ATWindsor Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Så lenge det ikke går utover gameplay eller spillet i seg selv, så skal de bare ha mikrotransaksjoner for min del. EA har strekt strikken litt for langt når de låser bort deler av spillet som du enten kan grinde for i tusenvis av timer, eller må betale for å få. Med lootboxer er det ikke sikkert du får det du vil ha en gang. Tusenvis? Du mener vel heller 20. Nei, det mener han ikke, slutt å lyv om dette, det tar ikke 20 timer å låse opp alt som kan kjøpes i spillet. AtW 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Så lenge det ikke går utover gameplay eller spillet i seg selv, så skal de bare ha mikrotransaksjoner for min del. EA har strekt strikken litt for langt når de låser bort deler av spillet som du enten kan grinde for i tusenvis av timer, eller må betale for å få. Med lootboxer er det ikke sikkert du får det du vil ha en gang. Tusenvis? Du mener vel heller 20. Visst vi tar Battlefront 2 som et eksempel, så tar det ca 4500 timer å unlocke alt i spillet. Kilde Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Visst vi tar Battlefront 2 som et eksempel, så tar det ca 4500 timer å unlocke alt i spillet. Alt. Basert på utregninger som ikke tar med all inntekt du får i spillet. Om du spiller på den tregeste måten. Og bruker det du tjener i spillet for å kjøpe de billigste kortene, så oppgraderer dem, istedenfor å få et bedre i en kasse... Den tar heller ikke å regner med noe rundt mengden deler du får etter din første kasse. Så den utregningen blir veldig feil. Om det heller er snakk om å unlocke den heroen du vil spille som (maks 6 timer) og de tre kortene du vil bruke (maks 5 timer) så ser du at du er langt unna 4500. Utregningene du viser til er i tillegg ikke basert på kostnadene i det endelige spillet. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Nei, det mener han ikke, slutt å lyv om dette, det tar ikke 20 timer å låse opp alt som kan kjøpes i spillet. AtW Hvor lang tid tar det da? Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Ingen bryr seg om hva det er eller ikke er på papiret; spørsmålet er hvorvidt det er uetisk og/eller om det finnes belegg for å forby det. Personlig er jeg overbevist om at dette må forbys så snart som mulig. Når man kjøper et produkt så bør man få tilgang til alt dets innhold uten å måtte tilleggsbetale for dette. Det sier nå seg selv. Er ikke dette godt nok for utgivere og utviklere så får de høyne prisen på ærlig vis, heller enn å forsøke å lure folk. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Visst vi tar Battlefront 2 som et eksempel, så tar det ca 4500 timer å unlocke alt i spillet.Alt. Basert på utregninger som ikke tar med all inntekt du får i spillet. Om du spiller på den tregeste måten. Og bruker det du tjener i spillet for å kjøpe de billigste kortene, så oppgraderer dem, istedenfor å få et bedre i en kasse...Den tar heller ikke å regner med noe rundt mengden deler du får etter din første kasse. Så den utregningen blir veldig feil. Om det heller er snakk om å unlocke den heroen du vil spille som (maks 6 timer) og de tre kortene du vil bruke (maks 5 timer) så ser du at du er langt unna 4500. Utregningene du viser til er i tillegg ikke basert på kostnadene i det endelige spillet. Ok du mener han tar feil selv om han faktisk kan komme med kilder til sitt utsagn.. Har du noen kilder eller snakker du om ditt egent syn igjen? Så hvor lang tid tar det å låse opp ALT i dette spillet og kan du legge inn noen kilder som beviser at TheKims tar feil? Endret 4. desember 2017 av MysticoN 1 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Det har jeg aldri sagt. Ikke legg ord i munnen på andre, det er ikke det en diskusjon handler om. Svar heller på det jeg spurte om; hvorfor skal et spill leve så lenge som mulig? Det var akkurat det jeg