Gå til innhold

Veggfeste

OddZen

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenker å skaffe meg et veggfeste til en 34" ultrawide.
Skjermfestet kunne godt ha stått helt inntil veggen med f.eks. Denne med fast posisjon

Men da blir det nok et problem med strøm og displayport kablene som vil være i konflikt med veggen.

Så da blir det en med et ekstra ledd, har sett litt rundt og kommet over DENNE

Den har 3 skruer som skal festes i veggen, har vanlig sponplater til vegg, ikke av den tynneste sorten tror jeg, og jeg vil ikke treffe en stender.
Tror dere at veggen vil tåle en maks 10 kg tung skjerm med 3 skruer som festet jeg har linket til har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel lurt alltid med bakplate bak veggen i metall som gjør at veggen får festet godt nok. Eller dobbel veggplate i spon.

Fordi hvis noen drar i skjermen kan skjermen falle ut eller hvis det blir vibrasjoner etter sprenging i fjell etc.

Hvor tykk sponplate 18 mm? Hvor tykke skruer? For det burde være over 4 cm gipsskuer ellers burde du ha Gipsankare i tillegg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er vel lurt alltid med bakplate bak veggen i metall som gjør at veggen får festet godt nok. Eller dobbel veggplate i spon.

Fordi hvis noen drar i skjermen kan skjermen falle ut eller hvis det blir vibrasjoner etter sprenging i fjell etc.

Hvor tykk sponplate 18 mm? Hvor tykke skruer? For det burde være over 4 cm gipsskuer ellers burde du ha Gipsankare i tillegg.

Regner med det er ihvertfall 18 mm plater.

http://webkiosken.no/pdf/A6114033-A67B-4D1D-811C-F63E826DB623.pdf

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Regner med det er ihvertfall 18 mm plater.

http://webkiosken.no/pdf/A6114033-A67B-4D1D-811C-F63E826DB623.pdf

Den veier vist bare 7,4 kg. Tror det ikke bør bli noe problem da med 3 skruer.

Bør jeg bare skru de rett inn eller bør jeg bruke noe annet å skru de inn med i sponplatene?

Lenke til kommentar

Det er overhodet ikke noe problem å henge opp flerfoldige kilo mer enn du beskriver her i vanlig veggspon, stendertreff eller ei.

Takk!

Da bruker jeg bare medfølgende plugg og skruer hvis ikke noen sier noe annet da.

Ikke plugg, kun egnede skruer.

Lenke til kommentar

Det er overhodet ikke noe problem å henge opp flerfoldige kilo mer enn du beskriver her i vanlig veggspon, stendertreff eller ei.

Takk!

Da bruker jeg bare medfølgende plugg og skruer hvis ikke noen sier noe annet da.

Ikke plugg, kun egnede skruer.
Takk kjøper feste fra biltema, så like bra ut, men følger ikke skruer med. Hører med dem om de har skruer til å bruke for sponplater.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...