Gå til innhold

Lysstyring kontor - plug and play (stikkkontakt over himling) 60x60 ledplater

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her som vet om en bra løsninger for styring av lys i et kontorlandskap uten å måtte bruke en formue på å få inn en elektrikker?

Pr dags dato har vi stikk kontakter over himling for lys armaturene våre. Vi ønsker å bytte ut disse med dimbare led plater som bare «plug and play» og uten behov for elektrikker. Disse styres da enten via app eller trådløse dimmere.

Glamox skulle muligens få en slik løsning i starten av neste år, men jeg lurer litt på om det finnes andre på markedet som allerede har denne løsningen? Hue og ikea klarer jo å lage det så da burde det vel være andre på proff markedet som kan komme med tilsvarende løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes jo selvsagt lamper med støpseltilkobling, men jeg vet ikke om det finnes slike type armaturer med type Philips Hue-styring. Slike lamper er ment for litt større forhold, og da er det som regel litt andre typer styringer det er snakk om. Antar at de også er dyrere om de finnes, og da får man vurdere om vinninga går opp i spinninga. En slik løsning du skisserer vil jo være ypperlig når det kommer til individuell styring i landskap, noe som ofte kan være en utfordring med sentralisert styring. På proffmarkedet her i Norge er det som regel Glamox eller Fagerhult det går i til slike typer anlegg.

Lenke til kommentar

Ja en trenger en dimbar driver til slike led panel... De jeg har sett på kommer enten med stikk kontakt og Av/på driver eller en driver som er beregnet på Dali System og kan dimmes. Dali sytem slik jeg har forstått det kreves oppgradringer av nettet .

Jeg har derimot sett noe som heter AN-10 trådløs dali driver, men usikker på hvordan det vil fungere.

Igjen er det eneste Ikea sine 60x60 panel (som egentligt er større enn 60x60 og derfor går ikke opp i himlingssystemet) som er nærmest det jeg ser etter. Her er det kun en stikk kontakt og en trådløs dimmer som skal til. En kan også både dimme styrken og endre på varmen på lyset.

Prisen er heller ikke så feil da den ligger på rundt 1200.

Levetiden derimot ter bare på 25 000t (mot 50 000t+ på de andre led panelene jeg har sett på)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...