svarte på. Det motsatte av at et spill varer, er at det byttes ut med noe nytt. Et spill som battlefield varer nå i 2-3 år takket være oppdateringer. Et spill som ikke trenger ta betalt for oppdateringene vil vare enda lengre. Fjern det, å du får systemet til assassins creed. Spill som varer lengre er en god ting for spillerne, da det gir bedre verdi. Samfunnet rundt spillet blir også bedre med tid. Jeg forstår ikke hva du mener med "vare lenge". Hvordan varer et spill kortere om der ikke er mikrotransaksjoner? Starcraft har "vart" 20 år til mars, og det helt uten en eneste lootbox. 2 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Jeg forstår ikke hva du mener med "vare lenge". Hvordan varer et spill kortere om der ikke er mikrotransaksjoner? Starcraft har "vart" 20 år til mars, og det helt uten en eneste lootbox. Nå er starcraft et rts spill, og et spill som blir brukt i konkurranser. Med betalt dlc. Det hadde nok vært bedre med kasser da, da de hadde kunnet utviklet mer innhold til spillet. Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Visst vi tar Battlefront 2 som et eksempel, så tar det ca 4500 timer å unlocke alt i spillet.Alt. Basert på utregninger som ikke tar med all inntekt du får i spillet. Om du spiller på den tregeste måten. Og bruker det du tjener i spillet for å kjøpe de billigste kortene, så oppgraderer dem, istedenfor å få et bedre i en kasse...Den tar heller ikke å regner med noe rundt mengden deler du får etter din første kasse. Så den utregningen blir veldig feil. Om det heller er snakk om å unlocke den heroen du vil spille som (maks 6 timer) og de tre kortene du vil bruke (maks 5 timer) så ser du at du er langt unna 4500. Utregningene du viser til er i tillegg ikke basert på kostnadene i det endelige spillet. Ok du mener han tar feil selv om han faktisk kan komme med kilder til sitt utsagn.. Har du noen kilder eller snakker du om ditt egent syn igjen? Så hvor lang tid tar det å låse opp ALT i dette spillet og kan du legge inn noen kilder som beviser at TheKims tar feil? Kilder? Det er ingen kilder som støttet utregningene hans. Du tjener 300-500 credits per kamp, om du spiller den moden som tar lengst tid, og du ikke regner med det du tjener utenom. Om du sier 400 i gjennomsnitt, og en hero koster 15.000. Hver runde tar gjennomsnittlig 10 min. Da blir det 15.000/400=37.5x10=375/60=6.25. 6 timer. Ikke 40. Som sagt er alle andre Utregninger basert på at du får langt ferre credits (som var en ting i betaen) Og at alt kostet mer. (også fra beta.) Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Ingen bryr seg om hva det er eller ikke er på papiret; spørsmålet er hvorvidt det er uetisk og/eller om det finnes belegg for å forby det. Personlig er jeg overbevist om at dette må forbys så snart som mulig. Når man kjøper et produkt så bør man få tilgang til alt dets innhold uten å måtte tilleggsbetale for dette. Det sier nå seg selv. Er ikke dette godt nok for utgivere og utviklere så får de høyne prisen på ærlig vis, heller enn å forsøke å lure folk. Når du kjøper et spill så forventer man at du spiller spillet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 (endret) Jeg forstår ikke hva du mener med "vare lenge". Hvordan varer et spill kortere om der ikke er mikrotransaksjoner? Starcraft har "vart" 20 år til mars, og det helt uten en eneste lootbox. Nå er starcraft et rts spill, og et spill som blir brukt i konkurranser. Med betalt dlc. Det hadde nok vært bedre med kasser da, da de hadde kunnet utviklet mer innhold til spillet. Så lootboxer er kun for FPS spill da eller? Hva med Xcom spillene eller divinity original sin spillene? De har sikkert gått med underskudd siden det ikke var med lootboxer ikke sant? Fint mulig å lage et spill som går med overskudd uten lootbox. Problemet er at det ikke er nokk å tjene penger, noen vil tjene MYE penger. Kilder? Det er ingen kilder som støttet utregningene hans Igjen mye virrvarr uten kilder. Vi har hørt gjentatte ganger hvordan du ser på lootboxer men du klarer enda ikke å komme med noen kilder til dine påstander. Altså det er kun ditt personlige syn som nesten ingen andre deler, siden det har kommet KLART frem i mange forskjellige poster her så kan du vel kanskje begynne å holde fjaset ditt for deg selv? Endret 5. desember 2017 av MysticoN 5 Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Ingen bryr seg om hva det er eller ikke er på papiret; spørsmålet er hvorvidt det er uetisk og/eller om det finnes belegg for å forby det. Personlig er jeg overbevist om at dette må forbys så snart som mulig. Når man kjøper et produkt så bør man få tilgang til alt dets innhold uten å måtte tilleggsbetale for dette. Det sier nå seg selv. Er ikke dette godt nok for utgivere og utviklere så får de høyne prisen på ærlig vis, heller enn å forsøke å lure folk. Når du kjøper et spill så forventer man at du spiller spillet. Det har jeg vel ikke sagt noe i mot? Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Jeg forstår ikke hva du mener med "vare lenge". Hvordan varer et spill kortere om der ikke er mikrotransaksjoner? Starcraft har "vart" 20 år til mars, og det helt uten en eneste lootbox.Nå er starcraft et rts spill, og et spill som blir brukt i konkurranser.Med betalt dlc. Det hadde nok vært bedre med kasser da, da de hadde kunnet utviklet mer innhold til spillet. Så lootboxer er kun for FPS spill da eller? Hva med Xcom spillene eller divinity original sin spillene? De har sikkert gått med underskudd siden det ikke var med lootboxer ikke sant? Fint mulig å lage et spill som går med overskudd uten lootbox. Problemet er at det ikke er nokk å tjene penger, noen vil tjene MYE penger. Kilder? Det er ingen kilder som støttet utregningene hans Igjen mye virrvarr uten kilder. Vi har hørt gjentatte ganger hvordan du ser på lootboxer men du klarer enda ikke å komme med noen kilder til dine påstander. Altså det er kun ditt personlige syn som nesten ingen andre deler, siden det har kommet KLART frem i mange forskjellige poster her så kan du vel kanskje begynne å holde fjaset ditt for deg selv? Nå er det veldig vanskelig å si for spill som ikke har prøvd ut begge typer. Så langt er det kun fps spill. Det ser man klart at spill med gjør det bedre. Hold dit eget fjas for deg selv takk, du viser jo klart at du stoler mer på en som ikke har spilt spillet... Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 (endret) Det er ikke kun FPS spill, hva med FIFA, Hots, Middle earth for å nevne noen få? Når det kommer til hvem jeg stoler/tror på så velger jeg å tro på 99% av forum brukerne her og ikke de få du snakker for. Når de fleste utenom deg klarer å komme med kilder til sine påstander gjør no det også saken mye enklere. Desuten har vi jo en rekke artikler, youtubers og nå flere politiker som mener at dette er i grenseland (eventuelt langt utenfor). Nei jeg har ikke spillt BF2, men er heller ikke det spillet vi diskurterer her. Endret 5. desember 2017 av MysticoN 2 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Det er ikke kun FPS spill, hva med FIFA, Hots, Middle earth for å nevne noen få? Når det kommer til hvem jeg stoler/tror på så velger jeg å tro på 99% av forum brukerne her og ikke de få du snakker for. Når de fleste utenom deg klarer å komme med kilder til sine påstander gjør no det også saken mye enklere. Desuten har vi jo en rekke artikler, youtubers og nå flere politiker som mener at dette er i grenseland (eventuelt langt utenfor). Nei jeg har ikke spillt BF2, men er heller ikke det spillet vi diskurterer her. Så hvorfor klarer de ikke komme med ordentlige tider, basert på Utregninger fra spillet? Hvorfor kommer de ikke med baket informasjon? Lenke til kommentar
...... Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Jeg forstår ikke hva du mener med "vare lenge". Hvordan varer et spill kortere om der ikke er mikrotransaksjoner? Starcraft har "vart" 20 år til mars, og det helt uten en eneste lootbox. Nå er starcraft et rts spill, og et spill som blir brukt i konkurranser. Med betalt dlc. Det hadde nok vært bedre med kasser da, da de hadde kunnet utviklet mer innhold til spillet. Hahahhaha. Du foreslår faktisk at Starcraft 2 burde implementere lootbokser. Jaja, da er den saken grei. Du har virkelig en helt annen preferanse når det kommer til hvordan et spill bør være satt sammen enn meg, og mange andre her virker det som! Og det tar timesvis å låse opp alt i Battlefront 2 uansett hvordan du vrir og vender på det. At du ikke ser problematikken med å betale full pris for et spill uten å få alt innholdet som burde være med (det burde være mulig å spille som Darth Vader i et fullpris Star Wars-spill, ferdig snakka) får være din mening. Trist at slike som deg ødelegger for oss andre. 3 Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Hahahhaha. Du foreslår faktisk at Starcraft 2 burde implementere lootbokser. Jaja, da er den saken grei. Du har virkelig en helt annen preferanse når det kommer til hvordan et spill bør være satt sammen enn meg, og mange andre her virker det som! Og det tar timesvis å låse opp alt i Battlefront 2 uansett hvordan du vrir og vender på det. At du ikke ser problematikken med å betale full pris for et spill uten å få alt innholdet som burde være med (det burde være mulig å spille som Darth Vader i et fullpris Star Wars-spill, ferdig snakka) får være din mening. Trist at slike som deg ødelegger for oss andre. Igjen må dette sees fra begge sider. Hva er best for spillerne, og hva er best for utviklerne. Så om du kjøper starcraft skal alle units være i spill fra første sekund? Om du kjøper wow skal du ha raid rustning, og være maks lvl før du starter spillet? Story skal allerede være ferdig? Og hvor får du fullpris ifra? Det koster langt fra full pris. Hvordan ødelegger det for deg? Er et season pass bedre mener du? Lenke til kommentar
Mithridates VI Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Håper politikerne tar grep og forbyr dritten. Det burde være lett å lage en lite tvetydig lovtekst som forbyr dette uten å skape problemer for utviklere som selger DLC. Men, et mulig resultat vil kunne være at de som selger DLC må skrive i klartekst hva man faktisk får når man kjøper en slik. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Det er ikke kun FPS spill, hva med FIFA, Hots, Middle earth for å nevne noen få? Når det kommer til hvem jeg stoler/tror på så velger jeg å tro på 99% av forum brukerne her og ikke de få du snakker for. Når de fleste utenom deg klarer å komme med kilder til sine påstander gjør no det også saken mye enklere. Desuten har vi jo en rekke artikler, youtubers og nå flere politiker som mener at dette er i grenseland (eventuelt langt utenfor). Nei jeg har ikke spillt BF2, men er heller ikke det spillet vi diskurterer her. Så hvorfor klarer de ikke komme med ordentlige tider, basert på Utregninger fra spillet? Hvorfor kommer de ikke med baket informasjon? Det har kommet tider, basert på utregninger, der de har vist hva se har lagt til grunn, som er langt mer enn du har gjort. AtW Lenke til kommentar
Lars Isaksen Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Det har kommet tider, basert på utregninger, der de har vist hva se har lagt til grunn, som er langt mer enn du har gjort. AtW Tider og Utregninger basert på hva? For de er ikke basert på spillet. Personen som kom med utregningene kom med dem før spillet kom ut. Personen sier selv at han ikke har prøvd spillet. Jeg har vist at utregningen var feil, flere ganger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå