Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Elbil med rekkevidde! Velge hva? Ny Tesla

Xebeche_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men Firmabil er ikke så lønnsomt som mange tror.

Det er en sannhet med tildels sterke modifikasjoner.

Firmabil kan være svært lønnsomt dersom man kjører mye privat og lite i jobb.. Det er derimot ganske ugunstig hvis man kjører lite privat og mye i jobb.

Korrekt! Og jeg kjører nesten ikke privat. 

Lenke til kommentar

En annen ting:

Verdifallet på en Modell s 4 år med 160 000! BOB BOB jeg tror kanskje den vil være mye mindre verdt enn restgjeld

Fordi etter en del research nå så kommer det veldig mye forskjellig innen 4 år. Trolig passat til under 300 osv......

Tidligere idag var jeg sikker i min sak. Men nå er jeg veldig i tvil!

Kostnadsmessig å kjøre I40 i dag som jeg har uten gjeld vil ende ut på den samme kost pr mnd som en tesla. Dersom jeg budsjetterer med høy vedlikeholdskost. 

Jeg helle mer nå mot å kjøre den gamle bilen en liten stund for å se på markedet. 

Tesla skal også kvitte seg med S modell 75D Tesla 3 skal ta over dette markedet og en pris på denne er rundt 400 000 ( med utstyr)

Lenke til kommentar

En annen ting:

Verdifallet på en Modell s 4 år med 160 000! BOB BOB jeg tror kanskje den vil være mye mindre verdt enn restgjeld

Fordi etter en del research nå så kommer det veldig mye forskjellig innen 4 år. Trolig passat til under 300 osv......

Kostnadsmessig å kjøre I40 i dag som jeg har uten gjeld vil ende ut på den samme kost pr mnd som en tesla. Dersom jeg budsjetterer med høy vedlikeholdskost. 

Jeg helle mer nå mot å kjøre den gamle bilen en liten stund for å se på markedet. 

Tesla skal også kvitte seg med S modell 75D Tesla 3 skal ta over dette markedet og en pris på denne er rundt 400 000 ( med utstyr)

Tenk deg, hvordan vill det gå med fossiler fremover? Det lover ikke godt iallefall, og dette påvirker prisen. 

Men, dette er ett umulig spørsmål. 

Lenke til kommentar

En annen ting:

Tenk deg, hvordan vill det gå med fossiler fremover? Det lover ikke godt iallefall, og dette påvirker prisen. 

Men, dette er ett umulig spørsmål. 

Jeg skal over på Elbil uten tvil. Jeg kommer IKKE til å kjøpe en ny diesel bil! 

Men jeg har en Hyundai I40 idag som har gått 92 000! Uten gjeld. Mnd budsjett på denne går i pluss.   

Jeg skal over på EL. Men blir litt i tvil pga restverdi på Tesla S75.... 

selv om jeg er meget lyst på bilen. 

Fornuften sier jeg skal kjøre fossil en liten stundt til. 

Lenke til kommentar

Men jeg har en Hyundai I40 idag som har gått 92 000! Uten gjeld. Mnd budsjett på denne går i pluss.   

Det er jo så klart fornuftig å fortsette å bruke bilen du har nå, helt til noe går galt osv. 

Jeg for min del aksepterer at bil koster penger og velger å bruke penger på dette, tror du bør tenke i disse baner. Du får jo en helt annen bil og hverdag om du gjør dette byttet. 

Lenke til kommentar

Det er jo så klart fornuftig å fortsette å bruke bilen du har nå, helt til noe går galt osv. 

Jeg for min del aksepterer at bil koster penger og velger å bruke penger på dette, tror du bør tenke i disse baner. Du får jo en helt annen bil og hverdag om du gjør dette byttet. 

Er enig i dette. jeg har 2 alternativer som jeg ser på det er Tesla eller kjøre I40 en liten stund til. 

Jeg må innrømme at jeg er redd verdien på den Tesla er liten om 4 år og 160 000 kjørelengde. Det er en risiko som ligger der. For ingen vet... markedet er i rivende utvikling. Samt hvordan påvirker Tesla 3 denne prisen?

Lenke til kommentar

Er enig i dette. jeg har 2 alternativer som jeg ser på det er Tesla eller kjøre I40 en liten stund til. 

Jeg må innrømme at jeg er redd verdien på den Tesla er liten om 4 år og 160 000 kjørelengde. Det er en risiko som ligger der. For ingen vet... markedet er i rivende utvikling. Samt hvordan påvirker Tesla 3 denne prisen?

Bare husk at 2013 tesla model S modeller ligger ute til 400 000+ med de kjørelengdene. En får tilsvarende bil(75D) i dag for ett par hundre over dette, for ikke å snakke om hva disse kostet når de kom. Det er mye som har skjedd de siste 4 årene også. 

Men, som alt er det en risiko. Jeg tror også at model 3 kommer til å ødelegge for oss som har model S med mindre batteripakke. Men jeg forventer ikke noe ekstremt verdifall, helt standard. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...