Gå til innhold

privat kjøp av laptop med feil

geir__hk

Anbefalte innlegg

Oppdatering:

I begynnelsen av desember kontaktet jeg selger der jeg påberopte meg reklamasjon på bakgrunn av feilen, hvorpå selger svarte kort at han var på ferie frem til 2. januar.

4. januar kontaktet jeg selger via finn der jeg ønsker å returnere laptoppen - og naturligvis pengene tilbake.

5. januar - purrer på svar fra selger. Har i skrivende stund ikke fått noe svar, og denne selgeren driver etter min mening useriøst.

Selgeren utgir seg med brukernavn floksfloks og selger et større antall brukte datamaskiner (opptrer som privatperson)

Her er hele lista med ugreie ting mhp handelen med selger:

- Maskinen lå på skrått inni en eske som var akkurat stor nok til at maskinen fikk plas i eska. Det var overhodet ingen mekanisk beskyttelse, så det er godt mulig at maskinen kunne ha fått en skade under transport.

- Strømforsyninga var av uorginal (ukjent kinesisk? opprinnelse). Original plugg hadde motsatt polaritet som selger hadde "skjøtet" på. Dette var "løst" ved at lederne var tvunnet rundt hverandre og påsatt litt tape over - noe som anser at over tid kunne ha utviklet seg til en brannfelle pga liten avstand mellom ledere med ulik polaritet, og bevegelse på ledning over tid kunne ha ført til kortslutning. Dette har jeg selvfølgelig utbedret.

- Ved henvendelse om reklamasjon avstår selgeren fra å svare (vet at selgeren har vært innom finn pga har gjort endringer i en annen annonse, men har ennå ikke svart meg)

Så håper jeg at ingen andre går i fella og kjøper fra denne luringen.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir jo du så må dekke returkostnadene utifra det jeg leser:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27#shareModal

Så det blir jo tullete å krangle med selger for en hundrelapp eller to? Samt bruke noe mer tid på dette..

Ellers så er jo kjøpsloven for privatsalg såppas sammensatt at det vil være vanskelig å bevise at selger viste om manglene på forhånd, ellers er også kjøpesum så lav at det vil være en aktuell verdi i maskinen du har, selv om den ikke fungerer..

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-27

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...