Gå til innhold

RT-AC66U med merlin build 380.68_4


LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, lenge siden jeg opprettet en tråd om denne ruteren, den er fremdels god nok til 50\10 mbit men problemet jeg merker har den problemer ofte at IPV6 slutter å fungere, har også nå problemer med OpenVPN serveren henger seg, prøvd å tilbakestille en til fabrikkinstillinger det hjelper litt ,og kopiere ny openVPN fil til en annen pc, men fremdeles får jeg ikke fjernstyrt eller koblet meg på VPN.

Har i det siste merket firefox ofte er mye tregere på å laste sider fra trådløs mot kabel.

 

Har aldri hatt noe problemer med asus RT-AC88U

 

For de som mener denne ruteren er for gammel til 50\10 mbit linje så har jeg prøvd denne ruteren på 500\50 mbit linje og den funger til det for 1 år siden. Men kan bekrefte der jeg antar cpu blir overopphetet over tid hvis man belaster cpuen maks. Da jeg har hatt en slik ruter på reklamasjon for nettopp det.

Er heller ikke høy last på cpu så må være firmware feil, en bug i firmwaren eller at det er noe annet som har hengt seg opp?

 

Da VPN serveren står den running og men ingen brukere er tilkoblet.

Så siste utvei er å nedgradere firmware? Har noen hatt problemer med denne modellen?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører den på 500/500 linje med merlin (husker ikke versjonsnummer). Den er ikke helt god på WLAN bestandig, opplever treg lasting på wlan blant annet. Men det har ikke noe med hastighet å gjøre, bare at WLAN på maskinvaren ikke er topp notehefter. Har lenge vurdert å bytte den ut, hva den skal byttes ut med er problemstillingen.

 

Edit: Ellers helt ok ruter. Du kan sette en vifte under den som får strøm fra USB hvis den blir for varm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Asus RT-AC88U, Asus RT-AC3200, Netgear Nighthawk X10 AD7200

 

Det er 3 som det står melllom meg, Netgear funger kun med tomato tror jeg.

Asus støtter merlin build.

Men usikker på hvordan man flasher firmware til fabrikkinstillinger? Må man nedgradere firmware også oppgradere den igjen?

Eller holder det å gjøre samme oppgraderingen hvis open VPN eller IPv6 ikke funger da må jeg ta det på garanti?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...