kunne du i Battlefront 2 før de slo av mikrotransaksjonene.

Nei, det kunne du ikke.

Kortene i spillet gir deg aldri en fordel om du spillet 1 mot 1.

Lenke til kommentar

 

 

Så sånn sett er ikke alltid "pay to win" pay to win.. Man må spille masse for å bli god, det kommer man neppe utenom.

Helt irrelevant.

 

Hvis to spillere som har lik spilletid og er ellers jevnbyrdige kan ha ulike utgangspunkt på grunn av at en har brukt ekstra penger mens den andre ikke har det, så er det et pay to win-system.

 

Pay to win betyr ikke at en nybegynner kan betale seg frem til å slå en erfaren spiller. Det betyr at en spiller kan betale seg frem til å ha en fordel over noen som i utgangspunktet er jevnbyrdig. Og det kunne du i Battlefront 2 før de slo av mikrotransaksjonene.

 

 

 

Men en noob med det beste våpenet i spillet, er jo fortsatt en noob med det beste våpenet i spillet  :lol:

 

 

 

Ja, og har da en fordel over en tilsvarende noob uten det beste våpenet.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...