funkweb Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Vel tror jeg har fått tak i noe, ikke helt det jeg ville ha men men, disse er ca. uhh 1.2mm (Inkludert isolasjonen), tror det skal gå bra, skulle egentlig gjerne hatt dem tynnere. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. desember 2017 Del Skrevet 6. desember 2017 Hvis du har en nettverkskabel til overs så finner du 4 par ganske tynne ledere der. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2017 Ja det har jeg faktisk, et 10 meter nettverks kabel liggende et sted haha. Men jeg kommer til å lage en test, klippe..lodde..krympestrømpe ... så se åssen det ser ut. Jeg kommer i tillegg til å ta en vifte jeg ikke bruker å teste den der og se.. jeg har faktisk et lignende lab strømforsyning som jeg kan koble til å se før jeg går rett på de viftene jeg skal modde. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2017 Da har jeg fått istand modding av kablene, alle viftene er testet individuelt (lab powersupply) og samlet under 4-veis blokken. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2017 Bra jobba Takk, en spørsmål.. vet ikke om du vet noe om dette men..: Hvor mye kan en og hver av kontaktene på hovedkortet trekke? (Amper).. dvs. disse Fan kontaktene. Da jeg testet øverste radiator (3 vifter totalt) , jeg skrudde dem opp til ca. 11,6 volt kun for å teste og høre hvor mye støy det gir.. disse 3 trakk samlet 0.20 amper. Jeg mener jeg leste et sted at hovedkortet kan motta opp til 1 amper ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 1A er normalt ja. Men man bør vel ikke strekke strikken her, ville holdt meg godt under det. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2017 Neida, det blir da 3 vifter (Top radiator) --> nummer 1 fan header... 2 vifter (Front radiator) --> nummer 2 fan header + 1 kabinett vifte til egen fan header. totalt 6 vifter. jeg vil da anta totalt kommer opp mot 0.40 - 0.50 amper. !!! Så jeg regner da med jeg er innenfor. En annen spørsmål: Jeg har CPU header + Sys_fan 1/2/3/4 og pump_fan. Jeg har koblet kabel fra pumpen min til pump_fan Kan jeg koble viftene på sys_fan ?? Må ikke koble til CPU_header ? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 15. desember 2017 Del Skrevet 15. desember 2017 Må ikke koble noe på CPU header nei. Men du må slå av alarmen på dette i uefi. Setter vel ignore eller NA på den headeren så man slipper å få feil under post Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 15. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2017 aha thanks, skal huske på dette !! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå